Obwieszczenie Wójta Gminy Darłowo o wszczęciu postępowania na wniosek z dnia 12.09.2024 r. o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i eksploatacji elektrowni ...

RK.6220.4.2024

Darłowo, dnia 27.09.2024 r.

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 61 § 4, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) zwanej dalej ustawą k.p.a., w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), zwanej dalej ustawą ooś,

Wójt Gminy Darłowo zawiadamia wszystkie strony postępowania

o wszczęciu postępowania na wniosek z dnia 12.09.2024 r. (data wpływu: 13.09.2024 r.) SUNON 4 Sp. z o.o. z siedzibą w Ustroniu Morskim, przy ul. Wczasowej 1B, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i eksploatacji elektrowni fotowoltaicznej na powierzchni do 140 ha wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach ewidencyjnych nr: 3, 4, 6, 14/1, 89, 90, 91, 92, 115, 116, 117/1, 117/3 obręb Porzecze, 10/2 obręb Zagórzyn, 13/1, 19/2 obręb Boryszewo, 3/2, 8/5, 8/7, 8/8, 8/14, 8/15, 9/1, 9/2, 35/8, 35/9 obręb Dobiesław, 183, 184, 185, 195, 196, 197, 198, 199/1, 415, 416, 417, 419, 421/1, 421/2 obręb Wiekowice, gmina Darłowo, powiat sławieński, województwo zachodniopomorskie. Teren przeznaczony pod panele fotowoltaiczne wynosić będzie maksymalnie do 140 ha. Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wójt Gminy Darłowo.

Przedsięwzięcie zostało zakwalifikowane jako mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 54a lit. b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839), tj.: „zabudowa systemami fotowoltaicznymi o powierzchni wyznaczanej po obrysie zewnętrznych skrajnych modułów paneli nie mniejszej niż: (…) b) 2 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a (…)”.

Strony postępowania zostają zawiadomione z dniem 27.09.2024 r. poprzez obwieszczenia udostępnione na: Stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Darłowo http://ug.darlowo.ibip.pl/public/, tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Darłowo oraz tablicy ogłoszeń w sołectwach: Porzecze, Domasławice, Boryszewo Dobiesław, Wiekowice.

Informuję, że zgodnie z art. 10 § 1 i art. 73 § 1 k.p.a. przysługuje Pani/Panu prawo brania czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz wypowiedzenie się co do zebranych w sprawie dowodów i materiałów, a także przeglądanie akt sprawy oraz sporządzanie z nich notatek odpisów w siedzibie Urzędu Gminy Darłowo, przy ul. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, w godzinach urzędowania, tj. w poniedziałki, od godz. 7.30 do 15.30, od wtorku do piątku, od godz. 7.00 do 15.00 (po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania: 94 344 6339).

Jednocześnie, tut. organ informuje o zaistnieniu sprzeczności przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, co będzie skutkować odmową wydania decyzji środowiskowej. Zgodnie z zapisami z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego podjętych uchwałami Rady Gminy Darłowo działki, na których planuje się posadowienie ogniw fotowoltaicznych – nie mają stosownego przeznaczenia pod budowę elektrowni słonecznych, tj. uchwała nr XXII/282/2005 z dnia 30 czerwca 2005 r.; (działki nr: 3, 4, 6, 14/1, 89, 90, 91, 92, 115, 116, 117/1, 117/3 obręb Porzecze; 19/2, 13/1 obręb Boryszewo; 183, 184, 185, 195, 196, 197, 198, 199/1 obręb Wiekowice); uchwała nr: LXXVII.673.2023 (działki nr: 8/8, 8/14, 8/15, 9/1, 9/2, 35/8, 35/9 obręb Dobiesław).

Strony postępowania mogą zapoznać się z aktami sprawy w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, w siedzibie Urzędu Gminy Darłowo, przy ul. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, w godzinach urzędowania, tj. w poniedziałki, od godz. 7.30 do 15.30, od wtorku do piątku, od godz. 7.00 do 15.00. Po tym terminie złożone uwagi i wnioski zostaną rozpatrzone przez Wójta Gminy Darłowo, a następnie zostanie wydana decyzja kończąca postępowanie.

Art. 61 § 4 k.p.a. O wszczęciu postępowania z urzędu lub na żądanie jednej ze stron należy zawiadomić wszystkie osoby będące stronami w sprawie.

Art. 49 ustawy k.p.a. zawiadomienie bądź doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

INFORMACJE PODAWANE W PRZYPADKU POZYSKIWANIA DANYCH OSOBOWYCH W INNY SPOSÓB NIŻ OD OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

  1. Zgodnie z art. 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L119 z 4 maja 2016 r.). informuję, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Darłowo z siedzibą w Darłowie, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo; mail: poczta@ugdarlowo.pl; tel.: (+48) 94-344-63-01. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@ugdarlowo.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania o wydanie decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach, na podstawie art. 6 ust 1 lit. c i e RODO, w związku z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w następujących kategoriach: numer działki ewidencyjnej, numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko, adres do korespondencji, charakter stanu władania.
  4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą w szczególności strony postępowania, organy biorące udział w postępowaniu, operator pocztowy Poczta Polska, archiwum państwowe; dane Pani/Pana mogą być udostępniane przez Wójta Gminy Darłowo podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
  5. Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do archiwizacji tj. co najmniej 10 lat od zakończenia sprawy.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  8. Źródłem pochodzenia Pani/Pana danych osobowych są: wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków pozwalający na ustalanie stron postępowania, jednostki samorządu terytorialnego, sądy powszechne, lub też pochodzą one ze źródeł publicznie dostępnych.
  9. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
Wytworzył:
Izabela Sielska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2024-10-01 11:05:03)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2024-10-01 11:05:07)