Komendant Straży Gminnej - 1 etat

Darłowo, dnia 11 grudnia 2009 r.

Urząd Gminy Darłowo

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

I. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo

II. Określenie stanowiska:

Komendant Straży Gminnej - 1 etat

III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:

1. Niezbędne:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego,

2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

3) wykształcenie wyższe,

4) co najmniej 5 -- letni staż pracy,

4) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5) cieszy się nieposzlakowaną opinią,

6) uregulowany stosunek do służby wojskowej,

7) ukończone 21 lat,

8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

2. Dodatkowe:

1) dobra znajomość przepisów:

a) ustawy o strażach gminnych oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń,

b) ustawy o samorządzie gminnym,

c) ustawy - Kodeks wykroczeń,

d) ustawy - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń,

e) ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego,

f) ustawę o pracownikach samorządowych,

2) umiejętność dobrej organizacji pracy oraz pracy w zespole,

3) samodzielność, odpowiedzialność.

4) prawo jazdy kat. B.

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku

w zakresie bieżącego kierowania strażą:

1) planowanie, organizowanie i kierowanie działaniami służbowo - operacyjnymi, w tym w sytuacjach szczególnego zagrożenia porządku i bezpieczeństwa publicznego,

2) koordynowanie oraz sprawowanie nadzoru nad pracą Strażnika Gminnego,

3) zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań służbowych,

4) ustalanie zasad i wytycznych do sporządzenia planów i programów działania,

5) organizowanie i utrzymywanie stałych kontaktów roboczych z podmiotami współdziałającymi ze strażą (zwłaszcza z policją) w zakresie zapobiegania popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym,

6) zapewnienie racjonalnego wykorzystania środków wyposażenia służbowego,

7) organizowanie szkoleń doskonalących i stosownych instruktaży, jak również nadzór nad ich przebiegiem,

8) nadzór nad dyscypliną pracy i przestrzeganiem przepisów bhp i ppoż.,

9) dokonywanie bieżącej analizy stanu zagrożenia porządku publicznego na terenie gminy i dostosowywanie do niego pracy straży,

w zakresie prewencji:

1) analizowanie meldunków i raportów z pracy podległych funkcjonariuszy o rodzaju i miejscach występowania naruszeń przepisów porządkowych i lokalizowanie występujących zagrożeń,

2) wykorzystywanie do takich analiz sygnałów i informacji pochodzących z lokalnych mediów,

3) opracowywanie skutecznych metod i środków przeciwdziałania wymienionym zagrożeniom,

4) opracowywanie i wdrażanie przyjętych programów prewencyjnych,

5) współdziałanie z organami państwowymi, samorządowymi i instytucjami społecznymi w zakresie zapobiegania popełniania przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym, 

w zakresie przedsięwzięć administracyjno - biurowych i szkoleniowych:

1) bieżący nadzór nad poprawnością i zasadnością sporządzanych wniosków o ukaranie do wydziału grodzkiego Sądu Rejonowego,
2) nadzorowanie prawidłowości prowadzonych postępowań mandatowych i systemu ich rozliczeń,
3) przyjmowanie w sprawach skarg i wniosków związanych z funkcjonowaniem straży i jej pracowników oraz ich rzetelne załatwianie,
4) przedkładanie Wójtowi Gminy oraz Radzie Gminy rocznego sprawozdania z działalności straży.

V. Wymagane dokumenty:

1. list motywacyjny,

2. CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,

3. kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

4. kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

5. kserokopia dowodu osobistego (str. 1 i 2), (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

6. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

7. zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,

8. orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności służbowych (wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 1 września 2004 r. w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania badań lekarskich i psychologicznych osób ubiegających się o przyjęcie do służby oraz pełniących służbę w strażach gminnych, a także jednostek uprawnionych do przeprowadzania badań - Dz. U. nr 205 poz. 2105 z 2004 r.) wystawione przez uprawniony organ,

9. kserokopia książeczki wojskowej (poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem),

10. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.

11. oświadczenie o treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)".

Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Sekretariat pokój nr 7) do dnia 21 grudnia 2009 roku.

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: Nabór na wolne stanowisko pracy : Komendanta Straży Gminnej w Urzędzie Gminy Darłowo.

Oferty będą rozpatrywane komisyjnie.

Komisja sporządzi informację z rozpatrzenia ofert, która to zostanie udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.

Wytworzył:
Anna Szynkowska-Borkowska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2009-12-11 22:28:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2009-12-11 22:35:41)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki