Aplikant Straży Gminnej - 1 etat
Darłowo, dnia 2 grudnia 2009 r.
Urząd Gminy Darłowo
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Aplikant Straży Gminnej – 1 etat
III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
1. Niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) ukończone 21 lat,
3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) wykształcenie co najmniej średnie,
5) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
7) sprawność fizyczna i psychiczna,
8) uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet).
2. Dodatkowe:
1) doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
2) dobra znajomość przepisów:
a) ustawy o strażach gminnych oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń,
b) ustawy o samorządzie gminnym,
c) ustawy - Kodeks wykroczeń,
d) ustawy - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń,
e) ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego,
3) umiejętność dobrej organizacji pracy oraz pracy w zespole,
4) samodzielność, odpowiedzialność.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
1) ochrona w miejscach publicznych życia i zdrowia obywateli oraz mienia,
2) ochrona bezpieczeństwa i porządku, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych,
3) współdziałanie z właściwymi organami, służbami i instytucjami w zakresie informowania o przestępstwach, osobach potrzebujących natychmiastowej pomocy lekarskiej, nieprawidłowościach i zagrożeniach dla życia, zdrowia ludzkiego i mienia,
4) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
5) zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych albo zniszczeniem śladów i dowodów do momentu przybycia właściwych służb a także ustalanie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
6) zabezpieczanie spokojnego przebiegu imprez sportowych - według harmonogramu imprez i potrzeb w tym zakresie,
7) zabezpieczanie spokojnego przebiegu imprez i obchodów rocznic, świąt narodowych itp. organizowanych przez władze gminy,
8) kontrola prawidłowości postoju pojazdów na ulicach,
9) kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach,
10) kontrola przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
11) kontrola przestrzegania aktów prawa lokalnego,
12) przetwarzanie i dodawanie zdjęć do bazy danych zarejestrowanych przez fotoradar,
13) ustalanie sprawców wykroczeń, poprzez kierowanie stosownych wniosków do odpowiednich instytucji państwowych, właścicieli i kierujących pojazdami zarejestrowanymi przez fotoradar,
14) wytwarzanie odpowiedniej dokumentacji stanowiącej załącznik do MKZ, MKK,
15) prowadzenie rejestru w postaci podteczek do postępowania mandatowego dot. wykroczeń zarejestrowanych przy użyciu fotoradaru.
V. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
3. kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
4. kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5. kserokopia dowodu osobistego (str. 1 i 2),
6. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
7. zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego lub podpisane pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe ( w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
8. orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności służbowych (wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 1 września 2004 r. w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania badań lekarskich i psychologicznych osób ubiegających się o przyjęcie do służby oraz pełniących służbę w strażach gminnych, a także jednostek uprawnionych do przeprowadzania badań - Dz. U. nr 205 poz. 2105 z 2004 r.) wystawione przez uprawniony organ,
9. kopię książeczki wojskowej ze zdjęciem oraz stronami informującymi o uregulowanym stosunku do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet),
10. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.
11. oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458)”.
Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Sekretariat pokój nr 7) do dnia 14 grudnia 2009 roku.
Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: Nabór na wolne stanowisko pracy : Aplikant Straży Gminnej.”
Oferty będą rozpatrywane komisyjnie.
Komisja sporządzi informację z rozpatrzenia ofert, która to zostanie udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.