Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 3 na: Realizację procesu rewitalizacji w miejscowości Drozdowo poprzez budowę zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych (nr sprawy: ZP.271.1.2020)

Ogłoszenie nr 540031834-N-2020 z dnia 21-02-2020 r.

Darłowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 508466-N-2020
Data: 03/02/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, Krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4, 76-150  Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09.
Adres strony internetowej (url): www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-02-18, godzina: 11:00,
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-03-06, godzina: 11:00,

 


ZP.271.1.2020

Darłowo, dnia 21.02.2020 r.

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 3

Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Realizację procesu rewitalizacji w miejscowości Drozdowo poprzez budowę zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych” (nr sprawy: ZP.271.1.2020).

 

I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z pytaniem Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Pytanie nr 1 z dnia 20.02.2020 r.

Szanowni Państwo

            Cytuję intencję Zamawiającego

 ”….Mając na uwadze zachowanie uczciwej konkurencji oraz możliwość zaproponowania szerszego spektrum producentów nawierzchni syntetycznych Zamawiający wprowadza korektę względem wymaganych minimalnych parametrów, wskazanych normą PN-EN 14877:2014 jakie musi spełniać oferowana nawierzchnia poliuretanowa. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby zaoferowana nawierzchnia posiadała minimalne parametry wytrzymałościowe oraz mechaniczne wskazane w tabeli poniżej. Pozostałe parametry niewskazane w poniższej tabeli muszą być zgodne z przytoczoną normą….”

Następnie Zamawiający zamieścił  tabelę z wybranymi przez siebie parametrami z których analizujemy Lp. 4 i 6:

Lp. 4  Tarcie/opór poślizgu, stopnie PTV:

- nawierzchnia sucha (norma 80-110) wymóg min. 89

- nawierzchnia mokra (norma 55-110) wymóg min. 56

 

Dlaczego takie a nie inne wartości? Na podstawie jakich badań, opinii, wiedzy fachowej, Zamawiający dokonał takiego wyboru ?

Minister Sportu i Turystyki w swoich wytycznych dotyczących budowy obiektów lekkoatletycznych (sportowych) zwraca uwagę i negatywnie ocenia przypadki zasadniczego zawężania oczekiwanych przez inwestora parametrów nawierzchni. MSiT wymaga stosownego uzasadnienia dla tak ukształtowanych obostrzeń. Jednocześnie podnosi fakt, że takie praktyki mają miejsce na obiektach niższej rangi.

Lp. 6  Odkształcenie pionowe, (mm) dla obiektów multisport (norma ≤6) wymóg ≤ 3-5

            Zamawiający zamieścił w przestrzeni publicznej absurd. Albo wymaga się przedziału od do, albo mniejsze czy większe od ustalonej wartości. Pomijając bezsens zapisu, zwracamy uwagę, że kolejny raz Zamawiający manipuluje normą. Skoro Polski Komitet Normalizacyjny na podstawie profesjonalnych badań oraz dyrektyw UE przyjął normę i określił ją na przytoczonym wyżej poziomie to oznacza  że każdy wynik badania poniżej 6 mm jest wynikiem lepszym a ten bliższy 0 jest najlepszym. Tym samym takim zapisem Zamawiający nie akceptuje parametrów lepszych.. Nonsens.

            Podkreślamy, że jako producent systemów nawierzchni poliuretanowych mamy pełną wiedzę    w obszarze norm i przepisów oraz wpływu poszczególnych parametrów na jakość nawierzchni. Dlatego twierdzimy, że akurat te wymogi nie znajdują merytorycznego uzasadnienia. Mówiąc wprost na swojej liście parametrów zamawiający przylgnął do iluzorycznych wartości „oporu poślizgu”                 i „niedorzecznego” zapisu wartości odkształcenia pionowego a nie uwzględnił kluczowych parametrów zgodnych z normą PN EN 14877:2014, które określają walory użytkowe nawierzchni na obiektach wielofunkcyjnych takich jak:

  • Odporność po przyśpieszonym starzeniu
  • Przepuszczalność dla wody
  • Odporność na zużycie (metoda Tabera)
  • Odporność na kolce (opcjonalnie)
  • Zachowanie się piłki odbitej pionowo

 

            Podstawową normą jest norma PN EN 14877:2014, która określa parametry minimalne dla nawierzchni PU. Zamawiający żądając innych parametrów, zmodyfikowanych przez siebie  – ma obowiązek uzasadnić swoje żądania poprzez dowody, które potwierdzają konieczność zastosowania tych parametrów. Takich dowodów zamawiający nie ma i miał nie będzie ponieważ manipuluje normą.

            Po wnikliwym zapoznaniu się z przedmiotową dokumentacją stwierdzamy, że wbrew swoim deklaracjom w obszarze zachowania konkurencyjności, Zamawiający tę konkurencyjność ogranicza:

•           Manipuluje wymaganiami dotyczącymi parametrów technicznych dopuszczając do oferowania tylko jeden system nawierzchni PU.

•           Wymaga, aby każda oferowana nawierzchnia PU mieściła się w przekombinowanych ramach niezgodnych z logiką oraz normą PN EN 14877:2014. Zamawiający nie akceptuje lepszych wyników badan.

•           Niekompetentnie i w sposób bezwzględny ogranicza normę PN EN 14877:2014 wprowadzając zmiany w parametrach opór poślizgu/współczynnik tarcia, odkształcenie pionowe. Zamawiający nie posiada żadnych analiz ani badań, którymi może poprzeć swoje hipotezy. Opiera się jedynie na własnych błędnych przypuszczeniach, które zgodnie z literą prawa nie mają ważności i nie mogą stanowić podstaw odrzucenia oferty.

            Zgodnie z opisem podanym powyżej mamy uzasadnione wątpliwość czy osoby przygotowujące oraz przeprowadzające postępowanie zapewniły bezstronność i obiektywizm. W naszej ocenie stanowiłoby to przez zamawiającego naruszenie art. 7 ust. 2 PZP.

            Naruszenie art. 29 ust. 1 PZP poprzez zawężenie opisu przedmiotu zamówienia z bezpodstawnym ograniczeniem parametrów technicznych przewidzianych przez normę PN EN 14877:2014-2 bez podania przyczyny ich ograniczenia, co jest nie jednoznaczne i wyczerpujące,  a określenia te są niezrozumiałe i mają wpływa na sporządzenie oferty. Tak opisany przedmiot zamówienia ogranicza i utrudnia uczciwą konkurencję, co udowodnili wykonawcy w swoich zapytaniach do Zamawiającego.

            Jak widać nie wywieramy nacisku i nie forsujemy swoich parametrów, oczekujemy uczciwej konkurencji    i dopuszczenia wszystkich produktów zgodnych z obowiązującymi normami. Prosimy    o stosowne zmiany:

  • Tarcie/opór poślizgu, stopnie PTV:

- nawierzchnia sucha (norma 80-110)

- nawierzchnia mokra (norma 55-110)

  • Odkształcenie pionowe, (mm) dla obiektów multisport (norma ≤6mm)

 

Odpowiedź 1

Mając na względzie powyższe wystąpienie Zamawiający aktualizuje parametry mechaniczne nawierzchni poprzez zmianę minimalnej wartości wymaganej przez Zamawiającego w zakresie tarcia/oporu poślizgu, stopnie PTV oraz odkształcenia pionowego, mm wg wskazań w poniższej tabeli zgodnie z normą PN-EN 14877:2014.

 

Lp.

Parametr

Minimalna wartość wymagana wg PN-EN 14877:2014

1.

Tarcie/opór poślizgu, stopnie PTV:

- nawierzchnia sucha

- nawierzchnia mokra

 

80÷110

55÷110

2.

Odkształcenie pionowe, (mm):

- multisport

 

≤ 6

 

 

II. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

 

  1. Ilekroć występują rozbieżności przy wskazaniu parametrów pomiędzy dokumentacją projektową a powyższą modyfikacją, należy uwzględnić parametry wskazane w powyższej modyfikacji.
  1. Zamawiający przedłuża termin składania, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium do dnia 06.03.2020 r.

 

Ilekroć w SIWZ występuje data 18.02.2020 r. zastępuje się ją datą 06.03.2020 r.

 

  1. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsza modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.

 

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

Wytworzył:
Agnieszka Glinka
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2020-02-21 10:53:39)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2020-02-21 10:53:54)