Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1 na: Sukcesywną dostawę paliw płynnych dla potrzeb eksploatacji pojazdów samochodowych i urządzeń mechanicznych będących w dyspozycji Zamawiającego na 2020 rok
ZP.271.414.2019
Darłowo, dnia 25.11.2019 r.
Wykonawcy
uczestniczący w postępowaniu
Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1
Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Sukcesywną dostawę paliw płynnych dla potrzeb eksploatacji pojazdów samochodowych i urządzeń mechanicznych będących w dyspozycji Zamawiającego na 2020 rok” (nr sprawy: ZP.271.414.2019).
I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w związku z pytaniami Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:
Pytania z dnia 20.11.2019 r.
Pytanie 1
Czy Zamawiający zaakceptuje, aby karty paliwowe wydane zostały w ciągu 15 dni roboczych od przedłożenia wniosku/zamówienia na karty przez Zamawiającego po podpisaniu umowy, lub przedłożenia wniosku/zamówienia w przypadku blokady danej karty (utrata, zmiana danych i itp.) lub zamówienia nowej karty, przy jednoczesnej akceptacji opłaty za karty:
* 0 zł netto za kartę nową,
* 10 zł netto za kartę dodatkową wydawaną w trakcie realizacji umowy
* 10 zł netto za kartę wymienną (na skutek zagubienia, kradzieży, zmiany dotychczasowych danych etc.),
Odpowiedź 1
Zamawiający nie akceptuje powyższego zapisu.
Pytanie 2
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zastąpienia zapisu w §2 ust. 3 i 4?
Wykonawca proponuje następujący zapis:
„Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadami fizycznymi sprzedanego paliwa. W celu naprawienia ewentualnych szkód Wykonawca, po pisemnym zawiadomieniu przez Zamawiającego o podejrzeniu złej jakości paliwa, przeprowadzi postępowanie reklamacyjne. W terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji Wykonawcy wyda decyzję o uznaniu lub odrzuceniu zgłoszonej reklamacji. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga zebrania dodatkowych informacji, w szczególności uzyskania od Zamawiającego lub Operatora stacji paliw, Wykonawca rozpatrzy reklamacje w terminie 14 dni od dnia uzyskania tych informacji. W przypadku uznania roszczenia Zamawiającego Wykonawca naprawi szkodę do wysokości udokumentowanej odpowiednimi rachunkami/fakturami. Zakończenie postępowania reklamacyjnego u Wykonawcy nie zamyka postępowania na drodze sądowej”.
Odpowiedź 2
Zamawiający nie dopuszcza powyższej zmiany.
Pytanie 3
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dodania zapisu do § 2 ust. 5 na końcu zdania o następującej treści: „stwierdzony w wyniku uznania reklamacji Zamawiającego w trybie postępowania reklamacyjnego wynikającego z Ogólnych Warunków Sprzedaży i użytkowania Kart Flotowych”?
Odpowiedź 3
Zamawiający nie dopuszcza powyższego zapisu.
Pytanie 4
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość w §9 ust. 1 wyłączenia z pod kary umownej zapisu na temat niewłaściwej jakości paliwa (§ 6 ust. 1 pkt. 1), gdyż w przypadku złej jakości paliwa, zostaje zastosowana procedura reklamacyjna obowiązująca u Wykonawcy?
Odpowiedź 4
Zamawiający nie dopuszcza powyższej zmiany.
Pytanie 5
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisu w §9 ust. 1 w ten sposób, aby kara umowna była naliczana od niezrealizowanej części wartości umowy, której dotyczy odstąpienie?
Odpowiedź 5
Zamawiający nie dopuszcza powyższej zmiany.
Pytanie 6
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość odstąpienia od zapisów w §14 , gdyż Wykonawca nie widzi podstaw do zawarcia umowy powierzenia, natomiast w przypadku przekazania danych osobowych pracowników w zakresie imienia, nazwiska, służbowego numeru telefonu oraz/lub służbowego adresu poczty elektronicznej w celu zapewnienia komunikacji w związku z wykonaniem umowy trudno jest mówić o powierzeniu przetwarzania danych osobowych. Podmiot, który otrzymuje dane osobowe pracowników zatrudnionych przez swojego kontrahenta nie przetwarza ich dla celów tego kontrahenta a dla swoich własnych (czyli zachodzi udostępnienie). Komunikacja pomiędzy uczestnikami umowy w związku z prowadzonymi wspólnie interesami stanowi w oczywisty sposób prawnie uzasadniony interes każdego z tych podmiotów – nie da się prowadzić działalności bez kontaktu z innymi podmiotami na rynku. Tymczasem w ramach takiego kontaktu może dochodzić do przetwarzania danych osobowych.
Odpowiedź 6
Zamawiający nie dopuszcza powyższej zmiany.
Pytanie 7
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dołączenia już do właściwej umowy (po wyborze oferenta) załącznika w postaci ogólnych warunków sprzedaży i używania kart paliwowych Wykonawcy - w odniesieniu do kwestii nie uregulowanych w umowie (wskazany regulamin stanowi załącznik niniejszej korespondencji)?
Odpowiedź 7
Zgodnie z zapisami §12 umowy „W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w przypadku rozliczenia na podstawie kart paliwowych Ogólne Warunki Sprzedaży i Używania Kart obowiązujące u Wykonawcy”. Z uwagi na powyższe dokument stanowiący Ogólne Warunki Sprzedaży i Używania Kart obowiązujące u Wykonawcy ma zastosowanie w sprawach nieuregulowanych umową i może stanowić załącznik do umowy.
Pytania z dnia 22.11.2019 r.
Pytanie 1
W ogłoszeniu na sukcesywną dostawę paliw płynnych sformułowaliście warunki cenowe w taki sposób, że wartość upustu na 1 litr jest określona w ujęciu %. Taka forma upustu powoduje to, że w przypadku spodziewanego wzrostu akcyzy na paliwa płynne, automatycznie wzrośnie wartość rabatu i w przypadku dużych wzrostów akcyzy może to spowodować, że ze strony dostawcy, taka transakcja w trakcie obowiązywania umowy stanie się nieopłacalna. Zwyczajowo upusty od ceny 1 litra paliwa są określane w sposób wartościowy (np. upust 0,1 zł od ceny detalicznej obowiązującej w dniu tankowania pojazdu).
Bardzo proszę o informację czy istnieje możliwość złożenia oferty na dostawę paliwa w oparciu o zaproponowany przez nas upust wartościowy.
Odpowiedź 1
Zamawiający nie akceptuje powyższej zmiany.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski