Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 140 311,00 zł
ZP.271.244.2018
Darłowo, 14.08.2018 r.
OGŁOSZENIE O WYBORZE OFERTY
Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający (Gmina Darłowo) informuje, iż w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą:
„Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 140 311,00 zł”
za najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy: Bałtycki Bank Spółdzielczy, Oddział w Darłowie, ul. Bogusława X 3, 76-150 Darłowo.
Uzasadnienie wyboru:
Wybrana oferta przedstawiała najlepszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów badanych przy ocenie ofert, w związku z czym otrzymała najwyższą ilość punktów tj. 100,00 spośród badanych ofert.
Zbiorcze zestawienie ofert wraz z oceną i porównaniem złożonych ofert:
Numer oferty |
Nazwa (firma) i adres wykonawcy |
Koszt (cena) PLN |
Czas oczekiwania na wpływ środków na konto Zamawiającego |
Liczba punktów w kryterium cena |
Liczba punktów w kryterium czas oczekiwania na wpływ środków na konto Zamawiającego |
Suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach |
Kolejność wg przyznanej liczby punktów |
1. |
Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Szczecinie, ul. Tkacka 4, 70-556 Szczecin |
402 205,26 |
w następnym dniu roboczym |
48,10 |
40,00 |
88,10 |
2 |
2. |
Bałtycki Bank Spółdzielczy, Oddział w Darłowie, ul. Bogusława X 3, 76-150 Darłowo |
322 443,11 |
w następnym dniu roboczym |
60,00 |
40,00 |
100,00 |
1 |
3. |
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S. A., Regionalne Centrum Korporacyjne w Koszalinie, ul. Młyńska 20, |
436 146,56 |
w następnym dniu roboczym |
44,36 |
40,00 |
84,36 |
3 |
Wykonawcy, których oferty zostały odrzucone – 0.
Wykonawcy, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia - 0
Umowa będzie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski
Darłowo, dnia 24.07.2018 r.
Wykonawcy
uczestniczący w postępowaniu
Wyjaśnienia treści SIWZ nr 2
Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 140 311,00 zł” (nr sprawy: ZP.271.244.2018).
I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w związku z pytaniami Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:
Pytania z dnia 23.07.2018 r.
Pytanie 1
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby w treści umowy dot. kredytu została zawarta klauzula „Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę Banku, z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero?
Odpowiedź 1
Zgodnie z siwz.
Pytanie 2
Czy w okresie ostatniego roku przed ogłoszeniem przetargu zostało wszczęte przeciwko gminie postępowanie egzekucyjne w kwocie wyższej niż 3.000,00 zł.
Odpowiedź 2
W okresie ostatniego roku przed ogłoszeniem przetargu nie zostało wszczęte przeciwko gminie postępowanie egzekucyjne w kwocie wyższej niż 3.000,00 zł.
Pytanie 3
W przypadku spłaty występujących zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów – czy spłacane transakcje są objęte restrukturyzacją oraz czy w ostatnim roku występowało przeterminowanie w spłacie w kwocie co najmniej 3.000,00 zł przez okres co najmniej 30 dni (jako restrukturyzację traktuje się zmianę warunków kredytu, emisji papierów wartościowych lub zawarcie nowej umowy spowodowane pogorszeniem się sytuacji finansowej gminy, gdy nastąpiło opóźnienie w spłacie powyżej 30 dni, a nowa umowa przewiduje wydłużenie terminu spłaty o co najmniej 90 dni, zmniejszenie oprocentowania, warunkową redukcję zadłużenia).
Odpowiedź 3
Spłacane transakcje nie są objęte restrukturyzacją oraz w ostatnim roku nie występowało przeterminowanie w spłacie w kwocie co najmniej 3.000,00 zł przez okres co najmniej 30 dni.
Pytanie 4
Czy aktualnie występują nieujęte w kwocie zadłużenia w sprawozdaniach budżetowych lub wieloletniej prognozie finansowej transakcji (instrumenty finansowe o charakterze ekonomicznym zbliżonym do kredytu, pożyczki lub poręczenia) wynikające ze:
-
sprzedaży zwrotnej składników majątku komunalnego; -
leasingu zwrotnego składników majątku komunalnego; -
płatności ratalnej, dokonywanej przez okres dłuższy niż 12 miesięcy, za wykonane dostawy lub zrealizowane usługi na rzecz jst; -
kwoty długu wynikającej ze spłaty wierzyciela jst dokonanej przez osobę trzecią w trybie określonym w art. 518 ustawy Kodeks cywilny (tzw. subrogacji) wraz z restrukturyzacją zadłużenia, za wyjątkiem przypadku kredytu, pożyczki lub emisji papierów wartościowych przewidzianych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, -
umów wsparcia udzielonych spółkom komunalnym realizującym zadania z zakresu zadań własnych jst.
Odpowiedź 4
Nie dotyczy.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski
Darłowo, dnia 19.07.2018 r.
Wykonawcy
uczestniczący
w postępowaniu
Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1
Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 140 311,00 zł” (nr sprawy: ZP.271.244.2018).
I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w związku z pytaniami Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:
Pytania z dnia 19.07.2018 r.
Pytanie 1
Czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika?
Odpowiedź 1
Tak.
Pytanie 2
Czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c. (forma aktu notarialnego). Jeżeli tak, to do jakiej wysokości?
Odpowiedź 2
Nie.
Pytanie 3
W związku z zawartym w SIWZ zastrzeżeniem możliwości zmiany terminów i kwot spłat (nie dotyczy wcześniejszej spłaty) – prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”. Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia.
Odpowiedź 3
Zamawiający dopuści proponowany zapis w umowie.
Z upoważnienia
Wójta Gminy Darłowo
Sekretarz Anna Szynkowska - Borkowska
Ogłoszenie nr 590194-N-2018 z dnia 2018-07-17 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl
www.gminadarlowo.pl, http://ug.darlowo.ibip.pl
Elektronicznie
adres
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Gmina Darłowo, ul. J.H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, pokój nr 26 – biuro podawcze
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
Numer referencyjny: ZP.271.244.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 140 311,00 zł (słownie: trzy miliony sto czterdzieści tysięcy trzysta jedenaście złotych 00/100 groszy). 2. Wspólny Słownik Zamówień: (CPV) 66 11 30 00 - 5 Usługi udzielania kredytu. 3. Podstawą prawną zaciągnięcia kredytu jest uchwała Rady Gminy Darłowo nr XLVI.446.2018 z dnia 26 marca 2018 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. 4. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 3 140 311,00 PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). 5. W przypadku zmniejszenia kwoty kredytu poniżej wielkości zamówienia okres spłaty kredytu ulegnie skróceniu, wówczas zostanie zawarty stosowny aneks do umowy. 6. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające wymagania określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), w tym: 1) dzień podpisania umowy będzie jednocześnie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego; 2) uruchomienie kredytu nastąpi na konto zamawiającego w Bałtyckim Banku Spółdzielczym w Darłowie nr 53 8566 0003 0100 1326 2000 0002; 3) o uruchomieniu kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemną dyspozycją. 4) karencja w spłacie pobranego kredytu od dnia przyznania do dnia 30.01.2019 r. Karencja w spłacie nie dotyczy odsetek. Odsetki będą spłacane od momentu zaciągnięcia kredytu na koniec każdego miesiąca. 5) Zamawiający rozpocznie spłatę kredytu poczynając od 31.01.2019 r. do 31.12.2028 r. zgodnie z następującym harmonogramem: Lp. TERMIN SPŁATY RATY SPŁAT Lp. TERMIN SPŁATY RATY SPŁAT Lp. TERMIN SPŁATY RATY SPŁAT 1. 2019-01-31 26 200,00 41. 2022-05-31 26 169,00 81. 2025-09-30 26 169,00 2. 2019-02-28 26 169,00 42. 2022-06-30 26 169,00 82. 2025-10-31 26 169,00 3. 2019-03-31 26 169,00 43. 2022-07-31 26 169,00 83. 2025-11-30 26 169,00 4. 2019-04-30 26 169,00 44. 2022-08-31 26 169,00 84. 2025-12-31 26 169,00 5. 2019-05-31 26 169,00 45. 2022-09-30 26 169,00 85. 2026-01-31 26 169,00 6. 2019-06-30 26 169,00 46. 2022-10-31 26 169,00 86. 2026-02-28 26 169,00 7. 2019-07-31 26 169,00 47. 2022-11-30 26 169,00 87. 2026-03-31 26 169,00 8. 2019-08-31 26 169,00 48. 2022-12-31 26 169,00 88. 2026-04-30 26 169,00 9. 2019-09-30 26 169,00 49. 2023-01-31 26 169,00 89. 2026-05-31 26 169,00 10. 2019-10-31 26 169,00 50. 2023-02-28 26 169,00 90. 2026-06-30 26 169,00 11. 2019-11-30 26 169,00 51. 2023-03-31 26 169,00 91. 2026-07-31 26 169,00 12. 2019-12-31 26 169,00 52. 2023-04-30 26 169,00 92. 2026-08-31 26 169,00 13. 2020-01-31 26 169,00 53. 2023-05-31 26 169,00 93. 2026-09-30 26 169,00 14. 2020-02-29 26 169,00 54. 2023-06-30 26 169,00 94. 2026-10-31 26 169,00 15. 2020-03-31 26 169,00 55. 2023-07-31 26 169,00 95. 2026-11-30 26 169,00 16. 2020-04-30 26 169,00 56. 2023-08-31 26 169,00 96. 2026-12-31 26 169,00 17. 2020-05-31 26 169,00 57. 2023-09-30 26 169,00 97. 2027-01-31 26 169,00 18. 2020-06-30 26 169,00 58. 2023-10-31 26 169,00 98. 2027-02-28 26 169,00 19. 2020-07-31 26 169,00 59. 2023-11-30 26 169,00 99. 2027-03-31 26 169,00 20. 2020-08-31 26 169,00 60. 2023-12-31 26 169,00 100. 2027-04-30 26 169,00 21. 2020-09-30 26 169,00 61. 2024-01-31 26 169,00 101. 2027-05-31 26 169,00 22. 2020-10-31 26 169,00 62. 2024-02-29 26 169,00 102. 2027-06-30 26 169,00 23. 2020-11-30 26 169,00 63. 2024-03-31 26 169,00 103. 2027-07-31 26 169,00 24. 2020-12-31 26 169,00 64. 2024-04-30 26 169,00 104. 2027-08-31 26 169,00 25. 2021-01-31 26 169,00 65. 2024-05-31 26 169,00 105. 2027-09-30 26 169,00 26. 2021-02-28 26 169,00 66. 2024-06-30 26 169,00 106. 2027-10-31 26 169,00 27. 2021-03-31 26 169,00 67. 2024-07-31 26 169,00 107. 2027-11-30 26 169,00 28. 2021-04-30 26 169,00 68. 2024-08-31 26 169,00 108. 2027-12-31 26 169,00 29. 2021-05-31 26 169,00 69. 2024-09-30 26 169,00 109. 2028-01-31 26 169,00 30. 2021-06-30 26 169,00 70. 2024-10-31 26 169,00 110. 2028-02-29 26 169,00 31 2021-07-31 26 169,00 71. 2024-11-30 26 169,00 111. 2028-03-31 26 169,00 32. 2021-08-31 26 169,00 72. 2024-12-31 26 169,00 112. 2028-04-30 26 169,00 33. 2021-09-30 26 169,00 73. 2025-01-31 26 169,00 113. 2028-05-31 26 169,00 34 2021-10-31 26 169,00 74. 2025-02-28 26 169,00 114. 2028-06-30 26 169,00 35. 2021-11-30 26 169,00 75. 2025-03-31 26 169,00 115. 2028-07-31 26 169,00 36. 2021-12-31 26 169,00 76. 2025-04-30 26 169,00 116. 2028-08-31 26 169,00 37. 2022-01-31 26 169,00 77. 2025-05-31 26 169,00 117. 2028-09-30 26 169,00 38. 2022-02-28 26 169,00 78. 2025-06-30 26 169,00 118. 2028-10-31 26 169,00 39. 2022-03-31 26 169,00 79. 2025-07-31 26 169,00 119. 2028-11-30 26 169,00 40. 2022-04-30 26 169,00 80. 2025-08-31 26 169,00 120. 2028-12-31 26 169,00 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez pobierania opłat i prowizji przez Wykonawcę. 8. Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. 9. Na koszt kredytu składa się suma: oprocentowania uzależnionego od stawki WIBOR 1M oraz marży Wykonawcy. Marża Wykonawcy nie ulegnie zmianie przez cały okres kredytowania. 10. Zamawiający nie przewiduje prowizji przygotowawczej w koszcie kredytu. 11. Marża Wykonawcy będzie płatna razem z oprocentowaniem raty kredytu w terminie ostatniego dnia każdego miesiąca, a kończąc 31.12.2028 r. 12. W przypadku płatności rat kapitałowych i odsetkowych przypadających na dzień wolny od pracy płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie płatności, za wyjątkiem płatności rat przypadających na dzień wolny od pracy na koniec roku, w takim przypadku spłata będzie następowała w dniu roboczym poprzedzającym dzień wolny od pracy. 13. Zmiana oprocentowania następuje w pierwszym dniu roboczym następującym po zakończeniu poprzedniego okresu odsetkowego. 14. Dla potrzeb obliczenia ceny oferty (naliczenia odsetek) oraz do umowy należy stosować kalendarz rzeczywisty. 15. Do obliczenia kosztu kredytu przyjmowana będzie zmienna stopa oprocentowania wg formuły WIBOR 1M z dnia 13.07.2018 - 1,64 %. 16. Do obliczenia kosztu kredytu przyjmuje się. że wypłata nastąpi jednorazowo w dniu 20.08.2018 r. 17. Niespłacenie w terminie kredytu lub jego części spowoduje, że od następnego dnia niespłacona kwota staje się zadłużeniem przeterminowanym. 18. Zamawiający dopuszcza, aby załącznikiem do umowy był regulamin kredytowania Wykonawcy i wiązał Zamawiającego w części niesprzecznej z niniejszym SIWZ. 19. Załączniki do SIWZ: 1) Statut Gminy Darłowo; 2) Zaświadczenie o nadaniu NIP. REGON, 3) Uchwały powołujące przedstawicieli Gminy Darłowo, 4) Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST - do pobrania ze strony http://ug.darlowo.ibip.pl/public/, 5) Zaświadczenie z ZUS, 6) Zaświadczenie z US, 7) Uchwała Rady Gminy Darłowo nr XLVI.446.2018 z dnia 26 marca 2018 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek - do pobrania ze strony: http://ug.darlowo.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=320948. 8) Uchwała RIO nr CII.199.2018 z dnia 5 kwietnia 2018 r. w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w budżecie Gminy Darłowo na 2018 rok - do pobrania ze strony: http://ug.darlowo.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=321639. 9) Uchwały do pobrania ze strony http://ug.darlowo.ibip.pl: a) Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Gminy Darłowo na 2018 rok, b) Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały Gminy Darłowo o wieloletniej prognozie finansowej na lata 2018-2028, c) Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu publicznego Gminy Darłowo na lata 2018-2028, d) Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Darłowo na rok 2018, e) Uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Darłowo na 2018 rok, f) Uchwały w sprawie zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Darłowo na lata 2018-2028. 10) Sprawozdania będące załącznikiem do SIWZ - do pobrania ze strony http://ug.darlowo.ibip.pl/public/?id=87633. a) sprawozdania z wykonania planu dochodów budżetowych Rb-27S, b) sprawozdania z wykonania planu wydatków budżetowych Rb-28S, c) sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji poręczeń Rb-Z. d) sprawozdania o stanie należności Rb-N, e) sprawozdania o nadwyżce/deficycie Rb-NDS. 20. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2028 r. 21. Ostateczny termin wypłaty kredytu nastąpi do 31 grudnia 2018 r.
II.5) Główny kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2028-12-31
II.9) Informacje dodatkowe:
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (t. j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe: Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust.1 pkt 4. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 5. Forma składanych dokumentów: 1) Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 2) Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej, przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i Wykonawcy.
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100 groszy). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: nr rachunku w Bałtyckim Banku Spółdzielczym w Darłowie 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dowód wniesienia wadium (kopia). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium i kopie potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
|
|
|
|
|
|
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy, a mianowicie w przypadku zmniejszenia kwoty kredytu poniżej wielkości zamówienia okres spłaty kredytu ulegnie skróceniu, wówczas zostanie zawarty stosowny aneks do umowy
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-08-07, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język poski. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
5) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczących: - kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, - firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, - ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, 2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; 3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; 4) jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, pełnomocnik przed zawarciem umowy przedstawi umowę regulującą współpracę tych Wykonawców; 5) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.