Dyrektor Gminnego Żłobka Dziecięcy Zakątek w Rusku

                                                                                           Darłowo, dnia 15 października 2020r.

 

Wójt Gminy Darłowo

ogłasza konkurs na stanowisko

Dyrektora Gminnego Żłobka „Dziecięcy Zakątek” w Rusku

 

 

I.   Oznaczenie organu prowadzącego:

Gmina Darłowo, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo

 

II.  Oznaczenie publicznej placówki, której konkurs dotyczy:
Gminny Żłobek „Dziecięcy Zakątek” w Rusku, Rusko 8A, 76 – 150 Darłowo

 

III. Wymagania wobec kandydata na stanowisko dyrektora:

1. Wymagania niezbędne:

1) wykształcenie wyższe i co najmniej 3 - letnie doświadczenie w pracy z dziećmi;

  1. obywatelstwo polskie;
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. nieposzlakowana opinia;
  4. rękojmia należytego sprawowania opieki nad dziećmi;
  5. brak pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz brak zawieszenia lub ograniczenia władzy rodzicielskiej;
  6. wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  7. nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyśle przestępstwo skarbowe;
  1. niefigurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  2. znajomość przepisów ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, ustawy o finansach publicznych oraz zasad funkcjonowania gminnych jednostek budżetowych, znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o pracownikach samorządowych, znajomość przepisów prawa pracy i przepisów BHP, znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i ustawy Prawo zamówień publicznych, znajomość przepisów z zakresu rachunkowości oraz sprawozdawczości samorządowych jednostek budżetowych;

2.  Wymagania dodatkowe:

  1. umiejętności menadżerskie, inicjatywa i dynamika w działaniu, komunikatywność, poczucie odpowiedzialności za realizowane zadania;
  2. umiejętność organizacji pracy i kierowania zespołem pracowników;
  3. umiejętność sprawnego działania w sytuacjach stresowych;
  4. odporność emocjonalna i samokontrola;
  5. gotowość do stałego samodoskonalenia się;
  6. biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. kierowanie działalnością żłobka, reprezentowanie go na zewnątrz oraz realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa oraz statutu żłobka;
  2. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania żłobka oraz kierowanie jego działalnością;
  3. realizacja zadań w zakresie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  4. nadzór nad kompleksową, sprawną, terminową, zgodną z prawem realizacją zadań żłobka;
  5. zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w żłobku;
  6. zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i właściwej opieki pielęgnacyjnej, opiekuńczej oraz edukacyjno – wychowawczej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka;
  7. prowadzenie procesu rekrutacji do żłobka i związanej z tym dokumentacji;
  8. zawieranie umów z rodzicami;
  9. zatrudnianie i zwalnianie pracowników żłobka oraz dokonywanie wszystkich czynności wynikających z pełnienia funkcji pracodawcy;
  10. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy Darłowo dotyczących funkcjonowania i realizacji zadań żłobka;
  11. opracowywanie, aktualizacja i skuteczne wdrażanie strategicznych dokumentów i programów gminy, prognoz w zakresie ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 i innych zadań realizowanych przez żłobek, a także opracowywanie sprawozdań w tym zakresie;
  12. zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem majątku;
  13. opracowywanie planu finansowego żłobka z podziałem na zadania własne i zlecone;
  14. przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i głównym księgowym żłobka;
  15. inicjowanie i wdrażanie działań mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym funduszy unijnych na projekty związane z realizacją zadań żłobka;
  16. współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań jednostki;
  17. zapewnienie ciągłości świadczenia opieki w żłobku;
  18. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

V. Wymagane dokumenty:

  1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania żłobka (jeżeli kandydat planuje przedstawić komisji konkursowej koncepcję funkcjonowania w formie multimedialnej, zobowiązany jest do złożenia w kopercie, zawierającej wymaganą dokumentację, oprócz pisemnej koncepcji również prezentację multimedialną);
  2. życiorys z opisem przebiegu nauki i pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o stażu pracy;
  3. kwestionariusz osobowy podpisany przez kandydata (zgodnie z publikowanym wzorem);
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w ust. 2, tj. świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
  5. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych;
  6. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  7. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz że władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
  9. oświadczenie kandydata dotyczące wypełniania obowiązku alimentacyjnego lub braku takiego obowiązku; 
  10. oświadczenie o rękojmi należytego sprawowania opieki nad dziećmi;
  11. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1440 ze zm.);
  12. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  13. oświadczenie, że kandydatowi nie są znane okoliczności mogące mieć wpływ na jego nieposzlakowaną opinię;
  14. oświadczenie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym; 
  15. poświadczone za zgodność z oryginałem kandydata kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach (certyfikaty, referencje, świadectwa ukończonych kursów);
  16. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych może być zawarte w uzasadnieniu przystąpienia do konkursu w następujący sposób:

 

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w uzasadnieniu przystąpienia do konkursu oraz załączonych do niego dokumentach, w celu realizacji procesu rekrutacji.

Jednocześnie oświadczam, że zapoznałem(-am) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania oraz wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie oraz, że podanie danych było dobrowolne.”

 

                                                                                                                                ………………..……..……………………………

                                                                                                                  Podpis kandydata do pracy

 

 

Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być własnoręcznie podpisane, a w przypadku złożenia kserokopii dokumentów powinny być one potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Na żądanie organu prowadzącego placówkę, kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 4-6 oraz 15.

 

VI.       Warunki pracy i płacy:

  1. miejsce pracy: Gminny Żłobek „Dziecięcy Zakątek” w Rusku, Rusko 8A, 76 – 150 Darłowo;
  2. stanowisko: Dyrektor żłobka;
  3. zatrudnienie w wymiarze pełnego etatu;
  4. umowa o pracę: pierwsza umowa zawierana jest na czas określony;
  5. praca przy monitorze ekranowym;
  6. przewidywany termin zatrudnienia: 1 listopada 2020 r.;
  7. wynagrodzenie: ustalone na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych z dnia 15 maja 2018 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 936, z późn. zm.) oraz zarządzenia Wójta Gminy Darłowo w sprawie maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

VII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu wrześniu 2020 roku (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.

VIII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów.

Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Biuro Obsługi Interesanta pokój nr 26) do dnia 26 października  2020r. do godz. 1500 (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu).

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko Dyrektora Gminnego Żłobka „Dziecięcy Zakątek” w Rusku ”.

Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.

IX. Przebieg postępowania w sprawie naboru.

1. Postępowanie konkursowe przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

2. Konkurs zostanie przeprowadzony w 2 etapach:

I  etap - sprawdzanie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału
kandydatów,

II  etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne oraz
niezbędne kryteria merytoryczne zweryfikowane w I etapie.

3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

4. Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i kwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

5. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną odesłane po zakończeniu rekrutacji.

6. Informacja o wynikach naboru zostanie podana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku  Urzędu Gminy Darłowo na okres  3 miesięcy.

7. Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.

X. Informacje dodatkowe.

1. W przypadku zatrudnienia  kandydat będzie podlegał zakazom określonym w przepisach ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393).

2. W przypadku  zatrudnienia, kandydat będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym na podstawie  art. 24h ustawy z dnia  8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.

3. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na kierowniczym stanowisku urzędniczym
w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, obowiązany
jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.

XI. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Klauzula informacyjna w związku z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej „RODO":

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Wójt Gminy Darłowie

ul. J.  H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo ,

adres e-mail: poczta@ugdarlowo.pl tel. 94 344 63 01.

2. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Darłowo:

- adres korespondencyjny:

Urząd Gminy w Darłowie

ul. J. H .Dąbrowskiego 4 76-150 Darłowo

- adres e-mail:

iod@ugdarlowo.pl

 

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego na podstawie:

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przepisu prawa w zakresie wskazanym w art. 22(1) ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
  • art. 6 ust. 1 lit a RODO - zgody, jeśli w dokumentach zawarte są dane inne niż wskazane w art. 22(1) Kodeks pracy, która może zostać odwołana w dowolnym czasie,
  • art. 9 ust. 2 lit. a RODO - zgody, jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartych umów lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do czasu zakończenia procesu rekrutacji.
  3. Ma Pani/Pan:
  1. prawo dostępu do swoich danych - czyli uzyskiwania informacji o celu i sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz kopii danych;
  2. prawo  do  sprostowania swoich danych osobowych -  czyli poprawienia danych osobowych, gdy są one błędne, uległy zmianie lub zdezaktualizowały się;
  3. prawo   do   ograniczenia  przetwarzania  danych  osobowych   -   czyli   ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania;
  4. prawo do usunięcia danych osobowych - czyli usunięcia danych, które przetwarzane są bez uzasadnionych podstaw prawnych;
  5. prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
  1. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO. Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym żart. 22(1) Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.

Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.

 

Do pobrania:

 

Wytworzył:
Anna Szynkowska-Borkowska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2020-10-15 10:48:57)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2020-10-15 11:21:04)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki