Kierownik Dochodów Budżetu - Zastępca Skarbnika Gminy
Urząd Gminy Darłowo
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo
II. Określenie stanowiska pracy:
Kierownik Dochodów Budżetu – Zastępca Skarbnika Gminy
III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
1. Niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne,
4) posiadanie co najmniej 4-letniego stażu pracy,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy,
6) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
2. Dodatkowe:
1) mile widziany staż pracy w jednostkach samorządu terytorialnego, jednostkach podległych,
2) znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska, a w szczególności:
a) znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych,
b) znajomość ustawy- Ordynacja podatkowa,
c) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości,
d) znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym,
e) znajomość przepisów rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów,
f) znajomość przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz innych przepisów niezbędnych do pracy na tym stanowisku.
3) znajomość programów finansowo-księgowych,
4) biegła obsługa programów komputerowych, w tym pakietu Office (Word, Excel), Windows oraz Internet Explorer,
5) umiejętność dobrej organizacji pracy oraz pracy w zespole,
6) odpowiedzialność, systematyczność, zaangażowanie, komunikatywność.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) nadzór nad wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych,
2) analiza protokołów pokontrolnych, przygotowywanie projektów zarządzeń pokontrolnych, nadzór nad terminowym ich wykonywaniem,
3) współpraca ze Skarbnikiem przy sporządzaniu projektu budżetu,
4) współpraca przy przygotowaniu dokumentów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium Wójta Gminy,
5) sporządzanie sprawozdań z dochodów miesięcznych, kwartalnych oraz rocznych,
6) nadzór nad przeprowadzaniem kontroli w jednostkach organizacyjnych Gminy zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Skarbnika Gminy,
7) nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych własnych i jednostek zewnętrznych (RIO, NIK, Komisja Rewizyjna),
w zakresie wymiaru podatku od nieruchomości i podatku rolnego od osób prawnych:
1) wymiar podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych,
2) merytoryczne przygotowywanie decyzji w sprawach ulg, zwolnień, nadpłat, umorzeń oraz odroczeń terminów płatności podatków,
3) przygotowywanie merytoryczne decyzji w sprawie podatków,
4) sporządzanie opisów warunków ekonomicznych dotyczących umorzeń podatku rolnego i podatku od nieruchomości od osób prawnych,
5) wystawianie nakazów płatniczych.
V. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
3. kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie w tym suplementu lub indeksu (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
4. kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5. kserokopia dowodu osobistego (str. 1 i 2),
6. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
7. podpisane pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
8. podpisane pisemne oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie wstępne do wskazanego lekarza medycyny pracy),
9. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.
10. oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458, z późn. zm.)”.
VI. Pozostałe informacje dotyczące naboru:
1) Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy dostarczyć osobiście lub przez pełnomocnika do Komisji Rekrutacyjnej w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo w dniu 28 lub 29 kwietnia 2011 r.; w powyższym terminie Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi od godz. 10.15 do godz. 10.45 test z wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku, a następnie od godz. 11.00 rozmowę kwalifikacyjną podczas, której kandydat złoży dla Komisji Rekrutacyjnej ofertę pisemną wraz z wymaganymi dokumentami.
2) Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata.
3) W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą następujące osoby:
1. Pan Franciszek Kupracz - Wójt Gminy Darłowo,
2. Pan Tadeusz Bierniukiewicz – Koordynator Samorządowy,
3. Pani Anna Szynkowska – Borkowska – Sekretarz Gminy,
4. Pani Ewa Szymczak – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Darłowie.
4) Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy Darłowo po terminie, o którym mowa w pkt. 1 nie będą rozpatrywane,
5) Komisja Rekrutacyjna sporządzi informację o wynikach naboru, która zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej http://ug.darlowo.ibip.pl oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.