Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 1: Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowościach Pęciszewko i Bukowo Morskie w trybie zaprojektuj i wybuduj (nr sprawy: ZP.271.102.2020)

 

ZA.271.102.2020

Darłowo, dnia 19.06.2020 r.

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 1

Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Realizację procesu rewitalizacji w miejscowościach Pęciszewko i Bukowo Morskie w trybie zaprojektuj i wybuduj” (nr sprawy: ZP.271.102.2020).

 

I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z pytaniem Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Zapytania nr 1 z dnia 15.06.2020 r.

Pytanie 1

Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zabezpieczenia należytego wykonania umowy z 5% na 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.

Odpowiedź 1

Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę.

 

Pytanie 2

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wniesienie ZNWU poprzez potrącenia z należności za częściowo wykonane roboty budowlane zgodnie z art. 150 PZP?

Odpowiedź 2

Zamawiający nie wyraża zgody na powyższą zmianę.

 

Pytanie 3

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby zapisy projektu umowy - rozdziału X warunki płatności otrzymały brzmienie w:

Pkt 2.3 „faktury końcowej za wykonanie robót budowlanych (należy wystawić osobne faktury na poszczególne przedmiotowe zadania) w wysokościach co najmniej 10% wynagrodzenia określonych w § 9 ust. 2 pkt 2 i 4) niniejszej umowy - będzie podpisany przez strony protokół końcowego odbioru robót wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym obejmującym zakres wykonanych robót oraz końcowy protokół płatności Podwykonawców wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub zaświadczenia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o braku sprzeciwu do użytkowania obiektu."

Pkt. 3 tj." Faktury przejściowe nie mogą być wystawione na kwotę wyższą niż wynika to z wykonanego zakresu robót wskazanego w harmonogramie rzeczowo finansowym oraz winny być wystawione po zakończeniu każdego miesiąca roku 2021.”

Odpowiedź 3

Zamawiający modyfikuje powyższy zapis wzoru umowy w następującym zakresie:

 

Rozdział X § 10 ust. 2 pkt 3 „faktury końcowej za wykonanie robót budowlanych (należy wystawić osobne faktury na poszczególne przedmiotowe zadania) w wysokościach co najmniej 10% wynagrodzenia określonych w § 9 ust. 2 pkt 2 i 4) niniejszej umowy - będzie podpisany przez strony protokół końcowego odbioru robót wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym obejmującym zakres wykonanych robót oraz końcowy protokół płatności Podwykonawców wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub zaświadczenia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o braku sprzeciwu do użytkowania obiektu."

Rozdział X § 10 ust. 3 "Faktury przejściowe za wykonanie robót budowlanych nie mogą być wystawione na kwotę wyższą niż wynika to z wykonanego zakresu robót wskazanego w harmonogramie rzeczowo finansowym oraz winny być wystawione po zakończeniu okresów 2-miesięcznych w roku 2021”

 

Pytanie 4

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby zapisy projektu umowy - rozdziału VII Prawa i obowiązki stron umowy otrzymał brzmienie w:

Pkt 2.3 tj." dostarczenie Zamawiającemu w terminie do 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy Harmonogramu rzeczowo - finansowego (stanowiącego załącznik nr 3 do umowy) w oparciu o kryterium czasowe w ujęciu miesięcznym oraz projekt organizacji i technologii robót. Harmonogramu rzeczowo - finansowego będzie stanowił podstawę do rozliczenia wykonanych robót budowlanych. Harmonogram rzeczowo-finansowy oraz jego aktualizacja muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego. Na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy Harmonogram rzeczowo-finansowy może być aktualizowany w trakcie realizacji umowy. Zamawiający za każdym razem wyznaczy Wykonawcy termin na przekazanie aktualizacji Harmonogramu rzeczowo-finansowego."

Odpowiedź 4

Zamawiający modyfikuje powyższy zapis w następującym zakresie:

Rozdział VII § 7 ust. 2 pkt 3 "dostarczenie Zamawiającemu w terminie do 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy Harmonogramu rzeczowo - finansowego (stanowiącego załącznik nr 3 do umowy) w oparciu o kryterium czasowe w ujęciu 2-miesięcznym oraz projekt organizacji i technologii robót. Harmonogramu rzeczowo - finansowego będzie stanowił podstawę do rozliczenia wykonanych robót budowlanych. Harmonogram rzeczowo-finansowy oraz jego aktualizacja muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego. Na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy Harmonogram rzeczowo-finansowy może być aktualizowany w trakcie realizacji umowy. Zamawiający za każdym razem wyznaczy Wykonawcy termin na przekazanie aktualizacji Harmonogramu rzeczowo-finansowego."

 

Pytanie 5

Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby zapisy projektu umowy - rozdziału VI Podwykonawcy otrzymał brzmienie w:

Pkt. 6 „Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca robót budowlanych zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu, kopie zawartych umów poświadczone za zgodność z oryginałem, których przedmiotem są dostawy-lub usługi w terminie 7 dni od dnia ich zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w SIWZ, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł."

Odpowiedź 5

Powyższy zapis wzoru umowy jest podyktowany zapisami wynikającymi z ustawy (art. 143b ust. 8) z dnia 29 stycznia 2004 r.  Prawo zamówień publicznych  (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843). W związku z powyższym Zamawiający nie może zmodyfikować jego treści.

 

Pytanie 6

Zwracamy się z prośbą o określenie w umowie adresu mailowego, na który Wykonawca ma składać wnioski materiałowe celem akceptacji przez Zamawiającego w terminie 7 dni kalendarzowych od otrzymania wniosku pod groźbą kary 1000 zł za każdy dzień opóźnienia.

Odpowiedź 6

Zamawiający na dzień dzisiejszy nie wyłonił inspektorów nadzoru, których zadaniem jest m.in. zatwierdzenie materiałów budowlanych przed wbudowaniem. W związku z powyższym adresy e-mailowe osób, do których należy przesyłać wnioski materiałowe celem akceptacji zostaną przekazane Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa. Ponadto Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie kary umownej, o której mowa w pytaniu.

 

Zapytania nr 2 z dnia 17.06.2020 r.

Pytanie 1

Czy istnieje możliwość zmiany założeń przedmiotowej inwestycji w zakresie przebudowy istniejących obiektów w Bukowie Morskim, polegającej na dopuszczeniu pełnej rozbiórki budynków i lokalizacji nowych, zgodnych z programem Inwestora?

W opisie programu funkcjonalno-użytkowego czytamy, cyt.:

- opracowanie ekspertyzy technicznej (zgodnie z § 2 ust.2 WT) uwzględniającej rozwiązania funkcjonalne określone w PFU

- opracowanie ekspertyzy budowlano–mykologicznej dotyczącej wyjaśnienia przyczyn zawilgocenia ścian i ich zbadania pod kątem możliwości występowania zagrzybienia, ekspertyza ma wskazywać metody naprawcze dotyczące sposobu osuszenia ścian, sposób ewentualnego usunięcia zagrzybienia oraz propozycje rozwiązań technicznych wykonania izolacji przeciwwilgociowych,

-  opracowanie ekspertyzy konstrukcyjno-budowlanej (ocena techniczna stanu istniejącego obiektu pod kątem możliwości wykonania planowanych robót budowlanych zgodnie z § 206 WT) w odniesieniu do elementów:

-  ścian ceglanych zewnętrznych i  wewnętrznych w związku z ich zamakaniem i degradacją,

-  stropu parteru  z powodu znacznych ugięć, zawilgocenia oraz licznych ubytków i częściowych zniszczeń,

- wymiany pokrycia dachowego na docelowe,

- kominów w związku z utratą ich stabilności.

Uzasadnienie:

Po dokonaniu oględzin i analizy układu konstrukcyjnego oraz stanu technicznego budynków doszliśmy do wniosku, że koszt powyższych opracowań oraz adaptacji przedmiotowych obiektów do nowych funkcji istotnie przerosną koszty rozbiórki i realizacji tych budynków od nowa – zakładając, że mają one spełniać wszystkie wymogi wynikające z obowiązujących przepisów i norm.

Dotyczy to z jednej strony posadowienia i stanu technicznego budynków, z drugiej zaś braku lub poważnych uszkodzeń poziomych izolacji przeciwwilgociowych.

Odpowiedź 1

Ocenę stanu technicznego budynku oraz analizę układu konstrukcyjnego należy dokonać poprzez wykonanie ekspertyzy konstrukcyjno-budowlanej i technicznej przez osoby do tego uprawnione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie i przedstawienie jej Zamawiającemu. Powyższe będzie obowiązkiem Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa na przedmiotowe zadanie. Dopiero powyższy dokument będzie podstawą do rozmów w zakresie ewentualnej zmiany pierwotnych założeń PFU.

 

 

II. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

 

  1. W związku z udzielonymi wyjaśnieniami Zamawiający modyfikuje zapisy SIWZ poprzez zmianę zapisu w rozdziale XIII pkt 2 ppkt 1 o następującą treść:

 

Wykonawca jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy, w wysokości 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.

 

oraz poprzez zmianę zapisu wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ rozdział VII § 7 ust. 2 pkt 3 stanowiący odpowiedź nr 4 do powyższych modyfikacji; rozdziale X § 10 ust. 2 pkt 3 oraz § 10 ust. 3 stanowiących odpowiedź nr 3 do powyższych modyfikacji oraz w rozdziale XII § 13 ust. 1 o następującą treść podaną poniżej:

 

Wykonawca wniósł Zamawiającemu przed podpisaniem niniejszej umowy zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3  % ceny całkowitej podanej w ofercie tj. w wysokości: ……………………. zł (słownie złotych: ………………/100).

 

oraz poprzez zmianę zapisu wzoru umowy rozdział X § 10 ust. 2 pkt 1 o następującą treść podaną poniżej:

 

faktury przejściowej za wykonanie dokumentacji projektowej dla przedmiotowych zadań, o których mowa w § 1 ust. 4 pkt 1 oraz § 1 ust. 5 pkt 1 (należy wystawić dwie osobne faktury na poszczególne przedmiotowe zadania, w wysokościach określonych w § 9 ust. 2 pkt 1 i 3) będą podpisane przez strony protokoły końcowego odbioru opracowań, o których mowa w § 8 ust. 3) niniejszej umowy wraz z dostarczonymi do Zamawiającego ostatecznymi decyzjami zezwalającymi na realizację robót budowlanych na poszczególne przedmiotowe zadania (w tym ostateczna decyzja pozwolenia na budowę);

 

oraz poprzez zmianę zapisu wzoru umowy rozdział X § 10 ust. 2 pkt 2 o następującą treść podaną poniżej:

 

faktur przejściowych za wykonanie robót budowlanych (należy wystawić osobne faktury na poszczególne przedmiotowe zadania, o których mowa w § 1 ust. 4 pkt 2 oraz § 1 ust. 5 pkt 2) - będzie protokół częściowy odbioru wykonanych robót budowlanych wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym wskazującym zaawansowanie robót budowlanych podpisane przez Kierownika Budowy, sprawdzone i zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru oraz potwierdzony przez Zamawiającego wraz z częściowym protokołem płatności; przedmiotem odbiorów częściowych będą każdorazowo zakończone elementy robót budowlanych określone w harmonogramie rzeczowo – finansowym w ujęciu 2-miesięcznym.

 

oraz poprzez zmianę zapisu wzoru umowy rozdział V § 5 ust. 2 pkt 19 o następującą treść podaną poniżej:

 

prowadzenia tabeli zawierającej: zestawienie umów z Podwykonawcami
i status ich rozliczeń, która będzie każdorazowo załącznikiem do częściowego protokołu odbioru oraz sporządzenia co 2-miesiące rozliczenia robót budowlanych elementów skończonych przez Wykonawcę w formie częściowych protokołów odbioru wraz z częściowym protokołem płatności,

 

oraz poprzez zmianę harmonogramu rzeczowo-finansowego stanowiącego załącznik nr 3 do umowy w zakresie wydatków w ujęciu 2-miesięcznym dotyczących wykonania robót budowlanych.

 

  1. Zamawiający przedłuża termin składania, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium do dnia 06.07.2020 r.

 

Ilekroć w SIWZ występuje data 22.06.2020 r. godz. 11:00 zastępuje się ją datą 06.07.2020 r. godz. 11:00.

 

  1. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsza modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

Załączniki do wyjaśnień:

  1. Zmodyfikowany zał. nr 4 do SIWZ wzór umowy.
  2. Zmodyfikowany harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiący zał. nr 3 do umowy.

 


 

Ogłoszenie nr 540108049-N-2020 z dnia 19-06-2020 r.

Darłowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 548058-N-2020
Data: 05/06/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, Krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4, 76-150  Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09.
Adres strony internetowej (url): www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-06-22, godzina: 11:00,
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-07-06, godzina: 11:00,

 

 

Wytworzył:
Agnieszka Glinka
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2020-06-19 14:18:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2020-06-19 14:29:07)