Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1: Budowa i montaż placu zabaw wraz z bezpieczną nawierzchnią w ramach projektu pn. Pierwszy żłobek w gminie Darłowo (nr sprawy: ZP.271.245.2020)
ZP.271.245.2020
Darłowo, dnia 16.10.2020 r.
Wykonawcy
uczestniczący w postępowaniu
Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1
Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę i montaż placu zabaw wraz z bezpieczną nawierzchnią w ramach projektu pn. Pierwszy żłobek w gminie Darłowo” (nr sprawy: ZP.271.245.2020).
I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w związku z pytaniem Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:
Zapytania nr I z dnia 12.10.2020 r.
Pytanie 1
Proszę o doprecyzowanie, dla jakiego hic ma być dostosowana nawierzchnia wylewana?
Odpowiedź 1
Nawierzchnia bezpieczna wykonana z EPDM musi bezwzględnie spełniać normy PN EN 1177 w zakresie określenia wysokości krytycznej upadku HIC. Wysokość upadku została określona na nie więcej niż 1 m.
Pytanie 2
Proszę o doprecyzowanie koloru nawierzchni wylewanej.
Odpowiedź 2
Dominującym kolorem nawierzchni bezpiecznej EPDM na budowanym placu zabaw będzie kolor ceglasty, pod urządzenia placu zabaw kolory należy uzgodnić z Zamawiającym po uprzednio przedłożonej koncepcji kolorystycznej nawierzchni.
Pytanie 3
Proszę o dołączenie aktualnych zdjęć terenu.
Odpowiedź 3
Zgodnie z rozdziałem X pkt 5 SIWZ zaleca się dokonania wizji w terenie celem uzyskania wszystkich niezbędnych informacji, niezbędnych do sporządzenia oferty.
Pytanie 4
Czy działka, na której ma być wykonany plac zabaw wraz z nawierzchnią bezpieczną posiada dojazd dla samochodów ciężarowych?
Odpowiedź 4
Do działki, na której ma być wykonany plac zabaw możliwy jest dojazd dla samochodów ciężarowych, lecz nie jest przeznaczony dla ruchu ciężkiego. Maksymalnie dopuszczony transport dla samochodów ciężarowych 2-osiowych do 6t ładowności.
Pytanie 5
Czy Zamawiający wymaga potwierdzenia utylizacji ziemi oraz gruzu? Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza przedłożenie oświadczenia, że Wykonawca może wykorzystać odpady we własnym zakresie.
Odpowiedź 5
Powstały urobek z wykopów w postaci mas ziemnych należy zagospodarować na miejscu (wbudować w nasypy) w uzgodnieniu z kierownikiem budowy.
Pytanie 6
Czy Zamawiający przewiduje wycinkę drzew oraz karczowanie pni? Jeżeli tak, proszę o doprecyzowanie wymiarów oraz średnicy pnia, oraz dołączenie zdjęć.
Odpowiedź 6
Nie przewiduje się wycinki drzew ani karczowania pni. Zaleca się utrzymać istniejące zadrzewienie (1 szt. drzewa z gat. brzoza), ewentualnie w wypadku kolizji z budowanym placem zabaw należy przystąpić do jego wycinki.
Pytanie 7
Czy Zamawiający posiada pozwolenia na wycinkę drzew?
Odpowiedź 7
Zamawiający nie posiada powyższych pozwoleń.
Pytanie 8
Czy wykonanie nawierzchni trawiastej, drzew oraz krzewów wchodzi w zakres zamówienia?
Odpowiedź 8
Powyższe nie wchodzi w zakres przedmiotowego zadania, jedynie obszar terenu przyległego w przypadku uszkodzenia podczas wykonywania robót należy odtworzyć do stanu pierwotnego.
Pytanie 9
Jeżeli tak, czy Zamawiający wymaga pielęgnacji zieleni? Jeżeli tak, proszę o doprecyzowanie, co dokładnie ma być wykonywane oraz przez jaki okres.
Odpowiedź 9
Nie dotyczy.
Pytanie 10
Proszę o doprecyzowanie, jaką powierzchnie zieleni trawiastej należy wykonać oraz wymagane parametry sadzonek.
Odpowiedź 10
Nie dotyczy.
Pytanie 11
Czy Zamawiający dopuszcza tablicę regulaminową o wymiarach 40 x 56 wykonaną z kompozytu: blacha aluminiowa o gr. 0,2 mm, wkład z PCW gr. 3 mm, blacha aluminiowa o gr. 0,2 mm? Aluminium malowane proszkowo. Tablica przymocowana do słupa ocynkowanego o śr. 42 mm o długości 2,5 m.
Odpowiedź 11
Zamawiający nie dopuszcza zaproponowanego materiału, z jakiego ma być wykonana tablica. Blacha aluminiowa o gr 0,2 mm jest zbyt wiotka dla sporządzenia planszy regulaminu. Tablica z regulaminem korzystania z placu zabaw musi być wykonana z trwałego materiału, z nadrukiem odpornym na działanie czynników atmosferycznych, zgodnie z normą PN-EN 1176-1.
Pytanie 12
Proszę o doprecyzowanie, o jakiej konstrukcji powinny być urządzenia placu zabaw: wykonane w profili stalowych o przekroju kwadratowym 80x80 mm (ocynkowane i malowane proszkowo) czy wykonane z profili drewnianych 90x90 mm o przekroju kwadratowym z zaoblonymi krawędziami (drewno impregnowane środkami ochronnymi oraz malowane dwukrotnie)?
Odpowiedź 12
Urządzenia placów zabaw powinny odznaczać się dużą trwałością oraz powinny być wykonane zgodnie z normą PN-EN 1176, na potwierdzenie czego powinny posiadać stosowne atesty, certyfikaty, badania i inne wymagane dokumenty. Urządzenia powinny być wykonane ze stali nierdzewnej lub stali cynkowanej, malowanej proszkowo farbą odporną na warunki atmosferyczne, opcjonalnie z płyty HDPE. Elementy otwarte zakończone zatyczkami. Części ruchome zaopatrzone w łożyska bezobsługowe, kulkowe, stożkowe. Wszelkie łączniki (śruby, nakrętki i podkładki) wykonane ze stali nierdzewnej. Nakrętki z wkładką zabezpieczającą przed samoodkręceniem. Urządzenia powinny być wykonane z zastosowaniem opisanych materiałów.
Pytanie 13
Zamawiający w projekcie oraz w STWiOR nie podaje wymiarów urządzeń, lecz tylko na rysunku PZT. SIWZ nie zawiera żadnych informacji o wymiarach urządzeń oraz o możliwości zaproponowania urządzeń równoważnych. Proszę o potwierdzenie, że Wykonawca może zaproponować urządzenia o innych wymiarach pod warunkiem mieszczenia się w strefie bezpieczeństwa projektowanych urządzeń. Każdy producent posiada własne rozwiązania konstrukcyjne, stąd jest bardzo trudne lub niemożliwe zaproponowanie urządzeń o takich samych wymiarach.
Odpowiedź 13
Zamawiający potwierdza, że Wykonawca może zaproponować urządzenia o innych wymiarach pod warunkiem mieszczenia się w strefie bezpieczeństwa projektowanych urządzeń. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy zgodnie z zapisami SIWZ rozdział XV pkt 11 i 12, a w przypadku ich zastosowania należy podać opis równoważny zgodnie z zapisami SIWZ rozdział V pkt 5 ppkt 3. Podaje się tolerancję +/- 5% od podanych wymiarów w dokumentacji projektowej.
Pytanie 14
Czy Zamawiający dopuszcza huśtawkę podwójną zamiast 2 huśtawek pojedynczych?
Odpowiedź 14
Zamawiający nie dopuszcza proponowanej zmiany.
Pytanie 15
Proszę o doprecyzowanie parametrów technicznych ławek oraz koszy.
Odpowiedź 15
Ławki o długości min. 2,5 m - preferuje się stelaż stalowy do zabetonowania w fundamencie z siedziskiem i oparciem z łat drewnianych zabezpieczonych przed korozją biologiczną preparatami nietoksycznymi i malowaniem lakierem dyspersyjnym. Należy zamontować kosz metalowy z daszkiem, na słupku metalowym z zastosowaniem wyciąganego wkładu metalowego.
Pytanie 16
Proszę o podanie wysokości skarpy.
Odpowiedź 16
Ze względu na spadek terenu wysokość skarpy jest zmienna, w trakcie prac należy skarpę dostosować do istniejącego ukształtowania jak w odpowiedzi na pytanie nr 5.
Pytanie 17
Czy Zamawiający wymaga dokonania corocznych przeglądów gwarancyjnych?
Odpowiedź 17
Zamawiający wymaga dokonywania corocznych przeglądów gwarancyjnych zgodnie z zapisami zawartymi w karcie gwarancyjnej, stanowiącej załącznik do wzoru umowy.
Pytanie 18
Czy Zamawiający wymaga dołączenia kart technicznych urządzeń wraz z ofertą?
Odpowiedź 18
Wymagane jest, aby Wykonawca przedstawił Zamawiającemu na etapie realizacji przedmiotu zamówienia stosowne certyfikaty dopuszczenia wyrobu do stosowania, stosowne atesty higieniczne i wszystkie inne wymagane obowiązującym prawem dokumenty zamontowanych urządzeń. Zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 17 wzoru umowy należy uzyskać zatwierdzenie przez Inspektora Nadzoru wniosków materiałowych zastosowanych urządzeń. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy zgodnie z zapisami SIWZ rozdział XV pkt 11 i 12, a w przypadku ich zastosowania należy podać opis równoważny zgodnie z zapisami SIWZ rozdział V pkt 5 ppkt 3.
Pytanie 19
Proszę o podanie jaką kwotę Zamawiający zamierza przeznaczyć na przedmiotowe zadanie. Informacja ta jest niezbędna dla ograniczenia zaangażowania wykonawcy, którego oferta przekroczy budżet zamawiającego.
Odpowiedź 19
Zgodnie z treścią art. 86 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia poda bezpośrednio przed otwarciem ofert.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski