Ogłoszenia o pracy z 2022 roku

Darłowo, dnia 26 maja 2022r.

Urząd  Gminy Darłowo

ogłasza nabór na wolne stanowisko Strażnika Straży Gminnej w Darłowie 

 

I.    Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo

II.   Określenie stanowiska urzędniczego:

Strażnik Straży Gminnej w Darłowie  – 1 etat

III.    Kandydat winien spełniać następujące wymagania:

1.   Niezbędne:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. ukończony 21 rok życia,
  3. wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
  4. posiadanie pełnej zdolności  do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  5. niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. nieposzlakowana opinia,
  7. sprawność pod względem psychicznym i fizycznym,
  8. uregulowany stosunek do służby wojskowej.

2.   Dodatkowe:

  1. ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,
  2. doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy,
  3. prawo jazdy kat. B,
  4. dobra znajomość topografii Gminy Darłowo,
  5. niezbędna wiedza w zakresie przepisów:
    • ustawy o strażach gminnych oraz aktów wykonawczych do ustawy,
    • ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
    • ustawy o samorządzie gminnym,
  6. umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,
  7. umiejętność pracy w zespole,
  8. odporność na stres i trudne sytuacje zawodowe.

IV.  Zakres zadań wykonywanych na stanowisku

Do głównych zadań Strażnika Straży Gminnej będzie należało wykonywanie zadań
w zakresie ochrony i porządku publicznego na terenie Gminy Darłowo wynikające z ustawy o strażach gminnych oraz w wydanych na jej podstawie rozporządzeniach wykonawczych, a także aktach prawa miejscowego, a  w szczególności:

  1. ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
  2. czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym
    w przepisach o ruchu drogowym;
  3. współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
  4. zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
  5. ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
  6. współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
  7. doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
  8. informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie
    i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw
    i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
  9. konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.

V. Warunki pracy na stanowisku

  1. wymiar czasu pracy: pełny etat.
  2. miejsce pracy: Stanowisko w biurze wieloosobowym usytuowanym na parterze w budynku Straży Gminnej w Darłowie / praca w terenie na obszarze Gminy Darłowo,
  3. budynek piętrowy, ograniczona możliwość poruszania się po całym budynku ze względu na różnice poziomów w budynku – schody w ciągu korytarzy nie posiadają urządzeń umożliwiających pokonywanie ich przez osoby niepełnosprawne w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich,
  4. praca zmianowa oraz w dniach wolnych od pracy według potrzeb,
  5. praca w umundurowaniu zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998r. w sprawie umundurowania, legitymacji, dystynkcji i znaków identyfikacyjnych strażników gminnych (miejskich),
  6. konieczność kierowania pojazdami służbowymi Straży Gminnej.

VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W kwietniu 2022 roku (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.

VII.  Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),
  4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
  5. zaświadczenie o ukończeniu kursu podstawowego dla strażników gminnych/miejskich,
  6. kserokopia książeczki wojskowej (dotyczy mężczyzn),
  7. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy oraz doświadczenie (np. zaświadczenie od pracodawcy lub pisemne referencje                           z potwierdzeniem okresu zatrudnienia u danego pracodawcy),
  8. oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
  9. oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
  10. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
  11. oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowana opinią (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
  12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku zamiaru skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
  13. kserokopie innych dokumentów z zakresu objętego wymaganiami dodatkowymi (certyfikaty),
  14. oświadczenie  o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze (wzór – załącznik nr 3 do ogłoszenia),

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może skutkować odrzuceniem oferty.

W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.

VIII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów.

Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Biuro Obsługi Interesanta pokój nr 26) do dnia 6 czerwca 2022r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu).

Oferty, które wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.

IX. Przebieg postępowania w sprawie naboru.

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko: Strażnik Straży Gminnej w Darłowie”.

  1. Postępowanie konkursowe przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
  2. Konkurs zostanie przeprowadzony w 2 etapach:
    I   etap - sprawdzanie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów,
    II    etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne oraz niezbędne kryteria merytoryczne zweryfikowane w I etapie.
  3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
  4. Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i kwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
  5. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną odesłane po zakończeniu rekrutacji.
  6. Informacja o wynikach naboru zostanie podana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.
  7. Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.

X. Informacje dodatkowe.

Osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia, doręcza informację z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.

XI. Klauzula informacyjna.

Klauzula informacyjna w związku z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej „RODO":

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Wójt Gminy Darłowie/Urząd Gminy w Darłowie

ul. J.  H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo,

adres e-mail: poczta@ugdarlowo.pl tel. 94 344 63 01.

Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Darłowo:

- adres korespondencyjny:

Urząd Gminy w Darłowie

ul. J. H .Dąbrowskiego 4 76-150 Darłowo

- adres e-mail:

iod@ugdarlowo.pl

 

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego na podstawie:

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przepisu prawa w zakresie wskazanym w art. 22(1) ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji  w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
  • art. 6 ust. 1 lit a RODO - zgody, jeśli w dokumentach zawarte są dane inne niż wskazane w art. 22(1) Kodeks pracy, która może zostać odwołana w dowolnym czasie,
  • art. 9 ust. 2 lit. a RODO - zgody, jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartych umów lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do czasu zakończenia procesu rekrutacji.

Przysługuje Pani/Pan:

- prawo dostępu do swoich danych - czyli uzyskiwania informacji o celu i sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz kopii danych;

- prawo  do  sprostowania swoich danych osobowych -  czyli poprawienia danych osobowych, gdy są one błędne, uległy zmianie lub zdezaktualizowały się;

- prawo   do   ograniczenia  przetwarzania  danych  osobowych   -   czyli   ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania;

- prawo do usunięcia danych osobowych - czyli usunięcia danych, które przetwarzane są bez uzasadnionych podstaw prawnych;

- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).

 

W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO. Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.

 

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.

Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.

 

 

Do pobrania:

 

Wytworzył:
Anna Szynkowska-Borkowska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2022-05-26 13:38:10)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2022-05-26 13:55:04)