Odpowiedzi oraz modyfikacja treści SIWZ nr 2 w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: ?Remont nawierzchni drogi w miejscowości Słowino ? Etap I?

Wykonawcy
uczestniczący w postępowaniu

Odpowiedzi oraz modyfikacja treści SIWZ nr 2


Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Remont nawierzchni drogi w miejscowości Słowino – Etap I” (nr sprawy: ZP.271.209.2018).

I.    Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z pytaniami Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

Pytania 1 z dnia 15.06.2018 r.

Pytanie 1    

W SIWZ Rozdział XV pkt. 4 i 5 Zamawiający określił przedmiot zamówienia dodając w pkt. 6: „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ”. Dokumentacja projektowa przewiduje oprócz wykonania nowej warstwy ścieralnej i wiążącej na drodze wykonanie: zjazdów bitumicznych, oczyszczenie i regulację istniejących rowów, usunięcie krzewów kolidujących z inwestycją, remont przepustów. Z załączonego przedmiaru robót wynika natomiast, że w zakresie remontu należy wykonać jedynie warstwę ścieralną i wiążącą wraz z poboczami na odcinku 255 m i szerokość 4 m. Prosimy o doprecyzowanie zakresu robót.

Odpowiedź 1

Zakres robót dla przedmiotowego zamówienia obejmuje wykonanie warstwy ścieralnej i wiążącej nawierzchni o długości 255m i szerokości 4 m dla przedmiotowego odcinka wraz z poboczami.

Pytania 2 z dnia 15.06.2018 r.

Pytanie 1      
 
Wykonawca wnosi o podanie wartości szacunkowej zamówienia jaką ustalił Zamawiający na prace będące przedmiotem postępowania przetargowego (na podstawie kalkulacji Projektanta, kosztorysu inwestorskiego lub innych opracowań).

Odpowiedź 1

Szacunkowa wartość zamówienia ustalona na podstawie kosztorysu inwestorskiego wynosi 94 628,77 zł netto.

Pytanie 2

Wykonawca wnosi o podanie ilości środków budżetowych jakie Zamawiający zabezpieczył na prace będące przedmiotem postępowania przetargowego.     

Odpowiedź 2
 
Zamawiający na przedmiotowe postępowanie przetargowe przeznaczył kwotę w wysokości 200 000,00 zł brutto.

Pytanie 3

Wykonawca wnosi o potwierdzenie, iż Zamawiający dysponuje gruntem niezbędnym do realizacji zadania zgodnie z wymaganiami SIWZ.

Odpowiedź 3

Zamawiający potwierdza, iż jest w posiadaniu działki, na której odbywa się przedmiotowa inwestycja drogowa.  

Pytanie 4

Wykonawca wnosi o potwierdzenie, iż Zamawiający dysponuje aktualnymi uzgodnieniami i warunkami wydanymi przez instytucje będące stronami w procesie inwestycyjnym, a ewentualne braki zostaną uzupełnione przez Zamawiającego.

Odpowiedź 4

Zamawiający potwierdza, iż dysponuje aktualnymi niezbędnymi uzgodnieniami i warunkami wydanymi przez instytucje będące stronami w procesie inwestycyjnym.

Pytanie 5

Wykonawca wnosi o wyszczególnienie, które materiały pochodzące z rozbiórek należy przewieźć na składowisko Zamawiającego?

Odpowiedź 5

Materiałem z rozbiórek, który należy przewieźć na składowisko Zamawiającego jest kruszywo (tłuczeń).

Pytanie 6

W przypadku konieczności przekazania materiałów rozbiórkowych do magazynu Zamawiającego wnosimy o podanie szczegółowej lokalizacji (adresu).

Odpowiedź 6

Kruszywo z rozbiórki należy przewieźć na adres: Krupy 72, 76-150 Darłowo.


Pytanie 7

Wykonawca wnosi o wyjaśnienie czy w ramach inwestycji Zamawiający będzie wymagał realizacji odcinków próbnych dla warstw konstrukcyjnych?

Odpowiedź 7

Zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania robót budowlanych.

Pytanie 8

W przypadku odpowiedzi twierdzącej wnosimy o określenie rodzaju, ilości oraz lokalizacji odcinków próbnych.

Odpowiedź 8

Zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania robót budowlanych.

Pytanie 9

Wykonawca wnosi o podanie wymaganego okresu gwarancji na oznakowanie poziome?

Odpowiedź 9

Nie dotyczy.

Pytanie 10

Wykonawca wnosi o wyjaśnienie czy podczas regulacji urządzeń uzbrojenia technicznego (włazów, wpustów, zaworów itd.) należy wymienić wszystkie elementy betonowe oraz żeliwne na nowe? Zamawiający wyrazi zgodę na wykorzystanie elementów rozbiórkowych?

Odpowiedź 10

Nie dotyczy.

Pytanie 11

Dotyczy § 2 ust. 4 Umowy:
Zmiana Kierownika Budowy, który został zaakceptowany przez Zamawiającego do realizacji przedmiotu niniejszej umowy, następować może na wniosek Wykonawcy i za pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca do wniosku dołączy dokumenty potwierdzające, że proponowana osoba posiada odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Osoba proponowana przez Wykonawcę musi spełniać wymagania opisane w SIWZ.

Wykonawca wnosi o dopisanie, że Zamawiający wyrazi zgodę lub zgłosi zastrzeżenia odnośnie proponowanego Kierownika Budowy w ciągu 3 roboczych dni od złożenia wniosku.

Odpowiedź 11

Zamawiający dokona zmiany treści §2 ust. 4 Umowy w związku z czym otrzyma on następujący zapis:
„Zmiana Kierownika Budowy, który został zaakceptowany przez Zamawiającego do realizacji przedmiotu niniejszej umowy, następować może na wniosek Wykonawcy i za pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca do wniosku dołączy dokumenty potwierdzające, że proponowana osoba posiada odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Osoba proponowana przez Wykonawcę musi spełniać wymagania opisane w SIWZ. Zamawiający wyrazi zgodę lub zgłosi swoje uwagi w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.”


Pytanie 12
Dotyczy § 4 ust. 2 i 3 Umowy:
2.       Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy i każdą zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w formie pisemnej zastrzeżeń w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu umowy o podwykonawstwo lub jego zmian, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany.
3.         Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia jak również zmiany do tej umowy w terminie 7 dni od dnia ich wprowadzenia. Jeśli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy o podwykonawstwo nie zgłosi w formie pisemnej sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy lub wprowadzenie zmian.
Wykonawca wnosi o skrócenie terminu akceptacji projektu Umowy o podwykonawstwo do 7 dni, co znacznie usprawni to proces podzlecania robót  przebieg realizacji inwestycji.

Odpowiedź 12

Zamawiający zmieni zapis §4 ust. 2 oraz 3 Umowy skracając termin akceptacji projektu Umowy o podwykonawstwo do 10 dni z uwagi na niezbędny czas na analizę umowy o podwykonawstwo.
W związku z wprowadzoną zmianą zapisy  §4 ust. 2 oraz 3 otrzymają następujące brzmienie:
ust. 2.
„Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy i każdą zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w formie pisemnej zastrzeżeń w terminie 10 dni od dnia otrzymania projektu umowy o podwykonawstwo lub jego zmian, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany.”
ust. 3.
„Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia jak również zmiany do tej umowy w terminie 7 dni od dnia ich wprowadzenia. Jeśli Zamawiający w terminie 10 dni od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy o podwykonawstwo nie zgłosi w formie pisemnej sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy lub wprowadzenie zmian”.
 
Pytanie 13

Dotyczy § 4 ust. 4 pkt.  2) i 7) Umowy:
Umowa na roboty budowlane z Podwykonawcą lub z dalszymi Podwykonawcami musi zawierać w szczególności:
2)  kwotę wynagrodzenia – kwota ta nie powinna być wyższa, niż wartość tego zakresu robót wynikająca z kosztorysu ofertowego Wykonawcy; wynagrodzenie musi być tego samego rodzaju co wynagrodzenie Wykonawcy (wynagrodzenie ryczałtowe), a ceny jednostkowe nie mogą być wyższe niż zawarte w ofercie Wykonawcy;
7)  termin rękojmi nie może upływać wcześniej niż termin rękojmi wskazany w niniejszej umowie w § 10;
Wykonawca wnosi o następujące zmiany:
pkt. 2) Wykonawca podnosi, że stawki rynkowe z tytułu realizacji poszczególnych robót będą ulegać wahaniom w trakcie realizacji zadania. Decyzją i ryzykiem Wykonawcy jest ewentualne powierzenie realizacji części robót podwykonawcy za wynagrodzeniem wyższym niż przewidziane w kosztorysie ofertowym oraz późniejsze poszukiwanie możliwości realizacji innych robót w niższych cenach lub zmniejszenie zysku Wykonawcy. Wykonawca proponuje zapis mówiący, że suma wynagrodzeń podwykonawców nie może przekroczyć kwoty wynagrodzenia umownego Wykonawcy, który to zapis skutecznie uchroni Zamawiającego przed ponoszeniem solidarnej odpowiedzialności w kwocie wyższej niż kwota wynagrodzenia umownego.
pkt. 7) Wykonawca wskazuje, że wymóg nie ma uzasadnienia w przypadku, gdy przedmiotem umowy o podwykonawstwo są roboty budowlane tymczasowe (np. wykonanie nawierzchni tymczasowych, dróg technologicznych, tymczasowych umocnień skarp) lub inne roboty budowlane, dla których udzielanie gwarancji i rękojmi nie jest konieczne z uwagi na  charakter tych robót (np. wykopy, rozbiórki).  W ocenie Wykonawcy niemożliwe jest stwierdzenie wad w takich robotach po okresie realizacji zadania inwestycyjnego. Z doświadczenia Wykonawcy dodatkowo wynika, że opisane powyżej wymogi w sposób znaczny utrudniają i nadmiernie wydłużają proces podzlecania tego typu robót podwykonawcom. W związku z powyższym, Wykonawca wnosi, aby, w uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający odstąpił od tego wymogu.


Odpowiedź 13

Zamawiający nie może się przychylić do proponowanych rozwiązań w związku z powyższym wskazane w pytaniu zapisy umowne pozostaną niezmienione.

Pytanie 14
Dotyczy § 4 ust. 5 pkt. 4) Umowy:
Umowa na roboty budowlane z Podwykonawcą lub z dalszymi Podwykonawcami nie może zawierać postanowień:
4)  dopuszczających zabezpieczenie roszczeń Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Podwykonawcę lud dalszego Podwykonawcę w formie zatrzymania lub potrącenia z wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy z umowy o podwykonawstwo.
Wykonawca zwraca się o wykreślenie zapisu, który w sposób nadmierny i całkowicie nieuzasadniony godzi w zasadę swobody zawierania umów pomiędzy przedsiębiorcami. Wykonawca wskazuje, że zapis o braku możliwości wnoszenia zabezpieczenia przez Podwykonawcę w postaci zatrzymania kwot z wynagrodzenia dyskryminuje mniejszych przedsiębiorców, dla których trudne lub wręcz niemożliwe jest wpłacenie całej kwoty zabezpieczenia przed przystąpieniem do robót albo też uzyskanie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.
Odpowiedź 14

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie proponowanej zmiany.

Pytanie 15
Dotyczy § 4 ust. 12 Umowy:
Niezależnie od postanowień ust. 2 i 3 niniejszego paragrafu, zamiar wprowadzenia Podwykonawcy na teren budowy, w celu wykonania zakresu robót określonego w ofercie, Wykonawca powinien zgłosić Zamawiającemu z co najmniej 3 - dniowym wyprzedzeniem. Bez zgody Zamawiającego, Wykonawca nie może umożliwić Podwykonawcy wejścia na teren budowy i rozpoczęcia prac, zaś sprzeczne z niniejszymi postanowieniami postępowanie Wykonawcy uznane będzie za nienależyte wykonanie umowy.
Wykonawca wnosi, aby złożenie projektu było jednoznaczne ze zgłoszeniem zamiaru wprowadzenia Podwykonawcy. Obecny zapis w sposób nadmierny wydłuża proces realizacji zadania inwestycyjnego.
Odpowiedź 15
 
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie proponowanej zmiany.

Pytanie 16

Dotyczy § 5 ust. 3 Umowy:
Wykonawca oświadcza, że zapoznał się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i dokumentacją projektową oraz oświadcza, że nie wnosi do nich uwag i uznaje je za podstawę do realizacji przedmiotu niniejszej umowy.
Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu „oraz oświadcza, że nie wnosi do nich uwag”. Na etapie postępowania przetargowego i podpisywania Umowy Wykonawca nie ma obowiązku przeprowadzania due diligence dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek zgłosić takie uwagi niezwłocznie po ich wykryciu, na etapie realizacji robót. Przeciwnie, to Zamawiający obowiązany jest do sporządzenia opisu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, z uwzględnieniem wszelkich wymagań i okoliczności, które mogą mieć znaczenie przy sporządzaniu oferty.
Odpowiedź 16
Zamawiający pozostawia zapisy wskazanego zapisu umowy bez zmian.
Pytanie 17
Wykonawca wnosi o doprecyzowanie, że Zamawiający będzie miał prawo odmówić podpisania protokołu odbioru robót wyłącznie w przypadku wad istotnych, uniemożliwiających prawidłowe użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem.
Odpowiedź 17
Zamawiający nie wprowadzi proponowanego zapisu do umowy.
Pytanie 18
Dotyczy § 8 ust. 1-3 Umowy:
1.      Podstawą zapłaty będzie faktura wystawiana przez Wykonawcę Zamawiającemu.
2.      Podstawą do wystawienia faktury będzie podpisany przez strony protokół końcowego odbioru robót.
3.      Termin płatności faktur wynosi do 21 dni kalendarzowych, licząc od daty przyjęcia przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę.
Wykonawca zwraca się o doprecyzowanie, czy Zamawiający przewiduje fakturowanie częściowe. Z zapisów powyższych nie można tego jednoznacznie określić. Jeżeli nie, to Wykonawca wnosi o dopisanie możliwości dokonywania odbiorów częściowych oraz fakturowania częściowego raz na miesiąc, zgodnie z zaawansowaniem robót budowlanych. Fakturowanie całości robót dopiero po ich ukończeniu przyczyni się do wzrostu kosztów finansowania, tym samym zaś do zwiększenia cen ofertowych, przez co zmniejszy się konkurencyjność ofert składanych w przetargu.
Odpowiedź 18
Zamawiający nie wyraża zgody na fakturowanie częściowe.
Pytanie 19
Dotyczy § 8 ust. 6 Umowy:
Zamawiający wstrzyma, do czasu ustania przyczyny, płatność faktury - w całości lub w części - w przypadku nie wywiązania się Wykonawcy, z któregokolwiek ze zobowiązań wynikających z niniejszej umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują odsetki z tytułu opóźnienia w zapłacie.
Wykonawca wnosi o wykreślenie zapisu. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek usterek lub niezgodności, nawet drobnych i nieistotnych, Zamawiający może opóźniać wypłatę całości wynagrodzenia należnego Wykonawcy – tym bardziej, że Zamawiający nie przewiduje fakturowania częściowego.
Odpowiedź 19
Zamawiający nie wykreśli powyższego zapisu.
Pytanie 20
Dotyczy § 12 ust. 1 Umowy:
Wykonawca wnosi o zastrzeżenie wszystkich kar za zwłokę, a nie za opóźnienie.
Odpowiedź 20
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.
Pytanie 21
Wykonawca zwraca się o ustalenie limitu kar umownych na 20% wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Wykonawca podkreśla, że kary umowne nie stanowią odszkodowania Zamawiającego, lecz są wyłącznie środkiem dyscyplinującym, który ma zapewnić należyte i terminowe wykonanie Umowy.
Odpowiedź 21
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.
Pytanie 22
Wykonawca zwraca się o ustalenie zakresu odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy w sposób adekwatny do jego obowiązków określonych Umową poprzez wprowadzenie następującego zapisu:  „Łączna odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy zostaje ograniczona do wysokości wynagrodzenia i nie obejmuje utraconych korzyści ani szkód pośrednich.”
Odpowiedź 22
Zamawiający nie wyraża zgody na zapis zaproponowany przez Wykonawcę.
 
Pytanie 23
Dotyczy § 13 ust. 4 Umowy:
Zamawiającemu przysługuje prawo do jednostronnego rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez wyznaczenia terminu dodatkowego, w następujących sytuacjach:  
Wykonawca wnosi, aby przed skorzystaniem z prawa do odstąpienia od Umowy, Zamawiający zobowiązany był do pisemnego wezwania Wykonawcy do zaniechania danych naruszeń i wyznaczenia mu dodatkowego odpowiedniego terminu.
Odpowiedź 23
Zamawiający pozostawi zapisy umowne w powyższym zakresie bez zmian.
Pytanie 24
Dotyczy § 13 ust. 4 pkt. 1) Umowy:
Zamawiającemu przysługuje prawo do jednostronnego rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez wyznaczenia terminu dodatkowego, w następujących sytuacjach:
1)    gdy Wykonawca opóźnia się bądź pozostaje w zwłoce z realizacją robót budowlanych w sposób zagrażający terminowemu wykonaniu przedmiotu umowy;
Wykonawca wnosi, aby zapis dotyczył wyłącznie zwłoki.
Odpowiedź 24
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.
Pytanie 25
Wykonawca zwraca się, aby w każdym przypadku rozwiązania Umowy z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, oprócz wynagrodzenia z tytułu wykonanych robót, Wykonawcy przysługiwał zwrot uzasadnionych kosztów poniesionych przez Wykonawcę do dnia rozwiązania Umowy (np. koszt zakupionych materiałów, koszty związane z rozwiązaniem umów z podwykonawcami itp.).
Odpowiedź 25
Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie powyższych zapisów.
Pytanie 26
Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że niezależnie od podstawy odstąpienia od Umowy,
Wykonawca uprawniony będzie do otrzymania wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych robót.
Odpowiedź 26
Zamawiający potwierdza, że niezależnie od podstawy odstąpienia od Umowy, Wykonawca uprawniony będzie do otrzymania wynagrodzenia z tytułu zrealizowanych robót.
Pytanie 27
Wykonawca wnosi o dopisanie uprawnień Wykonawcy do odstąpienia od Umowy w przypadku rażącego naruszenia Umowy przez Zamawiającego:
„Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, gdy:
1.    Zamawiający zalega z płatnością wymagalnych należności powyżej 30 dni,
2.    Zamawiający nie przystąpi do odbioru w terminie określonym w umowie, odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia podpisania protokołu odbioru,
3.    Wykonawca nie może realizować robót przez okres dłuższy niż 30 dni z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
Wykonawca będzie uprawniony do skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy w ciągu 90 dni od zaistnienia danej okoliczności.”
Odpowiedź 27
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zapisy umowne przez Wykonawcę.
Pytanie 28
Wykonawca wnosi, aby wszystkie okoliczności wskazane w § 14 ust. 2 Umowy, w uzasadnionych przypadkach, mogły prowadzić do podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy.
Odpowiedź 28
Zmiany wynagrodzenia zostały określone w § 14 ust. 3 i pozostaną bez zmiany.
Pytanie 29
Dotyczy § 14 ust. 2 pkt. 3 Umowy:
Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy, o których mowa w §6 ust. 1 wzoru umowy, może nastąpić w następujących przypadkach:
3)    wystąpią szczególne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidzianą w dokumentacji projektowej i warunkach Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania. Na tę okoliczność kierownik budowy sporządzi wpis do dziennika budowy i wewnętrznego dziennika budowy, który potwierdzi przedstawiciel Zamawiającego;
Wykonawca wnosi o zmianę słowa „szczególne” na „niesprzyjające’.
Odpowiedź 29
Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.
Pytanie 30
Wykonawca wnosi o dopuszczenie zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia, terminu lub innych, w przypadku:
1)    wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub obiektów budowlanych,
2)    wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych, lub też warunków archeologicznych skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych.
Odpowiedź 30
Zamawiający nie wprowadzi proponowanych zmian do umowy.
Pytanie 31
Dotyczy Załącznika nr 1 do Umowy – Karty gwarancyjnej, § 2 ust. 1c):
W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek wady w przedmiocie Umowy Zamawiający jest uprawniony do:
c)  żądania od Gwaranta odszkodowania (obejmującego zarówno poniesione straty, jak i utracone korzyści), jakiej doznał Zamawiający lub osoby trzecie na skutek wystąpienia wad;
Wykonawca wnosi o zmianę zapisów w taki sposób, że łączna odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy zostaje ograniczona do wysokości wynagrodzenia i nie obejmuje utraconych korzyści ani szkód pośrednich.
Odpowiedź 31
Zamawiający pozostawia bez zmian zapisy Załącznika nr 1 do Umowy – Karty gwarancyjnej.
Pytanie 32
Wykonawca wnosi o wykreślenie kar umownych w Karcie gwarancyjnej – całkowicie wystarczające są kary zastrzeżone we wzorze umowy.
Odpowiedź 32
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wyżej wskazanych kar.
Pytanie 33

Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że termin, w którym Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia wad będzie uzasadniony technologicznie oraz uwzględniać będzie uwarunkowania atmosferyczne.
Odpowiedź 33
Zamawiający wyznaczając termin usunięcia wad lub usterek uwzględni uwarunkowania atmosferyczne jak i technologiczne.

II.    Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

1.    Zamawiający modyfikuje treść SIWZ poprzez zmianę zapisów wzoru umowy będącej zał. nr 4 do SIWZ. Zakres zmian zapisów umowy wynika z odpowiedzi udzielonych na pytania do SIWZ. Zmodyfikowany wzór umowy stanowi załącznik do niniejszych wyjaśnień.

2.    Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsze odpowiedzi oraz modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.


    Do pobrania: załącznik nr 4 - wzór umowy po modyfikacji
    

    Wójt Gminy Darłowo
    Radosław Głażewski

 
Wytworzył:
Rafał Kunysz
Udostępnił:
Lichacy Marceli
(2018-06-21 14:01:40)
Ostatnio zmodyfikował:
Lichacy Marceli
(2018-06-21 14:02:19)