Przebudowa drogi gminnej Cisowo, Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo ? etap II o dł. 2,4 km

ZP.271.96.2018

Darłowo, 25.04.2018 r.    

OGŁOSZENIE O WYBORZE OFERTY

 

Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579  z późn. zm.) Zamawiający (Gmina Darłowo) informuje, iż w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie  zamówienia publicznego pod nazwą:

 

„Przebudowa drogi gminnej Cisowo, Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo – etap II o dł. 2,4 km”

 

za najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy: Przedsiębiorstwo Gastronomiczno-Handlowe „Lech-Pol” Teresa Dydyna, ul. Tynieckiego 43, 76-150 Darłowo.

 

Uzasadnienie wyboru:

Wybrana oferta przedstawiała najlepszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów badanych przy ocenie ofert, w związku z czym otrzymała najwyższą ilość punktów tj. 100,00 spośród badanych ofert.

 

Zbiorcze zestawienie ofert wraz z oceną i porównaniem złożonych ofert:

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena brutto  (PLN)

Okres obowiązywania gwarancji oraz rękojmi (miesiące)

Wysokość kary umownej za przekroczenie terminu wykonania zamówienia (zł)

Liczba punktów w kryterium cena brutto

Liczba punktów w kryterium okres obowiązywania gwarancji i rękojmi

Liczba punktów w kryterium wysokości kary umownej za przekroczenie terminu wykonania zamówienia

Suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach

Kolejność wg przyznanej liczby punktów

1.

Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego – Inżynieryjnego S. A.

ul. Wapienna 10, 87-100 Toruń

2 037 255,16

60

2000

44,11

20,00

20,00

84,11

2

2.

Przedsiębiorstwo Gastronomiczno-Handlowe „Lech-Pol” Teresa Dydyna

ul. Tynieckiego 43, 76-150 Darłowo

1 497 615,49

60

2000

60,00

20,00

20,00

100,00

1

 

Wykonawcy, których oferty zostały odrzucone – 0.

Wykonawcy, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia - 0

Umowa będzie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

 

Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski


ZP.271.96.2018

Darłowo, dnia 06.04.2018 r.

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

Odpowiedzi oraz modyfikacja treści SIWZ nr 1

Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowa drogi gminnej Cisowo, Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo – etap II o dł. 2,4 km” (nr sprawy: ZP.271.96.2018).

 

I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z pytaniami Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Pytania z dnia 03.04.2018 r.

Pytanie 1

Dotyczy §2 ust. 5 Umowy:

Zmiana Kierownika Budowy, który został zaakceptowany przez Zamawiającego do realizacji przedmiotu niniejszej umowy, następować może na wniosek Wykonawcy i za pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca do wniosku dołączy dokumenty potwierdzające, że proponowana osoba posiada odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Osoba proponowana przez Wykonawcę musi spełniać wymagania opisane w SIWZ.

Wykonawca wnosi o dopisanie, że Zamawiający wyrazi zgodę lub zgłosi zastrzeżenia odnośnie proponowanego Kierownika Budowy w ciągu 3 roboczych dni od złożenia wniosku.

Odpowiedź 1

Zamawiający dokona zmiany treści §2 ust. 5 Umowy w związku z czym otrzyma on następujący zapis:

„Zmiana Kierownika Budowy, który został zaakceptowany przez Zamawiającego do realizacji przedmiotu niniejszej umowy, następować może na wniosek Wykonawcy i za pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca do wniosku dołączy dokumenty potwierdzające, że proponowana osoba posiada odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Osoba proponowana przez Wykonawcę musi spełniać wymagania opisane w SIWZ. Zamawiający wyrazi zgodę lub zgłosi swoje uwagi w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.”

 

Pytanie 2

Dotyczy §4 ust. 2 Umowy:

Wykonawca wnosi o skrócenie terminu akceptacji projektu Umowy o podwykonawstwo do 7 dni, co znacznie usprawni to proces podzlecania robót  przebieg realizacji inwestycji.

Odpowiedź 2

Zamawiający zmieni zapis §4 ust. 2 oraz 3 Umowy skracając termin akceptacji projektu Umowy o podwykonawstwo do 10 dni z uwagi na niezbędny czas na analizę umowy o podwykonawstwo.

W związku z wprowadzoną zmianą zapisy  §4 ust. 2 oraz 3 otrzymają następujące brzmienie:

ust. 2.

„Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy i każdą zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w formie pisemnej zastrzeżeń w terminie 10 dni od dnia otrzymania projektu umowy o podwykonawstwo lub jego zmian, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany.”

ust. 3.

Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia jak również zmiany do tej umowy w terminie 7 dni od dnia ich wprowadzenia. Jeśli Zamawiający w terminie 10 dni od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy o podwykonawstwo nie zgłosi w formie pisemnej sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy lub wprowadzenie zmian.

 

Pytanie 3

Dotyczy §4 ust. 4 pkt.  2) i 7) Umowy:

4. Umowa na roboty budowlane z Podwykonawcą lub z dalszymi Podwykonawcami musi zawierać w szczególności:

2) kwotę wynagrodzenia – kwota ta nie powinna być wyższa, niż wartość tego zakresu robót wynikająca z kosztorysu ofertowego Wykonawcy; wynagrodzenie musi być tego samego rodzaju co wynagrodzenie Wykonawcy (wynagrodzenie ryczałtowe), a ceny jednostkowe nie mogą być wyższe niż zawarte w ofercie Wykonawcy;

7) termin rękojmi nie może upływać wcześniej niż termin rękojmi wskazany w niniejszej umowie w § 10;

Wykonawca wnosi o następujące zmiany:

pkt.2)    Wykonawca podnosi, że stawki rynkowe z tytułu realizacji poszczególnych robót będą ulegać wahaniom w trakcie realizacji zadania. Decyzją i ryzykiem Wykonawcy jest ewentualne powierzenie realizacji części robót podwykonawcy za wynagrodzeniem wyższym niż przewidziane w kosztorysie ofertowym oraz późniejsze poszukiwanie możliwości realizacji innych robót w niższych cenach lub zmniejszenie zysku Wykonawcy. Wykonawca proponuje zapis mówiący, że suma wynagrodzeń podwykonawców nie może przekroczyć kwoty wynagrodzenia umownego Wykonawcy, który to zapis skutecznie uchroni Zamawiającego przed ponoszeniem solidarnej odpowiedzialności w kwocie wyższej niż kwota wynagrodzenia umownego.

pkt. 7) Wykonawca wskazuje, że wymóg nie ma uzasadnienia w przypadku, gdy przedmiotem umowy o podwykonawstwo są roboty budowlane tymczasowe (np. wykonanie nawierzchni tymczasowych, dróg technologicznych, tymczasowych umocnień skarp) lub inne roboty budowlane, dla których udzielanie gwarancji i rękojmi nie jest konieczne z uwagi na  charakter tych robót (np. wykopy, rozbiórki).  W ocenie Wykonawcy niemożliwe jest stwierdzenie wad w takich robotach po okresie realizacji zadania inwestycyjnego. Z doświadczenia Wykonawcy dodatkowo wynika, że opisane powyżej wymogi w sposób znaczny utrudniają i nadmiernie wydłużają proces podzlecania tego typu robót podwykonawcom. W związku z powyższym, Wykonawca wnosi, aby, w uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający odstąpił od tego wymogu.

Odpowiedź 3

Zamawiający nie może się przychylić do proponowanych rozwiązań w związku z powyższym wskazane w pytaniu zapisy umowne pozostaną niezmienione.

 

Pytanie 4

Dotyczy §4 ust. 5 pkt. 4) Umowy:

5. Umowa na roboty budowlane z Podwykonawcą lub z dalszymi Podwykonawcami nie może zawierać postanowień:

4)  dopuszczających zabezpieczenie roszczeń Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Podwykonawcę lud dalszego Podwykonawcę w formie zatrzymania lub potrącenia z wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy z umowy o podwykonawstwo.

Wykonawca zwraca się o wykreślenie zapisu, który w sposób nadmierny i całkowicie nieuzasadniony godzi w zasadę swobody zawierania umów pomiędzy przedsiębiorcami. Wykonawca wskazuje, że zapis o braku możliwości wnoszenia zabezpieczenia przez Podwykonawcę w postaci zatrzymania kwot z wynagrodzenia dyskryminuje mniejszych przedsiębiorców, dla których trudne lub wręcz niemożliwe jest wpłacenie całej kwoty zabezpieczenia przed przystąpieniem do robót albo też uzyskanie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.

Odpowiedź 4

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie proponowanej zmiany.

 

Pytanie 5

Dotyczy §4 ust. 12 Umowy:

Niezależnie od postanowień ust. 2 i 3 niniejszego paragrafu, zamiar wprowadzenia Podwykonawcy na teren budowy, w celu wykonania zakresu robót określonego w ofercie, Wykonawca powinien zgłosić Zamawiającemu z co najmniej 3 - dniowym wyprzedzeniem. Bez zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może umożliwić Podwykonawcy wejścia na teren budowy i rozpoczęcia prac, zaś sprzeczne z niniejszymi postanowieniami postępowanie Wykonawcy uznane będzie za nienależyte wykonanie umowy.

Wykonawca wnosi, aby złożenie projektu było jednoznaczne ze zgłoszeniem zamiaru wprowadzenia Podwykonawcy. Obecny zapis w sposób nadmierny wydłuża proces realizacji zadania inwestycyjnego.

Odpowiedź 5

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie proponowanej zmiany.

 

Pytanie 6

Dotyczy §5 ust. 3 Umowy:

Wykonawca oświadcza, że zapoznał się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i dokumentacją projektową oraz oświadcza, że nie wnosi do nich uwag i uznaje je za podstawę do realizacji przedmiotu niniejszej umowy.

Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu „oraz oświadcza, że nie wnosi do nich uwag”. Na etapie postępowania przetargowego i podpisywania Umowy Wykonawca nie ma obowiązku przeprowadzania due diligence dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zgłosić takie uwagi niezwłocznie po ich wykryciu, na etapie realizacji robót. Przeciwnie, to Zamawiający obowiązany jest do sporządzenia opisu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, z uwzględnieniem wszelkich wymagań i okoliczności, które mogą mieć znaczenie przy sporządzaniu oferty.

Odpowiedź 6

Zamawiający pozostawia zapisy wskazanego zapisu umowy bez zmian.

 

Pytanie 7

Dotyczy §6 – Odbiór:

Wykonawca wnosi o doprecyzowanie, że Zamawiający będzie miał prawo odmówić podpisania protokołu odbioru robót wyłącznie w przypadku wad istotnych, uniemożliwiających prawidłowe użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem.

Odpowiedź 7

Zamawiający nie wprowadzi proponowanego zapisu do umowy.

 

Pytanie 8

Dotyczy §8 ust. 1 Umowy:

Podstawą zapłaty będzie faktura końcowa wystawiana przez Wykonawcę Zamawiającemu.

Wykonawca zwraca się o dopisanie możliwości dokonywania odbiorów częściowych oraz fakturowania częściowego raz na miesiąc, zgodnie z zaawansowaniem robót budowlanych. Fakturowanie całości robót dopiero po ich ukończeniu przyczyni się do wzrostu kosztów finansowania, tym samym zaś do zwiększenia cen ofertowych, przez co zmniejszy się konkurencyjność ofert składanych w przetargu.

Odpowiedź 8

Zamawiający nie wyraża zgody na fakturowanie częściowe.

 

Pytanie 9

Dotyczy §8 ust. 6 Umowy:

Zamawiający wstrzyma, do czasu ustania przyczyny, płatność faktury - w całości lub w części - w przypadku nie wywiązania się Wykonawcy, z któregokolwiek ze zobowiązań wynikających z niniejszej umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują odsetki z tytułu opóźnienia w zapłacie.

Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek usterek lub niezgodności, nawet drobnych i nieistotnych, Zamawiający może opóźniać wypłatę całości wynagrodzenia należnego Wykonawcy – tym bardziej, że Zamawiający nie przewiduje fakturowania częściowego.

Odpowiedź 9

Zamawiający nie wykreśli powyższego zapisu.

 

Pytanie 10

Dotyczy §12 ust. 1 Umowy:

Wykonawca wnosi o zastrzeżenie wszystkich kar za zwłokę, a nie za opóźnienie.

Odpowiedź 10

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 11

Dotyczy §12 ust. 1 Umowy:

Wykonawca wnosi o obniżenie kar umownych wskazanych w §12 ust. 1 pkt. 3), 4) Umowy do 1000 zł za każdy dzień zwłoki.

Odpowiedź 11

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 12

Dotyczy §12 ust. 1 Umowy:

Wykonawca wnosi o obniżenie kar umownych wskazanych w §12 ust. 1 pkt. 5)-9) oraz 12) Umowy do 2000 zł za każdy dzień zwłoki.

Odpowiedź 12

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 13

Dotyczy §12 ust. 1 Umowy:

Wykonawca wnosi o wykreślenie kary umownej wskazanej w §12 ust. 1 pkt. 11). Wystarczająca jest kara wskazana w pkt. 10).

Odpowiedź 13

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 14

Dotyczy §12 ust. 1 Umowy:

Wykonawca zwraca się o ustalenie limitu kar umownych na 20% wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Wykonawca podkreśla, że kary umowne nie stanowią odszkodowania Zamawiającego, lecz są wyłącznie środkiem dyscyplinującym, który ma zapewnić należyte i terminowe wykonanie Umowy.

Odpowiedź 14

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 15

Dotyczy §12 ust. 1 Umowy:

Wykonawca zwraca się o ustalenie zakresu odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy w sposób adekwatny do jego obowiązków określonych Umową poprzez wprowadzenie następującego zapisu:  „Łączna odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy zostaje ograniczona do wysokości Wynagrodzenia i nie obejmuje utraconych korzyści ani szkód pośrednich.”

Odpowiedź 15

Zamawiający nie wyraża zgody na zapis zaproponowany przez Wykonawcę.

 

Pytanie 16

Dotyczy §13 ust. 4 Umowy:

Zamawiającemu przysługuje prawo do jednostronnego rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez wyznaczenia terminu dodatkowego, w następujących sytuacjach:  

Wykonawca wnosi, aby przed skorzystaniem z prawa do odstąpienia od Umowy, Zamawiający zobowiązany był do pisemnego wezwania Wykonawcy do zaniechania danych naruszeń i wyznaczenia mu dodatkowego odpowiedniego terminu.

Odpowiedź 16

Zamawiający pozostawi zapisy umowne w powyższym zakresie bez zmian .

 

Pytanie 17

Dotyczy §13 ust. 4 pkt. 1) Umowy:

Zamawiającemu przysługuje prawo do jednostronnego rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez wyznaczenia terminu dodatkowego, w następujących sytuacjach:

1)    gdy Wykonawca opóźnia się bądź pozostaje w zwłoce z realizacją robót budowlanych w sposób zagrażający terminowemu wykonaniu przedmiotu umowy;

Wykonawca wnosi, aby zapis dotyczył wyłącznie zwłoki.

Odpowiedź 17

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 18

Wykonawca zwraca się, aby w każdym przypadku rozwiązania Umowy z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, oprócz wynagrodzenia z tytułu wykonanych robót, Wykonawcy przysługiwał zwrot uzasadnionych kosztów poniesionych przez Wykonawcę do dnia rozwiązania Umowy (np. koszt zakupionych materiałów, koszty związane z rozwiązaniem umów z podwykonawcami itp.).

Odpowiedź 18

Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie powyższych zapisów.

 

Pytanie 19

Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że niezależnie od podstawy odstąpienia od Umowy, Wykonawca uprawniony będzie do otrzymania wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych robót.

Odpowiedź 19

Zamawiający potwierdza, że niezależnie od podstawy odstąpienia od Umowy, Wykonawca uprawniony będzie do otrzymania wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych robót.

 

Pytanie 20

Wykonawca wnosi o dopisanie uprawnień Wykonawcy do odstąpienia od Umowy w przypadku rażącego naruszenia Umowy przez Zamawiającego:

Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, gdy:

1.    Zamawiający zalega z płatnością wymagalnych należności powyżej 30 dni,

2.    Zamawiający nie przystąpi do odbioru w terminie określonym w umowie, odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia podpisania protokołu odbioru,

3.    Wykonawca nie może realizować robót przez okres dłuższy niż 30 dni z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

Wykonawca będzie uprawniony do skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy w ciągu 90 dni od zaistnienia danej okoliczności.

Odpowiedź 20

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zapisy umowne przez Wykonawcę.

 

Pytanie 21

Wykonawca wnosi, aby wszystkie okoliczności wskazane w §14 ust. 2 Umowy, w uzasadnionych przypadkach, mogły prowadzić do podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy.

Odpowiedź 21

Zmiany wynagrodzenia zostały określone w §14 ust. 3 i pozostaną bez zmiany.

 

Pytanie 22

  1. Dotyczy §14 ust. 2 pkt. 3 Umowy:

2.    Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy, o których mowa w §6 ust. 1 wzoru umowy, może nastąpić w następujących przypadkach:

3)    wystąpią szczególne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidzianą w dokumentacji projektowej i warunkach Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania. Na tę okoliczność kierownik budowy sporządzi wpis do dziennika budowy i wewnętrznego dziennika budowy, który potwierdzi przedstawiciel Zamawiającego;

Wykonawca wnosi o zmianę słowa „szczególne” na „niesprzyjające’.

Odpowiedź 22

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 23

Wykonawca wnosi o dopuszczenie zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia, terminu lub innych, w przypadku:

1)    wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub obiektów budowlanych,

2)    wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych, lub też warunków archeologicznych skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych.

Odpowiedź 23

Zamawiający nie wprowadzi proponowanych zmian do umowy.

 

Pytanie 24

Dotyczy Załącznika nr 1 do Umowy – Karty gwarancyjnej, § 2 ust. 1c:

W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek wady w przedmiocie Umowy Zamawiający jest uprawniony do:

c) żądania od Gwaranta odszkodowania (obejmującego zarówno poniesione straty, jak i utracone korzyści), jakiej doznał Zamawiający lub osoby trzecie na skutek wystąpienia wad;

Wykonawca wnosi o zmianę zapisów w taki sposób, że łączna odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy zostaje ograniczona do wysokości wynagrodzenia i nie obejmuje utraconych korzyści ani szkód pośrednich.

Odpowiedź 24

Zamawiający pozostawia bez zmian zapisy Załącznika nr 1 do Umowy – Karty gwarancyjnej.

 

Pytanie 25

Wykonawca wnosi o wykreślenie kar umownych w Karcie gwarancyjnej – całkowicie wystarczające są kary zastrzeżone we wzorze umowy.

Odpowiedź 25

Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wyżej wskazanych kar.

 

Pytanie 26

Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że termin, w którym Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia wad będzie uzasadniony technologicznie oraz uwzględniać będzie uwarunkowania atmosferyczne.

Odpowiedź 26

Zamawiający wyznaczając termin usunięcia wad lub usterek uwzględni uwarunkowania atmosferyczne jak i technologiczne.

 

II. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

  1. Zamawiający modyfikuje treść SIWZ poprzez zmianę zapisów wzoru umowy będącej zał. nr 4 do SIWZ. Zakres zmian zapisów umowy wynika z odpowiedzi udzielonych na pytania do SIWZ. Zmodyfikowany wzór umowy stanowi załącznik do niniejszych wyjaśnień.
  1. Zamawiający przedłuża termin składania, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium do dnia 12.04.2018 r.

Ilekroć w SIWZ występuje data 09.04.2018 r. zastępuje się ją datą 12.04.2018 r.

  1. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsze odpowiedzi oraz modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.

 

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

Do pobrania:

 


 

Ogłoszenie nr 500074712-N-2018 z dnia 06-04-2018 r.

Darłowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 535860-N-2018 
Data: 23/03/2018 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, Krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4, 76150   Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09. 
Adres strony internetowej (url): www.gminadarlwo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl 

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić: 

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: 
Numer sekcji: IV 
Punkt: 6.2 
W ogłoszeniu jest: Data: 2018-04-09, godzina: 11:00 
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2018-04-12, godzina: 11:00

 




Ogłoszenie nr 535860-N-2018 z dnia 2018-03-23 r. 
 

Gmina Darłowo: Przebudowa drogi gminnej Cisowo, Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo – etap II o dł. 2,4 km
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 

Nie


Nazwa projektu lub programu 
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych 

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający 

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania 

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: 
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: 

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej 

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: 
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Darłowo, krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4 , 76150   Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel.94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09. 
Adres strony internetowej (URL): www.gminadarlowo.pl, http://ug.darlowo.ibip.pl 
Adres profilu nabywcy: 
dres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa 

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): 

I.4) KOMUNIKACJA: 
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak 
www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak 
www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie 


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać: 
Elektronicznie

Nie 
adres 

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Nie 
Inny sposób: 

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Tak 
Inny sposób: 
Zamawiający wymaga, aby oferta została złożona w formie pisemnej 
Adres: 
Gmina Darłowo, ul. J.H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, pokój nr 26 – biuro podawcze


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie 
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej Cisowo, Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo – etap II o dł. 2,4 km 
Numer referencyjny: ZP.271.96.2018 
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny 

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych 
Zamówienie podzielone jest na części: 

Nie 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do: 
 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: 

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: 



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa drogi gminnej Cisowo, Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo – etap II o dł. 2,4 km” 2. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby, które będą wykonywać następujące czynności podczas realizacji zamówienia: wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu, zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 6-11 wzoru umowy. 3. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej biegnącej do gruntów rolnych od miejscowości Cisowo do miejscowości Zakrzewo i dalej w kierunku miejscowości Kopnica i Drozdowo. Cały odcinek przebudowywanej drogi wynosi 4,8 km jednak zadanie zostało podzielone na dwa etapy. Zadanie stanowi przebudowę drogi gminnej Zakrzewo, Kopnica i Drozdowo - Etap II obejmujący odcinek od km 0+2400 do km 4+802,71. Planowana inwestycja przebiega przez działki o nr: 189/2 obręb Zakrzewo, 177, 1, 74, 176 obręb Kopnica, działki : 13, 11 obręb Drozdowo. 4. Zaprojektowane rozwiązania dla II etapu to przebudowa nawierzchni drogi gminnej od miejscowości Zakrzewo do miejscowości Drozdowo o długości ok. 2,4 km. Szerokość drogi 4m, szerokość pobocza 0,75m.W ramach powyższej inwestycji zaprojektowano wykonanie odcinków o różnych rodzajach nawierzchni: 1) odcinek 1 od km 2+400,00 do km 3+499,82 jezdnia o nawierzchni z kruszywa, zjazdy o nawierzchni kruszywa, pobocze z gruntu rodzimego; 2) odcinek 2 od km 3+499.82 do km 3+760,00 jezdnia o nawierzchni bitumicznej, zjazdy o nawierzchni bitumicznej, pobocza o nawierzchni kruszywowej; 3) odcinek 3 od 3+760,00 do km 4+802,71 jezdnia o nawierzchni kruszywowej, zjazdy o nawierzchni kruszywowej, pobocza z gruntu rodzimego. 5. Nawierzchnie przewiduje się do wykonania z następujących materiałów: 1) Jezdnia – nawierzchnia bitumiczna AC 11S lub kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 (zależnie od odcinka drogi). 2) Zjazdy/skrzyżowania - nawierzchnia bitumiczna AC 11S lub kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 (zależnie od odcinka drogi); 3) Chodnik (dojście do furtek) – betonowa kostka brukowa; 4) Pobocza - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 lub grunt rodzimy (zależnie od odcinka drogi). 6. Zaprojektowano powierzchniowe odprowadzenie wód opadowych do istniejących rowów. Na całej długości drogi zostaną oczyszczone rowy, a część rowów w pasie drogowym zostanie wyprofilowana i odtworzona. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ. 8. Do Wykonawcy należeć będzie pełna obsługa geodezyjna wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. 9. Wykonawca wykonując przedmiot zamówienia zobowiązany będzie zapewnić dojazd do nieruchomości przyległych do przebudowywanej drogi. 10. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oraz zgodność robót z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia; całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. 11. Wykonawca wyłoniony w powyższym przetargu przed zawarciem umowy będzie zobligowany do sporządzenia szczegółowego kosztorysu ofertowego. 12. Zamawiający informuje, że wszystkie wskazane z nazwy wyroby, materiały i urządzenia użyte w opisie przedmiotu zamówienia należy rozumieć jako określenia wymaganych i oczekiwanych parametrów technicznych i standardów jakościowych, a także wymaganych prawem polskim certyfikatów, atestów, aprobat itp. dla wyrobów, materiałów i urządzeń do stosowania. 13. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy. 

II.5) Główny kod CPV: 45233120-6 
Dodatkowe kody CPV:

Kod CPV
45112730-1
45112000-5
45233000-9
45111200-0



II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)
Wartość bez VAT: 
Waluta: 


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie 
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: 
miesiącach:    lub dniach: 
lub 
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-10-19 

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów 
Określenie warunków: 
Informacje dodatkowe 
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna 
Określenie warunków: Minimalny poziom zdolności: - zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i/lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 500.000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie. b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 500.000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców. 
Informacje dodatkowe W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na swojej stronie internetowej. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia. 
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa 
Określenie warunków: Minimalny poziom zdolności: - zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i/lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada doświadczenie w realizacji robót podobnych, tj.: wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 roboty budowlane o wartości min. 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy 00/100 złotych) zawierające w swoim zakresie wykonanie nawierzchni drogi lub podbudowy drogi z kruszywa łamanego o długości min. 1 km lub pow. min. 4000 m2. Wykonawca spełni również warunek jeżeli wykonał 1 robotę budowlaną o wartości min. 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion 00/100 złotych) zawierającą w swoim zakresie wykonanie nawierzchni drogi lub podbudowy drogi z kruszywa łamanego o długości min. 1,5 km lub pow. min. 6000 m2. Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone. b) dysponuje lub będzie dysponować minimum 1 osobą na następujące stanowisko: Kierownik budowy: - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalności w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz - co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy, w tym doświadczenie w kierowaniu minimum jedną robotą polegającą na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni drogi lub podbudowy drogi z kruszywa łamanego. Kierowanie powyższym zadaniem powinno obejmować pełny zakres realizacji, tj. od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia zadania. Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone. 
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: 
Informacje dodatkowe: Uwaga - ilekroć w siwz jest mowa o: - „budowie lub przebudowie” należy przez to rozumieć budowę lub przebudowę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.); - „kierowniku budowy” lub „kierowniku robót” należy przez to rozumieć kierownika budowy lub kierownika robót w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.). Uwaga dotycząca stanowiska wskazanego powyżej: Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Kierując się powyższymi przepisami zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na swojej stronie internetowej. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia. Doświadczenie zawodowe będzie liczone od daty otrzymania uprawnień.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA 

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp) 
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp) 

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp) 



 

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI 

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
Tak 
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji 
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 

odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; W przypadku oferty wspólnej ww. odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP 

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 
a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa ten/ci z wykonawców składających ofertę wspólną, który/którzy w ramach konsorcjum będzie/będą odpowiadał/odpowiadali za spełnienie tego warunku. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. b) dokument/dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa ten/ci z wykonawców składających ofertę wspólną, który/którzy w ramach konsorcjum będzie/będą odpowiadał/odpowiadali za spełnienie tego warunku. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. c) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale, natomiast dowody i inne dokumenty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. d) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny ww. wykaz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP 

Opis materiałów równoważnych – jeżeli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XV pkt 14)

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 1) siwz; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 siwz, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz); Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 6) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców) oraz firmy podwykonawców (jeżeli są znane); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony 
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak 
Informacja na temat wadium 
1. Wadium należy wnieść w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100 groszy) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego - Gmina Darłowo - 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – dokument należy załączyć do oferty. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: 1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, 2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 6. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Darłowo) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 9, bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie, 2) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9 ppkt 2. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 16. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie 
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: 


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie 
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: 
Nie 
Informacje dodatkowe: 


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:


Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej 

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: 


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu 
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców   
Przewidywana minimalna liczba wykonawców 
Maksymalna liczba wykonawców   
Kryteria selekcji wykonawców: 


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta: 

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: 

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: 

Informacje dodatkowe: 

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: 

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: 

Informacje dodatkowe: 

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: 

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: 


IV.1.8) Aukcja elektroniczna 
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie 
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: 

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: 
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: 
Nie 
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: 
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania: 

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: Nie 
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: 


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: 
IV.2.2) Kryteria

Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Wysokość kary umownej za przekroczenie terminu wykonania zamówienia 20,00
Okres rękojmi i gwarancji 20,00


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony) 
Tak 
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne 
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem 
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: 

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji 
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: 
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): 

Informacje dodatkowe 


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego 
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: 

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: 

Wstępny harmonogram postępowania: 

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: 
Należy podać informacje na temat etapów dialogu: 


Informacje dodatkowe: 

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego 
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: 

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 

Informacje dodatkowe: 

IV.4) Licytacja elektroniczna 
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania: 

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
Data: godzina: 
Termin otwarcia licytacji elektronicznej: 
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 

Informacje dodatkowe: 
IV.5) ZMIANA UMOWY 
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak 
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na: zmianie terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, zmianie wynagrodzenia, zmianie sposobu spełnienia świadczenia oraz zmianie osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne, ujętych w wykazie złożonym przez Wykonawcę. 2. Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy, o których mowa w §6 ust. 1 wzoru umowy, może nastąpić w następujących przypadkach: 1) wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego lub robót zamiennych, które będą miały wpływ na przedłużenie terminu zakończenia zadania; 2) wystąpi okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, nastąpi odmowa wydania przez organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę; 3) wystąpią szczególne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidzianą w dokumentacji projektowej i warunkach Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania. Na tę okoliczność kierownik budowy sporządzi wpis do dziennika budowy i wewnętrznego dziennika budowy, który potwierdzi przedstawiciel Zamawiającego; 3. Zmiana skutkująca zmianą wysokości wynagrodzenia może nastąpić: 1) W związku ze zmianą przepisów wskazanych w art, 142 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp; zmiana ta zostanie wprowadzona aneksem do umowy. 2) w przypadku zwiększenia wynagrodzenia - o nie więcej niż 15 % wynagrodzenia umownego określonego w § 7 ust. 2 niniejszej umowy, jeżeli będzie to wynikało z wykonania robót dodatkowych, zamiennych, które są niezbędne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, których konieczność wynika w szczególności z błędów dokumentacji projektowej. Wykonanie takich robót musi zostać zatwierdzone przez Zamawiającego oraz inspektora nadzoru inwestorskiego. 3) w wyniku ograniczenia zakresu robót budowlanych. Wykonawca wyceni te roboty zgodnie z kosztorysem ofertowym. 4. W przypadku zmiany, o której mowa w art. 142 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 5. Zmiana polegająca na zmianie sposobu spełnienia świadczenia: 1) zmiany technologiczne, w szczególności jeżeli nastąpi(ą): a) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji technicznej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; c) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych z uwagi na czasową lub całkowita niedostępność materiałów lub technologii (np. zaprzestania produkcji). d) zmiany wskazane w lit. a do c będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Każda ze wskazanych w lit. a do c zmian może być powiązana ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych w ust. 3. 6. Zmiana osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne, ujętych w wykazie osób złożonym przez Wykonawcę może nastąpić na pisemny wniosek Wykonawcy. Nowe proponowane osoby muszą spełniać wymagania opisane w SIWZ. Zmiana osób wymaga zgody Zmawiającego i aneksu do umowy. 7. Podstawą wprowadzenia zmian wskazanych w ust. 1-4 jest protokół konieczności zatwierdzony przez Zamawiającego i Wykonawcę i zawarty aneks do umowy. 8. W przypadku, gdy Wykonawca wystąpi z inicjatywą zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca obowiązany będzie wykazać Zamawiającemu, że: 1) proponowany inny Podwykonawca spełnia te warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia lub 2) Wykonawca samodzielnie spełnia te warunki w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 9. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. 10. W przypadku zmiany adresu zamieszkania lub adresu siedziby Wykonawcy jest on zobowiązany do niezwłocznego pisemnego powiadomienia o nowym adresie Zamawiającego. Zaniechanie powiadomienia skutkuje tym, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na ostatni podany mu adres Wykonawcy uważana jest za doręczoną prawidłowo i skutecznie, nawet gdy zostanie zwrócona nadawcy. 11. Wszystkie okoliczności wymienione powyżej stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę w formie pisemnej, a wszystkie wskazane okoliczności nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): 

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym 

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 
Data: 2018-04-12, godzina: 11:00, 
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): 

Wskazać powody: 

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
> Język poski. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski 
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert) 
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie 
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie 
IV.6.6) Informacje dodatkowe: 
I. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 3) W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 4) Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. II. Wykonawcy zagraniczni. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 siwz do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zamiast dokumentów: 1) o których mowa w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia: – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, 2) o których mowa w § 5 pkt 2-4 ww. Rozporządzenia: – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b ww. Rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. Rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 ww. Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis 7 ust. 2 ww. Rozporządzenia stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy, jeżeli zamawiający wymagał zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 siwz złożenia tego dokumentu. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze ww. Rozporządzenia stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w pkt 5, złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

 

Kliknij aby pobrać SIWZ >

Wytworzył:
Rafał Kunysz
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2018-03-23 14:32:47)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2018-04-25 12:07:18)