Aplikant Straży Gminnej - 1 etat

Darłowo, dnia 2 grudnia 2009 r.

Urząd Gminy Darłowo

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

I. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo

II. Określenie stanowiska urzędniczego:

Aplikant Straży Gminnej – 1 etat

III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:

1. Niezbędne:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego,

2) ukończone 21 lat,

3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

4) wykształcenie wyższe,

5) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6) cieszy się nieposzlakowaną opinią,

7) sprawność fizyczna i psychiczna,

8) uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet).

2. Dodatkowe:

1) doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,

2) dobra znajomość przepisów:

a) ustawy o strażach gminnych oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń,

b) ustawy o samorządzie gminnym,

c) ustawy - Kodeks wykroczeń,

d) ustawy - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń,

e) ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego,

3) umiejętność dobrej organizacji pracy oraz pracy w zespole,

4) samodzielność, odpowiedzialność.

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku

1) ochrona w miejscach publicznych życia i zdrowia obywateli oraz mienia,

2) ochrona bezpieczeństwa i porządku, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych,

3) współdziałanie z właściwymi organami, służbami i instytucjami w zakresie informowania o przestępstwach, osobach potrzebujących natychmiastowej pomocy lekarskiej, nieprawidłowościach i zagrożeniach dla życia, zdrowia ludzkiego i mienia,

4) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,

5) zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych albo zniszczeniem śladów i dowodów do momentu przybycia właściwych służb a także ustalanie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,

6) zabezpieczanie spokojnego przebiegu imprez sportowych - według harmonogramu imprez i potrzeb w tym zakresie,

7) zabezpieczanie spokojnego przebiegu imprez i obchodów rocznic, świąt narodowych itp. organizowanych przez władze gminy,

8) kontrola prawidłowości postoju pojazdów na ulicach,

9) kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach,

10) kontrola przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

11) kontrola przestrzegania aktów prawa lokalnego,

12) przetwarzanie i dodawanie zdjęć do bazy danych zarejestrowanych przez fotoradar,

13) ustalanie sprawców wykroczeń, poprzez kierowanie stosownych wniosków do odpowiednich instytucji państwowych, właścicieli i kierujących pojazdami zarejestrowanymi przez fotoradar,

14) wytwarzanie odpowiedniej dokumentacji stanowiącej załącznik do MKZ, MKK,

15) prowadzenie rejestru w postaci podteczek do postępowania mandatowego dot. wykroczeń zarejestrowanych przy użyciu fotoradaru.

V. Wymagane dokumenty:

1. list motywacyjny,

2. CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,

3. kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

4. kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

5. kserokopia dowodu osobistego (str. 1 i 2),

6. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

7. zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego lub podpisane pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe ( w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),

8. orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności służbowych (wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 1 września 2004 r. w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania badań lekarskich i psychologicznych osób ubiegających się o przyjęcie do służby oraz pełniących służbę w strażach gminnych, a także jednostek uprawnionych do przeprowadzania badań - Dz. U. nr 205 poz. 2105 z 2004 r.) wystawione przez uprawniony organ,

9. kopię książeczki wojskowej ze zdjęciem oraz stronami informującymi o uregulowanym stosunku do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet),

10. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.

11. oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458)”.

Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Sekretariat pokój nr 7) do dnia 14 grudnia 2009 roku.

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: Nabór na wolne stanowisko pracy : Aplikant Straży Gminnej.”

Oferty będą rozpatrywane komisyjnie.

Komisja sporządzi informację z rozpatrzenia ofert, która to zostanie udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.

Wytworzył:
Anna Szynkowska-Borkowska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2009-12-02 12:45:31)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2009-12-02 12:46:58)