Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1 na Dostawę serwera oraz komputerów dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu Cyfrowa Gmina
Nr sprawy ZP.271.112.2022
Darłowo, dnia 01.07.2022 r.
Zamawiający:
Gmina Darłowo
76-150 Darłowo,
ul. J. H. Dąbrowskiego 4
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu
Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym określonym w przepisach art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.) na „Dostawę serwera oraz komputerów dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”” z podziałem na części: Część 1 - Dostawa serwera dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”;
Część 2 - Dostawa komputerów dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”.
I. Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) – dalej: ustawa Pzp, Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
W związku z powyższym, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień i jednocześnie działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, wprowadza następujące zmiany do SWZ:
Pytania z dnia 28.06.2022 r.
Pytanie 1:
Czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu wykonania zamówienia dla zadania „Dostawa serwera” do 120 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy? Pytanie jest związane z trudnościami jakie w tej chwili występują na rynku IT w dostępności komponentów serwerowych.
Odpowiedź 1:
Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu wykonania zamówienia w zakresie Części 1 Dostawa serwera dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina” do 120 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
Pytanie 2:
Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę zapisu w Załączniku nr 3 do SWZ (projekt umowy) §7 punkt 9: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady”
na następujący zapis:
Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady?
Odpowiedź 2:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
II. Zamawiający modyfikuje SWZ działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp. Powyższa modyfikacja jest niezbędna z uwagi na udzielone wyjaśnienia oraz potrzebę modyfikacji SWZ. Poniżej przedstawiamy poszczególne zmiany:
- modyfikuje się SWZ w następujący sposób:
- rozdział VIII Termin wykonania zamówienia, gwarancja i rękojmia pkt 1:
Było: „Termin wykonania zamówienia: w terminie do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy (dotyczy obu części postępowania)”.
Jest: „Termin wykonania zamówienia: w terminie do 120 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy w zakresie części 1 - Dostawa serwera dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina” oraz w terminie do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy w zakresie części 2 - Dostawa komputerów dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”.
- rozdział VIII Termin wykonania zamówienia, gwarancja i rękojmia pkt 2 ppkt 1 lit. a i b:
Było: „Termin gwarancji i rękojmi:
1) W przypadku części 1 zamówienia:
a) Wykonawca będzie odpowiedzialny wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy przez okres 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy;
b) Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy”;
Jest: „Termin gwarancji i rękojmi:
1) W przypadku części 1 zamówienia:
a) Wykonawca będzie odpowiedzialny wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy przez okres 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy;
b) Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres 60 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy”;
- rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 1:
Było: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia 08.07.2022 r., do godz. 11.30.”
Jest: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia 11.07.2022 r., do godz. 11.30.”
- rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 2:
Było: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 08.07.2022 r., o godz. 12.00.”.
Jest: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 11.07.2022 r., o godz. 12.00.”
- rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 3:
Było: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 06.08.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert..”.
Jest: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 09.08.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.”;
- modyfikuje się zał. nr 3 do SWZ projekt umowy w następujący sposób:
- § 4 ust. 1:
Było: „Termin wykonania zamówienia: do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia niniejszej umowy.”
Jest: „Termin wykonania zamówienia: do 120 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia niniejszej umowy”;
- § 7 ust. 1 i 2:
Było: „Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy przez okres 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.
Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy, z wyjątkiem oprogramowania sprzętu komputerowego. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.”
Jest: „Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy przez okres 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.
Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy, z wyjątkiem oprogramowania sprzętu komputerowego. Okres gwarancji wynosi 60 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.”
- § 7 ust. 9:
Było: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”
Jest: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”
- modyfikuje się zał. nr 3a do SWZ projekt umowy w następujący sposób:
- § 7 ust. 9:
Było: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”
Jest: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”
- modyfikuje się zał. nr 4 do SWZ projekt umowy pkt 19 w następujący sposób:
Było: „36 miesięcy gwarancji oraz rękojmi od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego w systemie door to door”.
Jest: „60 miesięcy gwarancji oraz rękojmi od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego w systemie door to door”
- modyfikuje się zał. nr 4a do SWZ projekt umowy w następujący sposób:
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia pkt 7 (typ komputera: All in One i All in One z pakietem biurowym):
Było: „Zintegrowana. Powinna osiągać w teście wydajności: PassMark Videocard Test wynik min. 1037 punktów, wynik testu zaproponowanej karty graficznej musi być opublikowany w zestawieniu „Video Card Benchmarks” stanowiącym załącznik nr 5a do SWZ Wykaz kart graficznych; wyniki testów na podstawie zestawienia publikowanego na stronie www.videocardbenchmark.net w dniu 21.06.2022 r.”
Jest: „Zintegrowana. Powinna osiągać w teście wydajności: PassMark Videocard Test wynik min. 1037 punktów, wynik testu zaproponowanej karty graficznej musi być opublikowany w zestawieniu „Video Card Benchmarks” stanowiącym załącznik nr 5a do SWZ Wykaz kart graficznych; wyniki testów na podstawie zestawienia publikowanego na stronie www.videocardbenchmark.net w dniu 23.06.2022 r.”;
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia pkt 7 (laptop):
Było: „Dedykowana. Powinna osiągać w teście wydajności: PassMark Videocard Test wynik min. 2861 punktów, wynik testu zaproponowanej karty graficznej musi być opublikowany w zestawieniu „Video Card Benchmarks” stanowiącym załącznik nr 5a do SWZ Wykaz kart graficznych; wyniki testów na podstawie zestawienia publikowanego na stronie www.videocardbenchmark.net w dniu 21.06.2022 r.”
Jest: Dedykowana. Powinna osiągać w teście wydajności: PassMark Videocard Test wynik min. 2861 punktów, wynik testu zaproponowanej karty graficznej musi być opublikowany w zestawieniu „Video Card Benchmarks” stanowiącym załącznik nr 5a do SWZ Wykaz kart graficznych; wyniki testów na podstawie zestawienia publikowanego na stronie www.videocardbenchmark.net w dniu 23.06.2022 r.”
- Zamawiający informuje, że wyjaśnienia i modyfikacje stają się integralną częścią dokumentacji przetargowej i będą wiążące przy składaniu ofert.
- Zamawiający przedłuża termin składania na dzień 11.07.2021 r. godz. 11:30.
- Otwarcie ofert zostanie przeprowadzone w dniu 11.07.2022 r. godz. 12:00.
- Termin związania ofertą zostaje przesunięty na dzień 09.08.2022 r.
- Pozostałe zapisy SWZ pozostają niezmienione.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski
Załączniki:
- Zmodyfikowana SWZ;
- Zmodyfikowany zał. nr 3 do SWZ projekt umowy;
- Zmodyfikowany zał. nr 3a do SWZ projekt umowy;
- Zmodyfikowany zał. nr 4 do SWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia;
- Zmodyfikowany zał. nr 4a do SWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 1.07.2022
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa serwera oraz komputerów dla potrzeb Urzędu Gminy Darłowo w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Darłowo
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 4
1.4.2.) Miejscowość: Darłowo
1.4.3.) Kod pocztowy: 76-150
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.7.) Numer telefonu: 943446301
1.4.8.) Numer faksu: 943142007
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gminadarlowo.pl/; http://ug.darlowo.ibip.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00235120
2.2.) Data ogłoszenia: 2022-07-01
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00221621/01
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji - dni (Okres realizacji zamówienia/umowy ramowej dla części nr 1, Część zamówienia nr 1)
Przed zmianą:
60
Po zmianie:
120
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert
Przed zmianą:
2022-07-08 11:30
Po zmianie:
2022-07-11 11:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert
Przed zmianą:
2022-07-08 12:00
Po zmianie:
2022-07-11 12:00