Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1 na budowę systemu kanalizacji sanitarnej w nadmorskich miejscowościach Gminy Darłowo

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 8.04.2022

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa systemu kanalizacji sanitarnej w nadmorskich miejscowościach Gminy Darłowo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Darłowo

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 4

1.4.2.) Miejscowość: Darłowo

1.4.3.) Kod pocztowy: 76-150

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.4.7.) Numer telefonu: 943446301

1.4.8.) Numer faksu: 943142007

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gminadarlowo.pl/; http://ug.darlowo.ibip.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00115340

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-04-08

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00101756/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-04-13 11:30

Po zmianie:
2022-04-25 11:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-04-13 12:00

Po zmianie:
2022-04-25 12:00


 

Nr sprawy ZP.271.50.2022

Darłowo, dnia 08.04.2022 r.

Zamawiający:

Gmina Darłowo

76-150 Darłowo, 

ul. J. H. Dąbrowskiego 4 

NIP: 499 052 70 61, REGON: 330920914 

                                                                                                                                                               

Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu

 

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym określonym w przepisach art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.) na „Budowę systemu kanalizacji sanitarnej w nadmorskich miejscowościach Gminy Darłowo".

 

I. Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) – dalej: ustawa Pzp, Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.

 

W związku z powyższym, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień i jednocześnie działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, wprowadza następujące zmiany do SWZ:

 

Pytania z dnia 01.04.2022 r.

Pytanie 1:

Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcia pasa drogowego dróg gminnych?

Odpowiedź 1:

Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcia pasa drogowego zgodnie z uchwałą Rady Gminy Darłowo nr XVII.183.2020 z dnia 22 stycznia 2020 r.

 

Pytanie 2:

Prosimy o określenie nieprzekraczalnego terminu wykonania robót do zrealizowania w pierwszej kolejności z uwagi na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 203.

Odpowiedź 2:

Powyższy termin uzależniony jest od terminu rozpoczęcia robót budowlanych związanych z przebudową drogi wojewódzkiej 203. Ze wstępnych ustaleń wynika, że roboty związane z budową kanalizacji sanitarnej na odcinku wzdłuż przebudowywanej drogi wojewódzkiej 203 należy wykonać do końca III kwartału 2022 r..

 

Pytanie 3:

Prosimy o wyszczególnienie odcinków (węzłami, studniami), które należy zrealizować w pierwszej kolejności.

Odpowiedź 3:

Zakres robót do wykonania w pierwszej kolejności został określony w  rozdziale XVI pkt 10 SWZ.

 

Pytanie 4:

Czy odcinek kanalizacji sanitarnej od S47 do SR60 w m. Cisowo jest objęty przedmiotem zamówienia? Jeżeli tak to prosimy o stosowne zmiany w dokumentacji i przedmiarze robót.

Odpowiedź 4:

Ww. odcinek kanalizacji sanitarnej od S47 do SR60 L=225,6 m, Dn 200 mm jest objęty przedmiotem zamówienia. W związku z powyższym należy uwzględnić zmianę pozycji obmiarowych w przedmiarze robót dla miejscowości Cisowo:

Poz. 1.  V=  3676,18m3

Poz. 2    F=  4684,41m2

Poz. 3    V=  906,66 m3

Poz. 4    V=  2769,52 m3

Poz. 5    V=  906,66 m3

Poz. 6    V=  151,11 m3

Poz. 7    V=  302,22 m3

Poz. 8    V=  453,33 m3

Poz. 9    L=  1511,1 m

 

Pytanie 5:

Prosimy o załączenie planu zagospodarowania terenu w formacie PDF dla kanalizacji w m. Drozdowo.

Odpowiedź 5:

W załączeniu do niniejszych wyjaśnień i modyfikacji załączamy plan sytuacyjny rys. nr 1, 2 i 3 dotyczący kanalizacji Drozdowo.

 

Pytanie 6:

Prosimy o udostępnienie opracowań z badań geotechnicznych wykonanych na trasie sieci objętych przedmiotem zamówienia.

Odpowiedź 6:

W załączeniu do niniejszych wyjaśnień i modyfikacji udostępniamy opinię geotechniczną.

 

Pytanie 7:

Czy przepompownie ścieków należy wpiąć do systemu monitoringu? Jeżeli tak to prosimy o podanie do jakiego systemu mają być wpięte.

Odpowiedź 7:

Przepompownie ścieków należy wpiąć do systemu monitoringu, do panela operatorskiego w dyspozytorni GZUP Sp. z o.o., w Krupach.

 

Pytanie 8:

Prosimy o podanie kwoty wkładu własnego Gminy Darłowo na sfinansowanie przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź 8:

Kwota wkładu własnego wynosi 482 679,25 zł brutto.

 

Pytanie 9:

Z uwagi na szeroki zakres zadania inwestycyjnego, ilość urządzeń na które należy zebrać oferty cenowe, zwracamy się z uprzejmą prośbą o zmianę terminu składania ofert na dzień 21.04.2022 r., co umożliwi nam jej rzetelne przygotowanie.

Odpowiedź 9:

W związku z modyfikacją treści SWZ Zamawiający wydłuża termin składania ofert, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium na dzień 25.04.2022 r.

 

Pytania z dnia 04.04.2022 r.

Pytanie 1:

W części Drozdowo brak jest map w pdf, w wersji dwg widoczne są jedynie projektowane linie. Prosimy o dołączenie map w pdf.

Odpowiedź 1:

W załączeniu do niniejszych wyjaśnień i modyfikacji załączamy plan sytuacyjny rys. nr 1, 2 i 3 dotyczący kanalizacji Drozdowo.

 

Pytanie 2:

W części Palczewice wg opisu należy wykonać sieć kanalizacyjną sanitarną z rur PVC w ilości 903,24 m, wg przedmiarów 770,44. Jakie ilości należy przyjąć do wyceny?

Odpowiedź 2:

W miejscowości Palczewice należy wykonać sieć kanalizacji sanitarnej o dł. 770,44 m zgodnie z dokumentacją projektową - projekt wykonawczy opis techniczny pkt 2.3.4 Zakres rzeczowy Lp. 1. 

 

Pytanie 3:

W części Kopnica przyłącza pvc160 wg opisu należy wykonać w ilości 207,5, wg przedmiarów 307,5. Jakie ilości należy przyjąć do wyceny?

Odpowiedź 3:

W miejscowości Kopnica należy wykonać sieć kanalizacji sanitarnej o dł. 207,50 m zgodnie z dokumentacją projektową - projekt wykonawczy opis techniczny pkt 2.2.3 Zakres rzeczowy Lp. 14.

 

Pytanie 4:

Prosimy o potwierdzenie, ze cena ryczałtowa pozostaje stała w zakresie robot ujętych w dokumentacji załączonej do SWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie ofertowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowo-geologicznych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych itp. oraz ze w przypadku konieczności wykonania robot wynikających z zaistnienia w/w okoliczności Wykonawca.

Odpowiedź 4:

Zgodnie z rozdziałem XI pkt 2 SWZ wynagrodzenie ryczałtowe musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją robót objętych dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, opisem przedmiotu zamówienia oraz niniejszą SWZ, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w umowie. Zgodnie z rozdziałem XI pkt 5 SWZ w cenie ofertowej należy uwzględnić m.in. koszt związany z zapewnieniem nadzoru archeologicznego.

 

Pytanie 5:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.

Odpowiedź 5:

Zamawiający potwierdza powyższe, za wyjątkiem decyzji pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych dla miejscowości Cisowo, Kopnica, Sulimice, Zamawiający jest na etapie jej uzyskiwania.

 

Pytanie 6:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom całą dokumentację techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz, że dokumentacja odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź 6:

Zamawiający potwierdza, że udostępnił Wykonawcy dokumentację projektową potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia.

 

Pytanie 7:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom całą dokumentację techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz, że dokumentacja odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek  

dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź 7:

Zamawiający potwierdza powyższe.

 

Pytanie 8:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane urządzenia podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienie ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odpowiedź 8:

Zamawiający określił w § 14 wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ katalog dopuszczalnych zmian umowy w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy, a także wynagrodzenia. W związku z powyższym odpowiednie zmiany umowy zostaną dokonane w przypadku zaistnienia przesłanek pozwalających na tę zmianę.

 

Pytanie 9:

Ze względu na dużą liczbę pozycji przedmiarowych zwracamy się z prośbą o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego edytowalnej wersji przedmiarów (w wersji ath), co znacznie pomogłoby, ułatwiłoby i przyspieszyło wycenę niniejszego przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź 9:

W załączeniu do niniejszych wyjaśnień i modyfikacji udostępniamy przedmiary robót w wersji edytowalnej .ath.

 

Pytanie 10:

Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania równoważnego materiału do kruszywa łamanego 0/31,5mm, przez zastąpienie go kruszywem betonowym 0/31,5mm (przekrusz betonowy).

Odpowiedź 10:

Zamawiający nie dopuszcza powyższej zmiany.

 

Pytanie 11:

Czym, w razie rozbieżności, należy kierować się przy wycenie i jaka jest kolejność ważności dokumentów? Projekt, opis do projektu, przedmiar?

Odpowiedź 11:

W przypadku występowania rozbieżności pomiędzy ilością i zakresem prac wykazanych w załączonych przedmiarach robót, a ilością i zakresem prac do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz opisu przedmiotu zamówienia całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem, z zastrzeżeniem, że przedmiary robót wszystkich branż mają charakter pomocniczy do opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarach robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, co wynika z zapisów SWZ oraz wzoru umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

 

Pytanie 12:

Prosimy o informację w jakim zakresie przedmiaru należy traktować go jako pomocniczy.

Odpowiedź 12:

Pomocniczy charakter przedmiaru robót wynika z faktu, że nie jest on podstawą do sporządzenia przez Wykonawcę wyceny. Wykonawca przy wycenie prac nie musi korzystać z załączonych do SWZ przedmiarów robót oraz może je modyfikować, co wynika z zapisów SWZ oraz wzoru umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

 

Pytanie 13:

Prosimy o informację w jakim zakresie załączone przedmiary są wiążące przy wycenie zamówienia, a w jakim obejmują roboty wykraczające poza przedmiot zamówienia.

Odpowiedź 13:

Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarach robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, co wynika z zapisów SWZ oraz wzoru umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

 

Pytanie 14:

Prosimy o informację w jakim zakresie przy realizacji projektu Zamawiający będzie wykorzystywał treść/ zawartość przedmiaru.

Odpowiedź 14:

Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarach robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, STWIOR co wynika z zapisów SWZ oraz wzoru umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

 

Pytanie 15:

Prosimy o informację jak przy sporządzaniu ceny ryczałtowej należy interpretować rozbieżności, braki, pominięcia przedmiaru w odniesieniu do projektu.

Odpowiedź 15:

W przypadku występowania rozbieżności pomiędzy ilością i zakresem prac wykazanych w załączonych przedmiarach robót, a ilością i zakresem prac do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz opisu przedmiotu zamówienia całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem, z zastrzeżeniem, że przedmiary robót wszystkich branż mają charakter pomocniczy do opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarach robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, co wynika z zapisów SWZ oraz wzoru umowy stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

 

Pytanie 16:

Prosimy o informację w zakresie zasilania elektrycznego przepompowni ścieków. Czy na terenie projektowanych przepompowni są wybudowane szafki ZK?. Jeżeli nie, to prosimy o informację etapu zaawansowania prac.

Odpowiedź 16:

Przyłącze elektryczne do zasilenia przepompowni ścieków zlokalizowanej w Kopnicy na dz. nr 26/3 (obręb Kopnica) należy wykonać w ramach przedmiotowego zadania zgodnie z załączoną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 6 do SWZ. Natomiast w zakresie pozostałych przepompowni ścieków wykonanie przyłącza elektrycznego zgodnie z warunkami przyłączenia do sieci elektroenergetycznej przewiduje się w terminie nie późniejszym jak do końca kwietnia 2023 r.

 

Pytanie 17:

Prosimy o załączenie projektów zagospodarowania przepompowni ścieków. Dla których przepompowni należy wykonać ogrodzenie, utwardzenie terenu i w jakich wymiarach?

Odpowiedź 17:

Przepompownie ścieków ujęto na planach sytuacyjnych projektów wykonawczych stanowiących załącznik  nr 6 do SWZ. Ogrodzenie oraz utwardzenie terenu przy przepompowniach należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową.

 

Pytanie 18:

Prosimy o informację czy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie przyłącza elektrycznego w m. Kopnica zgodnie z załączonym projektem elektrycznym?. Brak tej informacji w przedmiarach i w opisie przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź 18:

Przyłącze elektryczne do zasilenia przepompowni ścieków zlokalizowanej w Kopnicy na dz. nr 26/3 (obręb Kopnica) należy wykonać w ramach przedmiotowego zadania zgodnie z załączoną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 6 do SWZ.

 

Pytanie 19:

Prosimy o załączenie decyzji na wycinkę drzew. Kanalizacja przebiega przez istniejące drzewa – Rys. 03 Zakrzewo (starostwo).

Odpowiedź 19:

Zamawiający nie dysponuje powyższą decyzją, wycinka drzew ujęta jest w projekcie przebudowy drogi wojewódzkiej 203.

 

Pytanie 20:

Z uwagi na obszerny zakres robót prosimy o przedłużenie terminu składania ofert o minimum dodatkowych 7 dni.

Odpowiedź 20:

W związku z modyfikacją treści SWZ Zamawiający wydłuża termin składania ofert, otwarcia ofert oraz wniesienia wadium na dzień 25.04.2022 r.

 

Pytania z dnia 07.04.2022 r.

Pytanie 1:

Czy przedmiary robót zawierają cały zakres robót instalacyjnych elektrycznych? W przedmiarach podano dla każdej z przepompowni WLZ o długości 5,5 m. Czy są to długości faktycznie zmierzone czy orientacyjne?

Odpowiedź 1:

Długości wskazane w pytaniu są faktycznie zmierzone.

II. Mając na uwadze treść udzielonych wyjaśnień, oraz potrzebę usunięcia rozbieżności pomiędzy ich treścią a treścią dokumentacji zamówienia, Zamawiający, działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, wprowadza następujące zmiany do SWZ:

  1. modyfikuje się SWZ w następujący sposób:
  1. rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 1:

    Było: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia  13.04.2022 r., do godz. 11.30.”

    Jest: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia  25.04.2022 r., do godz. 11.30.”

  1. rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 2:

    Było: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu  13.04.2022 r., o godz. 12.00.”.

    Jest: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu  25.04.2022 r., o godz. 12.00.”

  1. rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 3:

    Było: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 12.05.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert..”.

    Jest: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 24.05.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.”

  1. Zamawiający informuje, że wyjaśnienia i modyfikacje stają się integralną częścią dokumentacji przetargowej i będą wiążące przy składaniu ofert.
  2. Zamawiający przedłuża termin składania na dzień 25.04.2021 r. godz. 11:30.
  3. Otwarcie ofert zostanie przeprowadzone w dniu 25.04.2022 r. godz. 12:00.
  4. Termin związania ofertą zostaje przesunięty na dzień 24.05.2022 r.
  5. Pozostałe zapisy SWZ pozostają niezmienione.

 

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

 

Załączniki:

  1. Rys. nr 1 plan sytuacyjny Drozdowo;
  2. Rys. nr 2 plan sytuacyjny Drozdowo;
  3. Rys. nr 3 plan sytuacyjny Drozdowo;
  4. Opinia geotechniczna;
  5. Przedmiary robót w wersji ath.
Wytworzył:
Agnieszka Glinka
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2022-04-08 12:35:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2022-04-08 12:35:20)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki