Informacja o udzieleniu zamówienia w trybie z wolnej ręki: Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo
INFORMACJA O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA W TRYBIE Z WOLNEJ RĘKI
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na
„Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo”
Nr sprawy: ZP.271.13.2017
I. Nazwa i adres Zamawiającego.
Gmina Darłowo
76-150 Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4
Tel. 94-344-63-01, Fax. 94-344-63-09
e-mail : poczta@ugdarlowo.pl; www.gminadarlowo.pl
NIP: 4990527061 REGON: 330920914
Godziny urzędowania:
w poniedziałek od godz. 07:30 do 15:30
od wtorku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00
II. Określenie przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z realizacją zadania własnego gminy pod nazwą: „Bieżące utrzymanie czystości i zieleni oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo”.
2. Przedmiot umowy o którym mowa w ust. 1 składa się z czterech zadań, tj.:
1) Zadanie nr 1: Utrzymanie porządku i czystości oraz zabezpieczenie ratownicze kąpielisk oraz miejsc wykorzystywanych do kąpieli w uzdrowisku Dąbki;
2) Zadanie nr 2: Utrzymanie porządku, czystości, zabezpieczenie ratownicze kąpielisk oraz miejsc wykorzystywanych do kąpieli na terenie Gminy Darłowo (poza Uzdrowiskiem Dąbki);
3) Zadanie nr 3: Utrzymanie porządku, czystości oraz terenów zielonych w uzdrowisku Dąbki;
4) Zadanie nr 4: Utrzymanie porządku, czystości oraz terenów zielonych na terenie Gminy Darłowo (poza Uzdrowiskiem Dąbki).
3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w; sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy. Wymogi w zakresie zatrudnienia zostały uregulowane w projekcie umowy.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia oraz projekt umowy, który stanowi załącznik nr 2.
5. Kody CPV:
1) 77310000-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych,
2) 90600000-3 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskichoraz usługi powiązane,
3) 90680000-7 Usługi sprzątania plaż.
III. Wartość zamówienia:
601 626,02 złotych netto, tj. 144 105,49 euro.
IV. Nazwa i adres wykonawcy, z którym została zawarta umowa.
Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. z siedzibą w Krupach, Krupy 72, 76-150 Darłowo, posiadającym NIP 4990657295, REGON 364588468, tel. +48 605 211 777, fax: +48 94 716 63 87, e-mail: gzup@post.pl.
V. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki
Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.).
Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ustawy Pzp, osobie prawnej jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
1) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej,
2) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego, ponad 90% działalności spółki dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrole, o której mowa w lit. a,
3) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Gmina Darłowo jako podmiot Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych posiada 100% udziałów w spółce Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. z siedzibą w Krupach. Zamawiający sprawuje nad spółką kontrolę, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Ponad 90% działalności spółki Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych przez Zamawiającego. Ponadto w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Umowa została zawarta z Gminnym Zakładem Użyteczności Publicznej Sp. z o.o., z siedzibą w Krupach, w celu zrealizowania przez Zamawiającego jego ustawowych zadań w zakresie „Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo” w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
VI. Planowany termin realizacji zamówienia i czas trwania.
Termin realizacji zamówienia od dnia 07.07.2017 roku do dnia 30.12.2017 roku.
VII. Informacja o terminie i miejscu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, o którym mowa w art. 66 ust. 2.
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy na zadanie pn. „Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo”nr sprawy: ZP.271.13.2017 zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21.06.2017 r. pod nr 99085-2017.
Ponadto Informacja o zamiarze zawarcia umowy zgodnie z art. 67 ust. 11 ustawy Pzp została opublikowana przez Zamawiającego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej tj. http://ug.darlowo.ibip.pl w dniu 21.06.2017 r.
VIII. Informacja o terminie i miejscu zamieszczenia lub opublikowania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na zadanie pn. „Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo” nr sprawy: ZP.271.13.2017 zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 07.07.2017 r. pod nr 105593-2017.
Ponadto Informacja o udzieleniu zamówienia zgodnie z art. 67 ust. 13 ustawy Pzp została opublikowana przez Zamawiającego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej tj. http://ug.darlowo.ibip.pl w dniu 07.07.2017 r.
Darłowo, dnia 07.07.2017 r.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski