Informacja o zamiarze zawarcia umowy: Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk, cmentarzy oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo w 2019 r.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na
„Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk, cmentarzy oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo w 2019 r.”
Nr sprawy: ZP.271.88.2019
I. Nazwa i adres Zamawiającego.
Gmina Darłowo
76-150 Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4
Tel. 94-344-63-01, Fax. 94-344-63-09
e-mail : poczta@ugdarlowo.pl; www.gminadarlowo.pl
NIP: 4990527061 REGON: 330920914
Godziny urzędowania:
w poniedziałek od godz. 07:30 do 15:30
od wtorku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00
II. Tryb udzielenia zamówienia
-
Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych zwanej dalej ,.PZP” (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.).
-
Wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP.
III. Określenie przedmiotu zamówienia.
-
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z realizacją zadania własnego gminy pod nazwą: „Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk, cmentarzy oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo w 2019 r.”.
-
Przedmiot umowy o którym mowa w ust. 1 składa się z pięciu zadań, tj.:
-
Zadanie nr 1: Zabezpieczenie ratownicze kąpielisk oraz miejsc wykorzystywanych do kąpieli w Uzdrowisku Dąbki.
-
Zadanie nr 2: Zabezpieczenie ratownicze kąpielisk oraz miejsc wykorzystywanych do kąpieli na terenie Gminy Darłowo (poza Uzdrowiskiem Dąbki).
-
Zadanie nr 3: Utrzymanie porządku, czystości oraz terenów zielonych w Uzdrowisku Dąbki.
-
Zadanie nr 4: Utrzymanie porządku, czystości oraz terenów zielonych na terenie Gminy Darłowo (poza Uzdrowiskiem Dąbki).
-
Zadanie nr 5: Utrzymanie porządku, czystości oraz terenów zielonych na terenie cmentarzy komunalnych.
-
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w; sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy. Wymogi w zakresie zatrudnienia zostały uregulowane w projekcie umowy.
-
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia oraz projekt umowy, który stanowi załącznik nr 2.
-
Kody CPV:
-
90600000-3 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane,
-
77310000-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych,
-
90680000-7 Usługi sprzątania plaż,
-
98371111-5 Usługi utrzymania cmentarzy.
IV. Szacunkowa wartość zamówienia:
875 000,00 złotych netto, tj. 202 936,20 euro.
V. Nazwa i adres wykonawcy, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia.
Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. z siedzibą w Krupach, Krupy 72, 76-150 Darłowo, posiadającym NIP 4990657295, REGON 364588468, tel. +48 605 211 777, fax: +48 94 716 63 87, e-mail: gzup@post.pl.
VI. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki
Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.).
Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ustawy Pzp, osobie prawnej jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
-
zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej,
-
ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej - spółki dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrole, o której mowa w lit. a,
-
w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Gmina Darłowo jako podmiot Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych posiada 100% udziałów w spółce Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. z siedzibą w Krupach Zamawiający sprawuje nad spółką kontrolę, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Ponad 90% działalności spółki Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych przez Zamawiającego. Ponadto w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Umowa zostanie zawarta z Gminny Zakład Użyteczności Publicznej Sp. z o.o., z siedzibą w Krupach, w celu zrealizowania przez Zamawiającego jego ustawowych zadań w zakresie „Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk, cmentarzy oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo w 2019 r.” w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
VII. Planowany termin realizacji zamówienia i czas trwania.
Termin realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2019 roku.
VIII. Informacja o terminie opublikowania ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy na zadanie pn. Bieżące utrzymanie czystości, zieleni, kąpielisk, cmentarzy oraz infrastruktury na terenie Gminy Darłowo w 2019 r. nr sprawy: ZP.271.88.2019 zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 13.03.2019 r. pod nr 550048038-N-2019.
IX. Załączniki:
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski