Odbieranie i częściowe zagospodarowanie odpadów komunalnych w Gminie Darłowo w II półroczu 2016 r.
ZP.271.17.2016
Darłowo, 30.06.2016 r.
Ogłoszenie o wyborze oferty
Urząd Gminy Darłowo
Informuje, że w przetargu nieograniczonym na: ODBIERANIE I CZĘŚCIOWE ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH W GMINIE DARŁOWO W II PÓŁROCZU 2016 R.
Wybrano ofertę firmy: Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., Krupy 72, 76-150 Darłowo
Uzasadnienie wyboru:
Wpłynęła jedna oferta.
Zbiorcze zestawienie ofert
Numer oferty |
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz |
1 |
Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., Krupy 72, 76-150 Darłowo |
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert
Numer oferty |
Cena *PLN |
cena jednostkowa za 1Mg odpadów |
Termin płatności faktury |
Liczba punktów w kategorii cena brutto |
Liczba punktów w kategorii termin płatności faktury |
Suma punktów z wszystkich kryteriów oceny ofert |
Kolejność wg przyznanej liczby punktów |
1 |
573 920,00 |
422,00 |
14 dni |
98,00 |
2,00 |
100,00 |
1 |
Wykonawcy, których oferty zostały odrzucone – 0
Wykonawcy, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia - 0
Umowa będzie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 2, pkt. 1, lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych.
Numer ogłoszenia: 88217 - 2016; data zamieszczenia: 15.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
|
|
|
|
|
|
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Darłowo , ul. J.H.Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 344 63 01, faks 94 344 63 09.
-
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadarlowo.pl, http://ug.darlowo.ibip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE I CZĘŚCIOWE ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH W GMINIE DARŁOWO W II PÓŁROCZU 2016 R..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport zmieszanych odpadów komunalnych, odbiór, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych, mieszanych oraz domków letniskowych lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjne na użytek własny na terenie Gminy Darłowo w II półroczu 2016 roku. Odpady komunalne selektywnie zebrane z ww. nieruchomości Wykonawca przekazuje we własnym zakresie do regionalnej instalacji, albo w przypadkach o których mowa w art. 38 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu. Gospodarowanie odpadami komunalnymi z ww. nieruchomości z terenu Gminy Darłowo, winno odbywać się w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250), zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023, przyjętego uchwałą Nr XVI/218/12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. Właściciele nieruchomości otrzymają bezpłatnie od Wykonawcy worki na odpady segregowane oraz pojemniki na odpady niesegregowane. Odpady komunalne odbierane będą z pojemników i worków na odpady (opisanych szczegółowo poniżej), do których właściciel nieruchomości zobowiązany jest zapewnić łatwy dostęp dla Wykonawcy, a następnie transportowane do najbliższej instalacji zagospodarowania odpadów. Prognozowana masa odpadów komunalnych do odebrania od 1.07.2016 r. do dnia 31.12.2016 r. z nieruchomości wyniesie około 1360 Mg, w tym ok. 15 % stanowić będą odpady selektywnie zebrane. Odpady podlegające odbiorowi u źródła lub w punktach selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: -odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne), -odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła lub z gniazd z podziałem na frakcje: -tworzywa sztuczne, -papier i tektura, metale, opakowania wielomateriałowe, -szkło, -przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone (biodegradowalne), popiół z palenisk domowych, oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. Rodzaj odpadów stanowiących, przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia odbioru przez Wykonawcę u źródła innych frakcji odpadów..
II.1.5)
|
|
-
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających -
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). 2.Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 3.Wykonawca wnosi wadium w jednej z poniżej podanych form: a)w pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancji bankowych, d)gwarancji ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4.Wadium wniesione w pieniądzu musi być potwierdzone w ofercie kserokopią wpłaty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego - Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie Nr 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001. 5.Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 23.06.2016 r. do godz. 11:00. 6.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7.O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 8.Wadium dla grupy Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum) może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadaniaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku-
Zamawiający wymaga przedstawienia aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust,1 pkt. 1 i 2 w/w ustawy
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenieOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy - zał. nr 4 do SIWZ
-
-
III.3.3) Potencjał technicznyOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, w tym a) min. 2 samochody specjalistyczne - bezpylne do opróżniania pojemników 110, SM-120, SM-1100 b)min. 3 pojazdy skrzyniowe o ładowności minimalnej 3,5 Mg min. pojazdy muszą być wyposażone wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b)czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych; 3)pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówieniaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy - zał. nr 4 do SIWZ
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku-
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 w/w ustawy - zał. nr 4 do SIWZ
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje; -
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; -
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; -
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; -
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz oferty stanowiący zał. nr 2 do SIWZ, Parafowany wzór umowy -zał. nr 3 do SIWZ, kopia aktualnego zezwolenia na transport odpadów obejmujący Gminę Darłowo
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
-
1 - Cena - 98 -
2 - termin płatności faktury - 2
IV.2.2)
|
|
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy. Zmiany mogą wystąpić w następujących przypadkach: 1)zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany w trakcie realizacji zamówienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT. 2)rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać wyjaśnienie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 3)innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1 jest złożenie wniosku uzasadniającego konieczność dokonania zmian w przedmiotowej umowie. 4.Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności nie stanowią podstawy do zmiany w umowie, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej umowie. 5.Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo pok. nr 50.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo pok. nr 26 - biuro podawcze.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie