Odpowiedzi oraz modyfikacja treści SIWZ nr 1 w przetargu nieograniczonym na: Dostawa zamiatarki chodnikowej do wykonywania usług komunalnych na terenie Gminy Darłowo

Ogłoszenie nr 500072245-N-2017 z dnia 08-12-2017 r.

Darłowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 627087-N-2017 
Data: 04/12/2017 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, Krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4, 76150   Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09. 
Adres strony internetowej (url): www.gminadarlwo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl 

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: 
Numer sekcji: II 
Punkt: 
W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowej zamiatarki chodnikowej do wykonywania usług komunalnych na terenie Gminy Darłowo. 2. Wymagania ogólne przedmiotu zamówienia: 1) sprzęt musi być fabrycznie nowy (2017 r.), kompletny, nieużywany, wolny od wad fizycznych, 2) powinien posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa zezwolenia na użytkowanie oraz dopuszczenie do obrotu, 3) Wykonawca zobligowany będzie do dostarczenia przedmiotu umowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego oraz przeszkolenia personelu z zakresu obsługi dostarczonego sprzętu, 4) Wykonawca udzieli Zmawiającemu minimum 24 miesięcznej gwarancji na oferowany sprzęt (tj. zamiatarka chodnikowa). Okres gwarancji na oferowany sprzęt stanowi kryterium oceny ofert w sposób określony w pkt 18.2 SIWZ. Ostateczny okres gwarancji na oferowany sprzęt, który zostanie wpisany do umowy określi Wykonawca w pkt 2 Formularza oferty, 5) Wykonawca zobligowany będzie do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej w miejscu garażowania zamiatarki chodnikowej. Naprawa nastąpi do 14 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia, 6) czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie serwisowe/naprawa nie dłużej jak 24 godzin, 7) Wykonawca w cenie musi uwzględnić koszt pierwszego przeglądu gwarancyjnego, (bez kosztu materiałów eksploatacyjnych). 8) dostarczona zamiatarka musi być wyposażona m.in. w następujące dokumenty: a) gwarancja, b) fabryczna instrukcja obsługi zamiatarki chodnikowej w języku polskim wraz ze wszystkimi dokumentami niezbędnymi do prawidłowej eksploatacji zamiatarki przez Zamawiającego, c) komplet kluczy w liczbie dostarczonej przez producenta, d) książka serwisowa. 9) Wykonawca winien posiadać co najmniej jeden autoryzowany punkt serwisowy realizujący dostawy części oraz obsługę pogwarancyjną, znajdującą się w odległości do 150 km od siedziby Gminy Darłowo, 76-150 Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4. 3. Oferowany przedmiot zamówienia musi spełniać wszystkie wymagania określone w SIWZ, być wykonany zgodnie z obowiązującymi na dzień odbioru normami, przepisami. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym zestaw minimalnych wymagalnych parametrów techniczno - użytkowych zamiatarki chodnikowej został opisany w Specyfikacji technicznej - załącznik nr 6 do SIWZ. 5. Termin realizacji przedmiotu zamówienia do 29 grudnia 2017 r. 
W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowej zamiatarki chodnikowej do wykonywania usług komunalnych na terenie Gminy Darłowo. 2. Wymagania ogólne przedmiotu zamówienia: 1) sprzęt musi być fabrycznie nowy (2017 r.), kompletny, nieużywany, wolny od wad fizycznych, 2) powinien posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa zezwolenia na użytkowanie oraz dopuszczenie do obrotu, 3) Wykonawca zobligowany będzie do dostarczenia przedmiotu umowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego oraz przeszkolenia personelu z zakresu obsługi dostarczonego sprzętu, 4) Wykonawca udzieli Zmawiającemu minimum 24 miesięcznej gwarancji na oferowany sprzęt (tj. zamiatarka chodnikowa). Okres gwarancji na oferowany sprzęt stanowi kryterium oceny ofert w sposób określony w pkt 18.2 SIWZ. Ostateczny okres gwarancji na oferowany sprzęt, który zostanie wpisany do umowy określi Wykonawca w pkt 2 Formularza oferty, 5) Wykonawca zobligowany będzie do bezpłatnej naprawy gwarancyjnej w miejscu garażowania zamiatarki chodnikowej. Naprawa nastąpi do 14 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia, 6) czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie serwisowe/naprawa nie dłużej jak 24 godzin, 7) Wykonawca w cenie musi uwzględnić koszt pierwszego przeglądu gwarancyjnego, (bez kosztu materiałów eksploatacyjnych). 8) dostarczona zamiatarka musi być wyposażona m.in. w następujące dokumenty: a) gwarancja, b) fabryczna instrukcja obsługi zamiatarki chodnikowej w języku polskim wraz ze wszystkimi dokumentami niezbędnymi do prawidłowej eksploatacji zamiatarki przez Zamawiającego, c) komplet kluczy w liczbie dostarczonej przez producenta, d) książka serwisowa. 9) Wykonawca winien posiadać co najmniej jeden autoryzowany punkt serwisowy realizujący dostawy części oraz obsługę pogwarancyjną, znajdującą się w odległości do 175 km od siedziby Gminy Darłowo, 76-150 Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4. 3. Oferowany przedmiot zamówienia musi spełniać wszystkie wymagania określone w SIWZ, być wykonany zgodnie z obowiązującymi na dzień odbioru normami, przepisami. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym zestaw minimalnych wymagalnych parametrów techniczno - użytkowych zamiatarki chodnikowej został opisany w Specyfikacji technicznej - załącznik nr 6 do SIWZ. 5. Termin realizacji przedmiotu zamówienia do 29 grudnia 2017 r. 

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: 
Numer sekcji: IV 
Punkt: 6.2 
W ogłoszeniu jest: Data: 2017-12-12, godzina: 11:00 
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2017-12-15, godzina: 11:00

 


ZP.271.41.2017

Darłowo, dnia 08.12.2017 r

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

Odpowiedzi oraz modyfikacja treści SIWZ nr 1

 

Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Dostawa zamiatarki chodnikowej do wykonywania usług komunalnych na terenie Gminy Darłowo" (nr sprawy: ZP.271.41.2017).

 

I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z zapytaniami Wykonawców, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Zapytania z dnia 05.12.2017 r.

 

Pytanie 1

Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ (Wzór umowy, UMOWA nr:..... 2017) § 5 ust. 3 „Wykonawca gwarantuje dojazd do każdej naprawy na swój koszt”. Czy Zamawiający dopuści zapis ?

„Wykonawca gwarantuje dojazd do każdej naprawy gwarancyjnej na swój koszt.”

 

Odpowiedź 1

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę powyższego zapisu. Z uwagi na powyższe Zamawiający dokonuje stosownej zmiany w zał. nr 5 do SIWZ.

 

Pytanie 2

Dotyczy Dział 3 SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia) ust. 3.1 pkt 2 ppkt 9. „Wykonawca winien posiadać co najmniej jeden autoryzowany punkt serwisowy realizujący dostawy części oraz obsługę pogwarancyjną, znajdującą się w odległości do 150 km od siedziby Gminy Darłowo, 76-150 Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4”.

Czy Zamawiający dopuszcza odległość autoryzowanego serwisu realizującego dostawy części oraz obsługę pogwarancyjną znajdujący się w odległości 175 km?

Pytanie dotyczy zapisu we wszystkich punktach w których ten zapis został umieszczony czyli również w załączniku nr 6 do SIWZ specyfikacja zamiatarki punkt 42.

 

Odpowiedź 2

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę powyższego zapisu. Z uwagi na powyższe Zamawiający dokonuje stosownej zmiany w SIWZ oraz zał. nr 6 do SIWZ.

 

Pytanie 3

Dotyczy Zał. nr 6 do SIWZ (Specyfikacja techniczna zamiatarki chodnikowej) pkt 25 „Wysokość opróżniania nie niższa niż 1300 mm, kiprowanie hydrauliczne plus opcja ręczna w przypadku awarii”.

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę zapisu pkt 25 na: „Wysokość opróżniania nie niższa niż 1300 mm, kiprowanie hydrauliczne plus możliwość zainstalowania pompy ręcznej do opróżniania zbiornika w przypadku awarii”.

 

Odpowiedź 3

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę powyższego zapisu. Z uwagi na powyższe Zamawiający dokonuje stosownej zmiany w zał. nr 6 do SIWZ.

 

 

Zapytania z dnia 07.12.2017 r.

 

Pytanie 1

Czy Zamawiający akceptuje rozwiązania techniczne pro ekologiczne zmniejszające zanieczyszczenie i mające realny wpływ na ochronę środowiska ?

 

Odpowiedź 1

Zamawiający oczekuje, że dostarczony sprzęt będzie spełniał obowiązujące wszelkie normy krajowe i unijne w zakresie ochrony środowiska.

 

Pytanie 2

Czy Zamawiający dopuszcza zamiatarkę która do prawidłowo wykonywanej pracy , przy zachowaniu normy europejskiej PM 10 dla pylenia, posiada rozwiązanie wpływające na redukcję zużycia wody do 70 % dzięki cyklonowemu obiegowi co jest ekologiczne i wpływa na ochronę środowiska , ale też sprawia że realny załadunek wagowy zmiotek się zwiększa gdyż w mniejszym stopniu nasączony jest wodą?

 

Odpowiedź 2

Zamawiający akceptuje powyższe rozwiązanie.

 

Pytanie 3

Czy Zamawiający dopuszcza rozwiązanie bez konieczności zamontowania przyłącza wodnego w kanale ssącym i ssawie co przy cyklonowym systemie zasysania nie jest konieczne i wpływa na pro ekologiczną redukcje zużycia wody do 70 % przy zachowaniu normy PM 10 ?

 

Odpowiedź 3

Zamawiający oczekuje przyłącza wodnego do czyszczenia kanału ssawnego.

 

Pytanie 4

Czy Zamawiający dopuszcza alternatywne rozwiązane techniczne zawarte w konstrukcji maszyny które pozwala na wciąganie większych obiektów ?

 

Odpowiedź 4

Pytający nie precyzuje jakie może zaproponować alternatywne rozwiązania pozwalające na wciąganie większych odpadów. Oczekiwaniem Zamawiającego jest aby odbywało się to z kabiny kierowcy.

 

Pytanie 5

Czy Zamawiający dopuszcza materiał pojemnika na śmieci wykonany z tworzywa sztucznego odpornego na ścieranie i korozję ? Przy cyklonowym zasysaniu wyeliminowana została możliwość przetarcia którejkolwiek ze ścian pojemnika gdyż odpadki po wytraceniu prędkości mimowolnie opadają na dno zbiornika .Rozwiązanie to również wpływa na zwiększenie ekonomiki podczas zamiatania przez zwiększenie ładowności ; większy ciężar zmiotek przy tej samej masie pojazdu – mniejsza waga pojemnika z tworzywa niż pojemnika z metalu.

 

Odpowiedź 5

Zamawiający nie dopuszcza zbiornika na śmieci wykonanego z tworzywa sztucznego.  Zbiornik z tworzywa sztucznego użytkowany w różnych warunkach pogodowych i terenowych  w ocenie Zamawiającego nie jest trwały, częściej pęka.

 

Pytanie 6

Czy Zamawiający dopuszcza pro ekologiczne rozwiązanie dające oszczędności zużycia wody do 70 % - tym samym rozwiązanie nie potrzebujące systemu recyrkulacji wody ?

 

Odpowiedź 6

Zamawiający dopuszcza proekologiczne rozwiązania i wymaga układu recyrkulacji wody.

 

Pytanie 7

Czy Zamawiający dopuszcza 3 szczotkowy system zamiatania co ma wpływ na zwiększoną efektywność zamiatania przy- krawężnikowego w szczególności pozimowego zabrudzenia?

 

Odpowiedź 7

Zamawiający dopuszcza 3 szczotkowy system zamiatania.

 

Pytanie 8

Czy Zamawiający miał na myśli zaoferowanie zamiatarki przystosowanej do obsługi wymienionego poniżej sprzętu :

a) pług jedno lub dwu lemieszowy,

b) kosiarka czołowa z napędem hydraulicznym,

c) posypywarka rolkowa do (żwiru, piasku, soli i mieszanki piasku z solą) wykonana z materiału odpornego na korozje,

d) szczotka do chwastów.

wraz z tym osprzętem ?

 

Odpowiedź 8

Zamawiający oczekuje zamiatarki która będzie mogła współpracować z w/w osprzętem.

 

Pytanie 9

Czy Zamawiający dopuszcza serwis mobilny, który przyjeżdża do klienta, dokonując naprawy na miejscu ? Punkt z którego serwis wyrusza oddalony jest o 172 km od Zamawiającego.

 

Odpowiedź 9

Zgodnie z odpowiedzią na Pytanie 2 zapytania z dnia 05.12.2017 r. Zamawiający dopuszcza , aby serwis Wykonawcy był oddalony od siedziby Zamawiającego nie dalej niż 175 km.

 

II. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

 

Zamawiający w załączniku nr 5 do SIWZ (Wzór umowy, UMOWA nr:..... 2017) w § 5 ust. 3 zmienia treść na następującą:

„Wykonawca gwarantuje dojazd do każdej naprawy gwarancyjnej na swój koszt”.

 

Zamawiający w Dziale 3 SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia) ust. 3.1 pkt 2 ppkt 9 zmienia treść na następującą:

„Wykonawca winien posiadać co najmniej jeden autoryzowany punkt serwisowy realizujący dostawy części oraz obsługę pogwarancyjną, znajdującą się w odległości do 175 km od siedziby Gminy Darłowo, 76-150 Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4”.

 

Punkt 42 załącznika nr 6 do SIWZ otrzymuje następujące brzmienie:

„Serwis Wykonawcy w odległości od Zamawiającego nie dalej niż 175 km”.

 

Punkt 25 załącznika nr 6 do SIWZ (Specyfikacja techniczna zamiatarki chodnikowej) otrzymuje następujące brzmienie:

„Wysokość opróżniania nie niższa niż 1300 mm, kiprowanie hydrauliczne plus opcja ręczna w przypadku awarii”.

 

 

Zamawiający przedłuża termin składania, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium do dnia 15.12.2017 r.

 

Ilekroć w SIWZ występuje data 12.12.2017 r. zastępuje się ją datą 15.12.2017 r.

 

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsza modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

Zał. do wyjaśnień oraz modyfikacji.

  1. SIWZ po zmianie.
  2. Zał. nr 6 po zmianie.
Wytworzył:
Rafał Kunysz
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2017-12-08 14:48:22)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2017-12-08 14:48:36)