Aplikant w Straży Gminnej w Darłowie ? 2 etaty
Darłowo, dnia 15 grudnia 2010 r.
Urząd Gminy Darłowo
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Aplikant w Straży Gminnej w Darłowie – 2 etaty
III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
1. Niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku, lub wyższe
4) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) uregulowany stosunek do służby wojskowej,
7) ukończone 21 lat,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku,
9) kandydat musi być sprawny pod względem fizycznym i psychicznym,
10) praktyczna znajomość obsługi komputera,
11) prawo jazdy kategorii B.
2. Dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawnych (ustaw i aktów wykonawczych) w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań, a w szczególności:
a) o strażach gminnych,
b) o samorządzie gminnym,
c) o ochronie danych osobowych,
d) Kodeksu wykroczeń,
e) Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia,
2) zdecydowanie i samodzielność w działaniu,
3) dyspozycyjność i odpowiedzialność,
4) znajomość zagadnień z zakresu prewencji i ruchu drogowego.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Do obowiązków Aplikanta w Straży Gminnej w Darłowie poza określonymi ustawą o strażach gminnych należy w szczególności:
1) ochrona w miejscach publicznych życia i zdrowia obywateli oraz mienia,
2) ochrona bezpieczeństwa i porządku, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych,
3) współdziałanie z właściwymi organami, służbami i instytucjami w zakresie informowania o przestępstwach, osobach potrzebujących natychmiastowej pomocy lekarskiej, nieprawidłowościach i zagrożeniach dla życia, zdrowia ludzkiego i mienia,
4) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
5) zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych albo zniszczeniem śladów i dowodów do momentu przybycia właściwych służb a także ustalanie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
6) zabezpieczanie spokojnego przebiegu imprez sportowych - według harmonogramu imprez i potrzeb w tym zakresie,
7) zabezpieczanie spokojnego przebiegu imprez i obchodów rocznic, świąt narodowych itp. organizowanych przez władze gminy,
8) kontrola prawidłowości postoju pojazdów na ulicach,
9) kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach,
10) kontro la przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
11) kontrola przestrzegania aktów prawa lokalnego,
12) przetwarzanie i dodawanie zdjęć do bazy danych zarejestrowanych przez fotoradar,
13) ustalanie sprawców wykroczeń, poprzez kierowanie stosownych wniosków do odpowiednich instytucji państwowych, właścicieli i kierujących pojazdami zarejestrowanymi przez fotoradar,
14) wytwarzanie odpowiedniej dokumentacji stanowiącej załącznik do MKZ, MKK,
15) prowadzenie rejestru w postaci podteczek do postępowania mandatowego dot. wykroczeń zarejestrowanych przy użyciu fotoradaru.
V. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,
3) odpis dokumentów poświadczających wykształcenie,
4) odpisy świadectw pracy
5) odpis dowodu osobistego (str. 1 i 2),
6) odpis prawa jazdy kat. B (str. 1 i 2),
7) pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe ( w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
9) odpis książeczki wojskowej
10) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
11) oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.)”.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
VI. Terminy i miejsce składania dokumentów:
1) Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście sekretariacie Urzędu Gminy Darłowo (pokój nr 7) lub listownie na adres Urzędu Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, w terminie do dnia 27 grudnia 2010 roku do godziny 16.00.
2) Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy: „Aplikant w Straży Gminnej” ”.
3) Oferty będą rozpatrywane przez Komisję Rekrutacyjną.
4) Oferty, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, o którym mowa w pkt. 1 nie będą rozpatrywane.
5) Kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
6) Komisja Rekrutacyjna sporządzi informację o wynikach naboru, która zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej http://ug.darlowo.ibip.pl oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.