Wyjaśnienia i modyfikacja nr 2 do SIWZ na: Realizację procesu rewitalizacji w miejscowości Drozdowo poprzez budowę zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych (nr sprawy: ZP.271.1.2020)

Ogłoszenie nr 540030642-N-2020 z dnia 19-02-2020 r.

Darłowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 508466-N-2020
Data: 03/02/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, Krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4, 76-150  Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09.
Adres strony internetowej (url): www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-02-18, godzina: 11:00
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-03-05, godzina: 11:00


ZP.271.1.2020

Darłowo, dnia 19.02.2020 r.

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 2

Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Realizację procesu rewitalizacji w miejscowości Drozdowo poprzez budowę zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych” (nr sprawy: ZP.271.1.2020).

 

I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z pytaniem Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Pytanie nr 1 z dnia 05.02.2020 r.

Proszę o podanie parametrów mieszanki trawy dla boiska, żeby spełniały założone wymagania UEFA.

Odpowiedź 1

W dokumentacji projektowej nie ma odniesienia do spełnienia wymogu UEFA w zakresie mieszanki traw. Wskazane w opisie do projektu sformułowanie dotyczące przepisów UEFA odnosi się do wymiaru boiska dopuszczalnego w danej kategorii, a jednocześnie przepisów umożliwiających organizację rozgrywek sportowych zawodników w kategorii wiekowej 10 i 11 lat oraz rozgrywek rekreacyjnych dla zawodników pozostałych kategorii  wiekowych.

Parametry mieszanki trawy zostały podane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót D-S-09.07.01, 09.09.02 Zieleń wykonanie i pielęgnacja rozdział 2 pkt 2.3.

                                                                                                  

Pytanie nr 2 z dnia 05.02.2020 r.

Proszę o wyjaśnienie technologii wykonania nawierzchni poliuretanowej, gdyż obecnie występują rozbieżności pomiędzy dokumentacjami:

  • opis do projektu – nawierzchnie typu 2S,
  • specyfikacja techniczna – nawierzchnia typu natrysk.

Odpowiedź 2

Na przygotowanej i wyrównanej podbudowie należy ułożyć nawierzchnię poliuretanową o grubości ok. 13 mm. Nawierzchnia powinna być wykonana z dwóch warstw : warstwa elastyczna składającą się z granulatu gumowego SBR połączonego z lepiszczem PU o grubości ok. 10-11 mm oraz warstwy górnej użytkowej wykonanej z granulatu gumowego EPDM i systemu PU o grubości 2-3 mm.

 

Warstwa nośna to  mieszanina granulatu gumowego i  lepiszcza poliuretanowego. Układana jest mechanicznie, bezspoinowo, przy pomocy rozkładarki mas poliuretanowych. Tak wykonaną warstwę należy pokryć warstwą użytkową, którą  stanowi system poliuretanowy  zmieszany z granulatem EPDM. Czynność tą wykonuje się  poprzez natrysk mechaniczny (przy użyciu specjalnej natryskarki). Grubość warstwy użytkowej 2-3 mm. Po całkowitym związaniu mieszaniny  malowane są linie. Linie mają zostać wykonane metodą natrysku farbami poliuretanowymi.

 

Pytania nr 3 z dnia 06.02.2020 r.

Pytanie 1

Proszę o podanie jaką kwotę zamierza Zamawiający przeznaczyć na przedmiotowe zamówienie.

Odpowiedź 1

Zgodnie z treścią art. 86 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.)  kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia poda bezpośrednio przed otwarciem ofert.

 

Pytanie 2

Proszę o potwierdzenie, że nawierzchnia pu boiska ma być w kolorze ceglasto-czerwonym.

Odpowiedź 2

Kolor nawierzchni zostanie określony przez Zamawiającego na etapie realizacji robót budowlanych.

 

Pytanie nr 4 z dnia 10.02.2020 r.

Szanowni Państwo,

Z analizy dokumentacji postępowania przetargowego pn. „Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowości Drozdowo poprzez budowę zespołu boisk sportowo-rekreacyjnych" w obszarze nawierzchni sportowej, poliuretanowej jasno wynika, że mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją. Otóż, zamawiający opisując nawierzchnię poliuretanową zamieścił parametry techniczne konkretnego producenta, będące potwierdzeniem wyników badań dla jednego systemu nawierzchni w dodatku na podstawie przedawnionej i nieobowiązującej już rekomendacji 1TB. Należy podnieść, że badanie parametrów nieujętych w obowiązującej normie PN EN 14877:2014 jest bezzasadne. Co więcej parametry: masa powierzchniowa (to cecha produktu), wytrzymałość na rozdzieranie, ścieralność (mm), twardość według metody Shore'a, odporność na działanie cykli hydrotechnicznych - powinno być hydrotermicznych, przyczepność do podkładu - zamawiający podaje trzy rodzaje mimo że zaprojektowano jeden, współczynnik tarcia kinetycznego, odporność na uderzenie powierzchnia odcisku kulki, zmiana wymiarów po działaniu temp. 60°C i mrozoodporność przy obecnej obowiązującej nomenklaturze nie mają nic wspólnego z systemami nawierzchni poliuretanowych.

Informujemy, iż dla nawierzchni sportowych zewnętrznych nie obowiązuje w aktualnym stanie prawnym rekomendacja techniczna. Aprobaty techniczne oraz Rekomendacje techniczne nie są już wydawane. Obecnie będą wydawane krajowe oceny techniczne (KOT) przez co należy rozumieć udokumentowaną, pozytywną ocenę właściwości użytkowych zasadniczych charakterystyk wyrobu budowlanego, które zgodnie z zamierzonym zastosowaniem mają wpływ na spełnienie podstawowych wymagań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2013 r., poz. 1409, z późn. zm.), przez obiekty budowlane, w których wyrób będzie Stosowany. Natomiast z zapisów ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY i BUDOWNICTWA z dnia 17 listopada 2016 r. w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym wynika, iż dla nawierzchni syntetycznych wykonywanych 'in situ' czyli na placu budowy wystarczy aby produkt posiadał aktualne badania na zgodność z normą EN 14877:2014.

Takim opisem Zamawiający świadczy, że przygotował specyfikację nawierzchni PU na podstawie starych, zdezaktualizowanych dokumentów, jednocześnie mianując zwycięzcę w rzeczonym postępowaniu przetargowym, ponieważ nie ma drugiej nawierzchni o tych samych parametrach. Opisany system PU to CONIPUR SP.

Należy zwrócić uwagę, że na rynku istnieją rozwiązania równoważne, posiadające pełną dokumentację jednakże z odmiennymi aczkolwiek równoważnymi parametrami, co w obliczu wymagań Zamawiającego uniemożliwia ich zaoferowanie.

Zwracamy w tym momencie uwagę, że zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający ma obowiązek przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.

Wobec powyższego wnosimy o zmianę wymagań parametrów i dokumentów oraz akceptację nawierzchni poliuretanowych typu „natrsyk", przebadanych, ocenionych i dopuszczonych do użycia przez powołane do tego kompetentne organy, t. j. nawierzchni dla których wydano:

  • deklarację zgodności z PN-EN 14788:2014
  • certyfikat i badania IAAF,
  • badania zgodne z DIN 18035-6:2014
  • atest higieniczny
  • autoryzacja i gwarancja oraz karta techniczna wystawione przez producenta

Należy również zauważyć, że proponowana zmiana przez spowoduje, że Zamawiający uzyska więcej konkurencyjnych ofert co z kolei pozwoli ocenić i wybrać tę najlepszą z większego spektrum wykonawców i producentów.

Odpowiedź 1

Mając na uwadze zachowanie uczciwej konkurencji oraz możliwość zaproponowania szerszego spektrum producentów nawierzchni syntetycznych Zamawiający wprowadza korektę względem wymaganych minimalnych parametrów, wskazanych normą PN-EN 14877:2014 jakie musi spełniać oferowana nawierzchnia poliuretanowa. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby zaoferowana nawierzchnia posiadała minimalne parametry wytrzymałościowe oraz mechaniczne wskazane w tabeli poniżej. Pozostałe parametry niewskazane w poniższej tabeli muszą być zgodne z przytoczoną normą.

 

Lp.

Parametr

Minimalna wartość wymagana wg PN-EN 14877:2014

Minimalna wartość wymagana przez Zamawiającego

1.

Grubość (mm)

-

13

2.

Wytrzymałość na rozciąganie, N/mm2 (MPa)

≥ 0,4

≥ 0,7

3.

Wydłużenie podczas zerwania, (%)

≥ 40

≥ 50

4.

Tarcie/opór poślizgu, stopnie PTV:

- nawierzchnia sucha

- nawierzchnia mokra

 

80÷110

55÷110

 

min. 89

min. 56

5.

Amortyzacja, (%):

  - multisport

 

35÷44 typ SA35÷44

 

min. 36

6.

Odkształcenie pionowe, (mm):

- multisport

 

≤ 6

 

 

≤ 3-5

 

 

Wymóg wskazanych parametrów technicznych nawierzchni poliuretanowej określony w tabeli należy traktować jako wymóg minimalny, spełniający potrzeby Zamawiającego. Dopuszcza się zatem zastosowanie każdej nawierzchni spełniającej minimalne wymagania określone przez Zamawiającego. Zamierzeniem Zamawiającego jest zastosowanie produktu wysokiej jakości, zapewniającego bezawaryjne, bezpieczne i komfortowe użytkowanie obiektu.

 

Ponadto, dla potwierdzenia powyższych właściwości technicznych oraz pozostałych wymaganych zgodnie z normą PN-EN 14877:2014 Zamawiający będzie wymagał przedłożenia na etapie realizacji robót budowlanych dla nawierzchni PU  następujących dokumentów:

 

  1. Aktualne badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014 potwierdzające parametry techniczne nawierzchni.
  2. Karta techniczna systemu nawierzchni.
  3. Atest higieniczny PZH.
  4. Autoryzacja producenta systemu upoważniająca oferenta do instalacji konkretnej nawierzchni poliuretanowej na danym zadaniu wraz z potwierdzeniem udzielenia deklarowanego okresu gwarancji.
  5. Badania na zawartość pierwiastków śladowych wydane przez akredytowaną jednostkę.

 

Pytanie nr 5 z dnia 11.02.2020 r.

W związku z planowanym przystąpieniem do przetargu zwracamy się z pytaniem dotyczącym wykonania piłkochwytu i ogrodzenia ponieważ w dokumentacji są duże rozbieżności.

  1. W opisie projektu budowlanego jest zawarty opis:

„Ogrodzenie i piłkochwyt”

 

Słupki metalowe powlekane tworzywem epoksydowym o przekroju 50 x 50 x 4 mm lub typowym zalecanym przez producenta ogrodzeń np. 60x 40x 4 mm. Dopuszcza się dobrze wykonane malowanie proszkowe pogrubione. Wysokość słupa piłkochwytu od powierzchni 6,0 m. Wysokość słupa ogrodzenia 4,0m. Słupy piłkochwytów i ogrodzenia rozstaw 3,0 m mocować w fundamencie za pomocą tulei spasowanej z słupem.

Naroża piłkochwytów stężać krzyżowo. Panele - ze względu na prowadzenie gry w piłkę nożną należy w panelach piłkochwytu stosować pręty 0 .5mm. Takie same zasady stosować przy ogrodzeniu na murze oporowym. Ze względu na możliwość wystąpienia nierównomierności rozstawu słupków ogrodzenia należy wykonanie muru oporowego w trakcie wykonawstwa w miarę możliwości korygować.

Wejścia - wejścia na boisko należy wykonać jako otwory nie przesłaniane o wysokości minimum 3,0m ze względu na umożliwienie wjazdu służb ratowniczych lub maszyn do pielęgnacji nawierzchni na teren boiska, jedynie wjazd od strony wschodniej winien mieć bramę wjazdową."

 

2.    W Szczegółowej specyfikacji technicznej:

Ogrodzenie boiska- piłkochwyty h=6,0m kolor zielony RAL 6005

Ogrodzenie boiska szczegóły techniczne

  • stała wysokość ogrodzenia (6000 mm) i zmienna długość, zależna od wymiarów boiska;
  • cała konstrukcja ogrodzenia wznosi się na słupach okrągłych o wysokości 6000 mm i przekroju 60x2.5 mm;
  • słupy rozstawione są w odległości co 3000 mm;

ogrodzenie na całej swojej długości i narożnikach jest usztywnione za pomocą rygla poprowadzonego w górnej części ogrodzenia

Siatka boiska:

  • na całej konstrukcji ogrodzenia jest rozciągnięta siatka pleciona ;
  • siatka wykonana jest z drutu ocynkowanego bardzo Ściśle powlekanego warstwą termoplastycznego i mrozoodpornego tworzywa sztucznego PCV;
  • dolna i górna część siatki posiada symetrycznie zagięte końce.
  • Średnica drutu 2,2 x 3,4 mm, wysokość 6000 mm, wytrzymałość na rozciąganie Rm = 500-f600MPa;
  • wielkość oczek 35 x 35 mm;
  • w górnej części siatka jest przywiązywana do rygla za pomocą drutu mocującego o 3rednicy 1,4 x 2,0 mm;
  • siatka rozpięta jest na 9 rzędach drutu napinającego o 3rednicy 2,6x4,0mm przymocowanych do słupów pośrednich za pomocą specjalistycznych przelotek.

Ogrodzenia składają się z:

  • 2x furtki o wysokości 2200 mm i szerokości od 1000 mm; Furtka jest wyposażona w zawiasy, rygiel i zamek

Słupki wykonane są z zimnogiętych prostokątnych profili zamkniętych o wymiarach 60x40x2mm lub innych wg dokumentacji producenta.

Ocynkowane i ewentualnie powlekane poliestrowa powłoka proszkową. Słupki wykonane są w wariantach do montażu w fundamencie punktowym lub ze stopa do przytwierdzenia za pomocą kołków rozporowych lub nagwintowanych szpilek (uprzednio wklejonych do płaskiego podłoża).

Słupki zamknięte są od góry plastikowym lub metalowym daszkiem.

Maty:

Maty wykonane są ze zgrzewanych punktowo prętów o Średnicy 6 i 8mm. Pręty pionowe (6mm) przechodząco 50mm pomiędzy dwoma poziomami (6mm i 8mm) rozstawionymi co 200mm.

Powstałe tak oczko ma wymiary 50x200mm. Szerokość mat wynosi 2510mm.

 

Elementy łączące:

  1. Maty łączy się na słupkach, zawieszając je na uchwytach przytwierdzonych do nich ślepymi aluminiowymi nitokrętkami. Całość dociska ozdobna listwa przykręcona śrubami ze stali nierdzewnej. Jedna lub dwie śruby na słupku są typu zabezpieczającego przed odkręceniem.
  2. Strzemiona ocynkowane (lub powlekane) obejmujące słupek, mocujące dwa średnie przęsła do słupka.

Narożniki i zakończenia:

Narożniki łączy się za pomocą tzw. złączek narożnych. Można uzyskać dowolny kat narożnika. Dla narożnika o kacie 90 stosuje się słupek narożny.

Kolorystyka:

Zieleń- RAL6005

Wykonanie:

Słupki osadzone w fundamentach wg wytycznych producenta."

3.   Rysunek nr 9

Piłkochwyt wys. 6 m , brak rysunku ogrodzenia wys. 4 m

Z opisu wynika ,że słupy mają być „aluminiowe+ haczyki, profil kwadratowy o wym.80x80mm, dodatkowe ożebrowanie wzmacnia system i ułatwia montaż siatki przy pomocy specjalnych haczyków, kolor zielony, do skrajnych słupów montowane są stężenia stabilizujące. Siatka ochronna bezwęzłowa z polipropylenu o wysokiej wytrzymałości, średnica linki 2,3 lub 3,0mm, rozmiar oczka 10,0 cm lub 4,5 cm, wzmocnione krawędzie".

W związku z rozbieżnościami w dokumentacji prosimy doprecyzowanie rodzaju piłkochwytu/ ogrodzenia.

Odpowiedź 1

W związku z różnicami w opisach dotyczących wykonania ogrodzenia ustala się wspólny opis dla projektu i STWiOR:

 

Ogrodzenie i piłkochwyt

Słupki metalowe powlekane tworzywem epoksydowym o przekroju typowym zalecanym przez producenta ogrodzeń np. 60 x 40 x 4 mm.

Dopuszcza się dobrze wykonane malowanie proszkowe pogrubione. Wysokość słupa piłkochwytu od powierzchni terenu 6,00 m. Wysokość słupa ogrodzenia  4,0 m.

Słupy  piłkochwytów i ogrodzenia rozstaw 3,0 m mocować w fundamencie za pomocą tulei spasowane z słupem wg rysunku 9, fundamenty mogą być wykonywane na miejscu jak też dopuszcza się prefabrykaty.

Naroża i załamania piłkochwytów ogrodzenia stężać krzyżowo. Stężenia winno mieć połączenia śrubowe w kolorze ogrodzenia i zabezpieczone przed korozją.

Panele –  metalowe - ze względu na prowadzenie gry w piłkę nożną należy w panelach piłkochwytu stosować pręty główne paneli ø 5 - 6 mm,

Przy montażu paneli piłkochwytu należy montować 3 rzędy paneli o wysokości 2 m.

Natomiast na ogrodzeniu wys. 4 m - 2 rzędy paneli o  wys. 2 m.

Takie same zasady stosować przy ogrodzeniu na murze oporowym. Ze względu na możliwość wystąpienia nierównomierności rozstawu słupków ogrodzenia należy wykonanie ogrodzenie koło muru oporowego w trakcie wykonawstwa w miarę możliwości korygować.

Piłkochwyt kończy się  od strony wschodniej przy bramie, od strony zachodniej na przejściu.

Wejścia – wejścia na boisko należy wykonać jako otwory nie przesłaniane o wysokości minimum h x s  3,0 x 2,5 m bez furtek.

Ze względu na umożliwienie wjazdu służb ratowniczych lub maszyn do pielęgnacji nawierzchni na teren boiska, jedynie od strony wschodniej winien mieć bramę wjazdową otwieraną o szerokości 2,0 x 2,5 m. Wysokość otworu 3,0 x szer. 2,5 m.

 

 

II. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

 

  1. W związku z udzielonymi wyjaśnieniami Zamawiający modyfikuje zapisy SIWZ poprzez zmianę zapisu w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót N-S-00.00.01 NAWIERZCHNIA SYNTETYCZNA SPORTOWA rozdział 2 Wymagane dokumenty dotyczące nawierzchni o następującą treść:

 

  1. Aktualne badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014 potwierdzające parametry techniczne nawierzchni.
  2. Karta techniczna systemu nawierzchni.
  3. Atest higieniczny PZH.
  4. Autoryzacja producenta systemu upoważniająca oferenta do instalacji konkretnej nawierzchni poliuretanowej na danym zadaniu wraz z potwierdzeniem udzielenia deklarowanego okresu gwarancji.
  5. Badania na zawartość pierwiastków śladowych wydane przez akredytowaną jednostkę.

 

oraz zmiana zapisu w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót N-S-00.00.01 NAWIERZCHNIA SYNTETYCZNA SPORTOWA rozdział 2 tabela nr 1 o następującą treść:

 

Lp.

Parametr

Minimalna wartość wymagana wg PN-EN 14877:2014

Minimalna wartość wymagana przez Zamawiającego

1.

Grubość (mm)

-

13

2.

Wytrzymałość na rozciąganie, N/mm2 (MPa)

≥ 0,4

≥ 0,7

3.

Wydłużenie podczas zerwania, (%)

≥ 40

≥ 50

4.

Tarcie/opór poślizgu, stopnie PTV:

- nawierzchnia sucha

- nawierzchnia mokra

 

80÷110

55÷110

 

min. 89

min. 56

5.

Amortyzacja, (%):

  - multisport

 

35÷44 typ SA35÷44

 

min. 36

6.

Odkształcenie pionowe, (mm):

- multisport

 

≤ 6

 

 

≤ 3-5

 

 

Ilekroć występują rozbieżności przy wskazaniu parametrów pomiędzy dokumentacją projektową a powyższą modyfikacją, należy uwzględnić parametry wskazane w powyższej modyfikacji.

 

  1. Zamawiający przedłuża termin składania, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium do dnia 05.03.2020 r.

 

Ilekroć w SIWZ występuje data 18.02.2020 r. zastępuje się ją datą 05.03.2020 r.

 

  1. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsza modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

Wytworzył:
Agnieszka Glinka
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2020-02-19 15:06:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2020-02-19 15:06:17)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki