Dojście do plaży w miejscowości Bobolin
Urząd Gminy Darłowo informuje, że w przetargu nieograniczonym na:
„Dojście do plaży w miejscowości Bobolin”
Wybrano ofertę firmy: "STRABAG" Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków.
Uzasadnienie wyboru:
Wybrana oferta przedstawia najlepszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów badanych przy ocenie ofert, w związku z czym otrzymała najwyższą ilość punktów tj. 99,38 z pośród badanych ofert.
Zbiorcze zestawienie ofert:
Numer oferty | Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
1 | Zakład Inżynieryjno - Budowlany, inż. Franciszek Dorosiński, ul. Portowa 7/9, 76-150 Darłowo |
2 | "STRABAG" Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków |
3 | "SKANSKA" S. A., ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa |
4 | "Krężel" Sp. z o.o., ul. Kasztanowa 1, 76-251 Kobylnica |
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert:
Numer oferty | Cena brutto PLN | Okres gwarancji, w miesiącach | Liczba punktów w kryterium cena brutto | Liczba punktów w kryterium okres obowiązywania gwarancji | Suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach | Kolejność wg przyznanej liczby punktów |
1 | 422 847,26 | 36 | 75,78 | 5,63 | 81,41 | 4 |
2 | 356 056,12 | 60 | 90,00 | 9,38 | 99,38 | 1 |
3 | 401 993,58 | 64 | 79,72 | 10 | 89,72 | 3 |
4 | 385 222,40 | 60 | 83,19 | 9,38 | 92,57 | 2 |
Wykonawcy, których oferty zostały odrzucone - 0.
Wykonawcy, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia - 0
Umowa będzie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. z pominięciem terminów o których mowa w art. 94. ust 1.
ZP.271.10.2015
Darłowo, dnia 08.04.2015 r.
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.10.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:
„Dojście do plaży w miejscowości Bobolin”
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ NR III
Gmina Darłowo, działając na podst. art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dalej zwaną Pzp, informuje, że w dniu 07.04.2015 r. do Zamawiającego wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytań zawartych we wniosku wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego:
Pytanie nr 1.
Prosimy o odpowiedź, jak należy postępować z materiałami pochodzącymi z rozbiórek ?
Odpowiedź ad 1.
Materiały typu płyty chodnikowe (całe), kostka brukowa betonowa należy ułożyć na paletach i przetransportować na składowisko odpadów w Krupach. Zdemontowane lampy należy zabezpieczyć i przetransportować na składowisko odpadów w Krupach protokolarnie przekazując je Zamawiającemu.
Gruz pochodzący z robót rozbiórkowych również należy przetransportować na składowisko odpadów w Krupach.
Pytanie nr 2.
Prosimy o wskazanie miejsca odwozu materiałów pochodzących z rozbiórek. Jedyna informacja w dokumentacji zawarta jest w przedmiarze i wskazuje na odległość 15 km. Czy jest to składowisko które zapewnia Wykonawca, czy składowisko Zamawiającego?
Odpowiedź ad 2.
Miejscem odwozu materiałów pochodzących z rozbiórek jest składowisko odpadów w Krupach, zarządzane przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej.
ZP.271.10.2015
Darłowo, dnia 08.04.2015 r.
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.10.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:
„Dojście do plaży w miejscowości Bobolin”
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ NR II
Gmina Darłowo, działając na podst. art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dalej zwaną Pzp, informuje, że w dniu 03.04.2015 r. do Zamawiającego wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytań zawartych we wniosku wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego:
Pytanie nr 1.
Jak Zamawiający interpretuje POMOC Przedmiaru przy określeniu zryczałtowanej ceny ?
Odpowiedź ad 1.
Określając przedmiar jako "POMOC" Zamawiający przyjął jego jedynie poglądowy charakter nie stanowiący podstawy do ustalenia wysokości ceny ryczałtowej za wykonanie przedmiotu zamówienia.
Pytanie nr 2.
W jakim zakresie Przedmiaru należy traktować go jako pomocniczy?
Odpowiedź ad 2.
Zgodnie z wyjaśnieniami w pkt 1 poglądowy charakter przedmiaru jako „pomocniczy” dotyczy jego całości.
Pytanie nr 3.
W jakim zakresie przedmiar jest niezwiązany z zamówieniem?
Odpowiedź ad 3.
Przedmiar ma charakter jedynie poglądowy i nie stanowi podstawy ustalenia wartości ceny ryczałtowej.
Pytanie nr 4.
W jakim zakresie przy realizacji projektu Zamawiający będzie wykorzystywał treść/zawartość przedmiaru?
Odpowiedź ad 4.
Realizacja inwestycji odbywać się będzie na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych oraz SIWZ.
Pytanie nr 5.
Jak przy sporządzaniu Ceny Ryczałtowej należy interpretować rozbieżności, braki, pominięcia Przedmiaru w odniesieniu do projektu?
Odpowiedź ad 5.
Ustalenie wysokości ceny ryczałtowej za wykonanie przedmiotu zamówienia należy oprzeć o dokumentację projektową, specyfikacje techniczne oraz SIWZ.
Pytanie nr 6.
Czy stosownie do art. 30 Pzp, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i technologii w oparciu o nowe normy i wytyczne techniczne, w przypadku, gdy SST opiera się o stare, nieaktualne lub wycofane normy ?
Odpowiedź ad 6.
Tak.
ZP.271.10.2015
Darłowo, dnia 03.10.2015 r.
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.10.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:
„Dojście do plaży w miejscowości Bobolin”
WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ NR I
Gmina Darłowo, działając na podst. art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dalej zwaną Pzp, informuje, że w dniu 03.04.2015 r. do Zamawiającego wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytań zawartych we wniosku wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego:
Zapytania z dnia 03.04.2015 r.:
-
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy. -
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy. -
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy. -
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu. -
Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. -
Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu. -
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedzi na zapytania z dnia 03.04.2015 r.:
Ad. 1) Zamawiający potwierdza że załączył do SIWZ całą dokumentację projektowa i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia.
Ad. 2) Zamawiający informuje, że dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążą Wykonawcy.
Ad. 3) Zamawiający potwierdza, że przysługuje mu prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
Ad. 4) Zamawiający potwierdza, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu o ile będzie to uzasadnione zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp.
Ad. 5) Zamawiający potwierdza, że w przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp.
Ad. 6) Zamawiający potwierdza, że w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu o ile będzie to uzasadnione zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp.
Ad. 7) Zamawiający informuje, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w SIWZ oraz dokumentacji załączonej do SIWZ stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu o ile będzie to uzasadnione zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp.
Kliknij aby pobrać wersję PDF wyjaśnień >
Numer ogłoszenia: 71674 - 2015; data zamieszczenia: 31.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Darłowo , ul. J.H.Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 344 63 01, faks 94 344 63 09.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dojście do plaży w miejscowości Bobolin.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest budowa dojścia do plaży w miejscowości Bobolin na działce nr 277/2 oraz 2/4. Przedmiot zamówienia obejmuje w swoim zakresie wykonanie chodnika o powierzchni około 522,66 m2, wykonanie oświetlenia (21 punktów, w tym 12 lamp nowych, 9 do demontażu i montażu w to miejsce nowych), wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej, montaż ławek i koszy, nasadzenia zieleni, montaż oznakowania. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w specyfikacjach technicznych i dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 3.Do Wykonawcy należeć będzie również w szczególności pełna obsługa geodezyjna wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. 4.Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oraz zgodność robót z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia; całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową zatwierdzoną decyzją Starosty Sławieńskiego i Wojewody Zachodniopomorskiego. 5.Zamawiający informuje, że wszystkie wskazane z nazwy wyroby, materiały i urządzenia użyte w opisie przedmiotu zamówienia należy rozumieć jako określenia wymaganych i oczekiwanych parametrów technicznych i standardów jakościowych, a także wymaganych prawem polskim certyfikatów, atestów, aprobat itp. dla wyrobów, materiałów i urządzeń do stosowania..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1, 45.31.61.00-6, 77.31.00.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 24.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Wymagane wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie; dziesięć tysięcy zł 00/100 groszy) do dnia 15.04.2015 r. do godz. 10:00. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)w pieniądzu; 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1804). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: konto Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie nr: 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001 4.Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć w Sekretariacie, pokój nr 26 najpóźniej w terminie do 15.04.2015 r. do godz. 10:00, w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć; Wadium do przetargu na: Dojście do plaży w miejscowości Bobolin
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej 2 roboty budowlane o wartości minimum 250 000,00 zł brutto każda, obejmujące w swoim zakresie budowę, przebudowę rozbudowę chodnika drogi o nawierzchni z kostki brukowej betonowej o powierzchni co najmniej 400 m2 każda; jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie protokołu końcowego odbioru robót. Na potwierdzenie warunku Wykonawca złoży dokumenty wymienione w dziale VI ust. 1 pkt 2 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
zamówienia Zamawiający ocenia na podstawie złożonych dokumentów, o których mowa w dziale VI ust. 1 pkt 3-4 SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające uprawnienia budowlane w tym, co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, upoważniające do kierowania robotami w powyższym zakresie.w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ((Dz. U. z 2003 r., nr 207, poz. 2016 z późn. zm.).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający uzna na podstawie złożonych dokumentów o których mowa w dziale VI ust. 1 pkt 5-6 SIWZ, przy czym Wykonawca musi wykazać że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 250 000,00 zł oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej 2 roboty budowlane o wartości minimum 250 000,00 zł brutto każda, obejmujące w swoim zakresie budowę, przebudowę/rozbudowę chodnika/drogi o nawierzchni z kostki brukowej betonowej o powierzchni co najmniej 400 m2 każda; jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie protokołu końcowego odbioru robót.;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1do SIWZ, ewentualne pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, parafowany wzór umowy stanowiący załacznik nr 6 do SIWZ, wykaz podwykonawców stanowiący zał. nr 4 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 90
2 - okres obowiązywania gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy. Zmiany mogą wystąpić w następujących przypadkach: 1)zmiana terminu realizacji zamówienia: a)w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. powódź, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót); pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumieć będzie zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy i którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, występujące po podpisaniu umowy i powodujące niemożność wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, b)opóźnienie przekazania terenu budowy przez Zamawiającego, c)konieczność usunięcia wad dokumentacji projektowej, d)zmiany dokumentacji projektowej, e)konieczność wprowadzenia zmian do umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa. f)wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust.1 pkt 5, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy, g)w powyżej wymienionych przypadkach przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno minimum tyle dni ile trwa opóźnienie spowodowane powyższymi okolicznościami. 2)zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany w trakcie realizacji zamówienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT, 3)zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia, na zasobach których Wykonawca opierał się wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że spełnione są warunki udziału w postępowaniu określone w SIWZ, 4)rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać wyjaśnienie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 5)innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, 6)zmiany umowy polegające na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiana technologii, 7)zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa. 2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 3.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1 jest złożenie wniosku uzasadniającego konieczność dokonania zmian w przedmiotowej umowie. 4.Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności nie stanowią podstawy do zmiany w umowie, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej umowie. 5.Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminadarlowo.pl;http://ugdarlowo.ibip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, pok. nr 50..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, pok. nr 26-sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie