Zaświadczenia z Rejestru Mieszkańców
WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW
PROWADZONEGO PRZEZ WÓJTA GMINY DARŁOWO
Na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 z. poz. 1397) organy prowadzące rejestr PESEL oraz rejestry mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, są obowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
- Wniosek o wydanie zaświadczenia - druk oraz klauzula informacyjna
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej
- Do wglądu - dowód osobisty lub paszport osoby wnioskującej o wydanie zaświadczenia.
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek o zaświadczenie składa rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Złożenie wniosku o zaświadczenie można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu
Opłaty
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców – 17,00 zł.
Opłata skarbowa od złożonego pełnomocnictwa jeżeli pełnomocnictwa udzielono osobie innej niż małżonek, wstępny, zstępny i rodzeństwo – 17 zł
Opłata winna zostać uiszczona w kasie urzędu lub na rachunek bankowy:
Kasa czynna: pon. 8:00 - 14:45 wt.-pt. 7:30 - 14:15
Urząd Gmina Darłowo
ul. Dąbrowskiego 4
76-150 Darłowo
Konto: Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie Nr 53 8566 0003 0100 1326 2000 0002.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Darłowo
ul. H. Dąbrowskiego 4
76-150 Darłowo
Emilia Krzyżanowska-Boś - Inspektor ewidencji ludności i dowodów osobistych
pokój nr 39, telefon 94 34 46 342
w godzinach: pon. 7:30 - 15:30, wt-pt 7:00 - 15:00
Sposób i termin załatwienia
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Tryb odwoławczy
Organem odwoławczym jest Wojewoda Zachodniopomorski w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Darłowo w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie o odmowie wydania zaświadczenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. Nr 1397).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 poz. 2096 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).