Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 2 - Budowa ścieżki ruchowej wraz z przejściami na plażę w Uzdrowisku Dąbki

Ogłoszenie nr 540158564-N-2020 z dnia 24-08-2020 r.

Darłowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 569812-N-2020
Data: 06/08/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, Krajowy numer identyfikacyjny 33092091400000, ul. ul. J.H.Dąbrowskiego  4, 76-150  Darłowo, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 94 344 63 01, e-mail przetargi@ugdarlowo.pl, faks 94 344 63 09.
Adres strony internetowej (url): www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-08-21, godzina: 11:00,
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-09-11, godzina: 11:00,

 


 

ZP.271.130.2020

Darłowo, dnia 24.08.2020 r.

Wykonawcy

uczestniczący w postępowaniu

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SIWZ nr 2

Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę ścieżki ruchowej wraz z przejściami na plażę w Uzdrowisku Dąbki” (nr sprawy: ZP.271.130.2020).

 

I. Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą,  w związku z pytaniem Wykonawcy, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

 

Zapytania z dnia 13.08.2020 r.

Pytanie 1

Wg PFU strona 5, na mapie lokalizacyjnej sanitariaty znajdują się przy każdym zejściu na plażę, natomiast w harmonogramie rzeczowo-finansowym (HR-F) są 4 szt., natomiast w PFU s. 15 przejście nr 3 wg opisu nie posiada sanitariatu. Jak należy wycenić, 4 czy 5 szt.?

Odpowiedź 1

Wykonawca winien rozebrać istniejące sanitariaty i do wyceny przyjąć 4 sanitariaty.

 

Pytanie 2

Czy Zamawiający posiada wizualizację schodów przy tarasach drewnianych? Jeżeli nie, to z jakich materiałów mają być wykonane (jakie drewno?) jaka stal? Czy projektant ma uwzględnić powierzchnię 80 m2 jako wypadkowa pow. schodów zaprojektowanych wg przepisów i pow. tarasów wg wzoru 80 m2 – schody = pow. tarasu?

Odpowiedź 2

Zamawiający nie posiada wizualizacji schodów przy tarasach drewnianych. Do ich wykonania należy przyjąć  drewno egzotyczne charakteryzujące się dużą twardością, odpornością na ścieranie i warunki atmosferyczne oraz stal nierdzewną. Należy uwzględnić powierzchnię 80m2 jako wypadkową powierzchnię wg obowiązujących przepisów. 

 

Pytanie 3

Na stronie 14 PFU jest zapis o zieleni i nasadzeniach, czy zadanie obejmuje ten zakres?

Odpowiedź 3

Zadanie nie obejmuje zagospodarowania terenu zielenią uporządkowaną.

 

Pytanie 4

W PFU są 2 warianty zejścia na plażę nr 1, którą koncepcję Zamawiający preferuje ze strony 12 czy 13? Koncepcja ze strony 12 jest tańsza.

Odpowiedź 4

Do wyceny należy przyjąć drugi wariant tarasu widokowego.

 

Pytanie 5

Wg PFU s. 15 i s. 9 (zejście nr 1) jest 1840 m2 chodników – przejście na plażę, natomiast w HR-F pkt 1,2,9 jest 1500 m2, którą wartość przyjąć do wyceny?

Odpowiedź 5

Do wyceny należy przyjąć wartość 1500 m2. 

 

Pytanie 6

Wg PFU s. 18 budowa ciągu pieszego w technologii kruszywa zawiera zapis, że wzdłuż obrzeża mają być wykonane paski z kostki brukowej. Jest to założenie niepraktyczne, ponieważ kostka nie ma stałego oparcia z jednej strony i będzie narażona na „wyrywanie” oraz przemieszczanie się. Czy wycenić ten zakres prac? Jakie kruszywo należy przyjąć do wyceny?

Odpowiedź 6

Należy przyjąć do wyceny ciągi piesze w technologii z kruszywa  bez pasków z kostki brukowej. Do wyceny przyjąć kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm oraz kruszywo mineralne 0-8 mm (przekrusz z litej skały). Grubość warstw będzie należało określić przy sporządzeniu dokumentacji projektowej w części dot. branży drogowej.

 

Pytanie 7

Wg PFU lamp ledowych jest 80 szt. (s. 28) w HR-F jest 65, którą wartość przyjąć?

Odpowiedź 7

Do wyceny należy przyjąć ilość 65 lamp, pozostałe są istniejące. 

 

Pytanie 8

Jakie są wymagania Zamawiającego do lamp (wysokość, ilość źródeł światła, wandalodporność, itp.). Prosimy o wyspecyfikowanie istotnych parametrów technicznych.

Odpowiedź 8

Projektowane oświetlenie musi zostać nawiązane parametrami technicznymi oraz kolorystyką do istniejącego oświetlenia. Parametry techniczne lamp: słup aluminiowy anodowany kolor RAL 7008, wys. słupa 4 m, grubość ścianki słupa 4 mm, wykończenie: szlifowane aluminium, oprawy oświetlenia LED o mocy min. 40 W o kolorze obudowy RAL 7008; oprawa dwukomorowa, złożona z odlanego pod ciśnieniem aluminiowego korpusu oraz pokrywy, z możliwością stosowania w oprawach redukcji mocy, oprawa wyposażona w filtr zapewniający oddychanie oraz odporny na UV klosz szklany i wymienne moduły LED; autonomiczne, kalendarzowe sterowanie mocą; możliwość zdalnej kontroli i monitoringu.

      

Poglądowy rysunek słupa z podstawą oraz oprawy.

 

Pytanie 9

Czy sanitariaty będą używane całorocznie? Jeżeli nie czy będą montowane grzejniki?

Odpowiedź 9

Sanitariat przy zejściu nr 2 jest przewidziany do korzystania przez cały rok, w związku z powyższym należy zamontować sanitariat z niezbędnymi przyłączami i wyposażeniem.

 

Pytanie 10

Czy Zamawiający posiada istniejące punkty poboru energii elektrycznej, czy Wykonawca ma wystąpić o nowe warunki przyłączeniowe?

Odpowiedź 10

W sąsiedztwie przedmiotowej inwestycji znajduje się istniejące oświetlenie i na etapie projektowania należy przewidzieć włączenie się do istniejącej linii energetycznej bądź złącza instalacji elektrycznej.

 

Pytanie 11

Czy Zamawiający może udostępnić mapę z istniejącą infrastrukturą w skali 1:500 lub 1:1000?

Odpowiedź 11

Zamawiający nie jest w posiadaniu ww. mapy. Powyższą mapę można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Sławnie.

 

Pytanie 12

Street workaut park, w PFU nie ma określonych ilości i rodzajów sprzętu do zamontowania oraz rodzaju nawierzchni. Prosimy o specyfikację sprzętu i określeniu rodzaju podłoża. Czy może być eko-krata wypełniona humusem i obsiana trawą?

Odpowiedź 12

W załączeniu do niniejszych wyjaśnień Zamawiający dołącza wizualizację wraz z określeniem wymiarów projektowanego Street Workout Parku. Należy przyjąć nawierzchnię bezpieczną z kory/zrębek drewnianych we frakcji 2-6 mm, gr. 30 cm wraz z obrzeżami. Zamawiający dopuszcza odchyłkę +/- 5% od wymiarów załączonych do przykładowej wizualizacji. W związku z kolizją z istniejącymi drzewami na terenie projektowanego Street Workout Parku, dopuszcza się inne rozmieszczenie elementów z uwzględnieniem stref bezpieczeństwa niezbędnych do zapewniania bezpieczeństwa użytkowników.

 

Zapytanie z dnia 14.08.2020 r.

Pytanie 1

W nawiązaniu do ogłoszonego postępowania, po zapoznaniu się z materiałami przetargowymi, zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert, gdyż w ocenie Wykonawcy ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, sytuację związaną z panują epidemią koronawirusa w Polsce, a także sezonem urlopowym, jest on niewystarczający do rzetelnej i prawidłowej wyceny robót. Powyższą prośbę Wykonawca argumentuje przede wszystkim ryczałtowym charakterem wynagrodzenia w niniejszym postępowaniu, co powoduje konieczność dokonania wnikliwej analizy dokumentacji projektowej i weryfikacji udostępnionych przez Zamawiającego przedmiarów robót. Ponadto opracowanie oferty wiąże się z pozyskaniem przez Wykonawcę cen od poszczególnych dostawców i podwykonawców co w naszej ocenie wymaga dłuższego okresu niż określony w SIWZ.

Wnosimy zatem o przedłużenie terminu złożenia oferty nie krócej niż do dnia 11.09.2020 r. Dodatkowy okres pozwoli Wykonawcy na opracowanie rzetelnej oferty, uwzględniającej uwarunkowania przedmiotowego zadania, a tym samym zmniejszy ryzyko wystąpienia niejasności na etapie realizacji zamówienia. Wydłużony okres na sporządzenie oferty, może również przyczynić się do uzyskania przez Zamawiającego większej ilości ofert, a przez to podniesienie konkurencyjności postępowania przetargowego i w konsekwencji pozwoli Zamawiającemu na udzielenie zamówienia za najbardziej korzystną cenę.

Odpowiedź 1

Zamawiający przychyla się do wydłużenia terminu składania ofert.

 

II. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) z związku z udzielonymi wyjaśnieniami dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia w następującym zakresie:

 

Ilekroć występują rozbieżności przy wskazaniu elementów/parametrów pomiędzy programem funkcjonalno-użytkowym, a powyższą modyfikacją, należy uwzględnić elementy/parametry wskazane w powyższej modyfikacji.

 

Zamawiający przedłuża termin składania, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium do dnia 11.09.2020 r.

 

Ilekroć w SIWZ występuje data 21.08.2020 r. godz. 11:00 zastępuje się ją datą 11.09.2020 r. godz. 11:00.

 

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają niezmienione. Niniejsza modyfikacja stanowi integralną część SIWZ.

 

Załączniki:

  1. Wizualizacja projektowanego Street Workout Parku, rys. nr 1 i 2.
  2. Rzut poziomy projektowanego Street Workout Parku wraz z wymiarami, rys. nr 3.

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

 

 

Wytworzył:
Agnieszka Glinka
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2020-08-24 14:29:32)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2020-08-24 14:29:50)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki