Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1 na dostawę sprzętu komputerowego w ramach projektu - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR
Nr sprawy ZP.271.186.2022
Darłowo, dnia 18.07.2022 r.
Zamawiający:
Gmina Darłowo
76-150 Darłowo,
ul. J. H. Dąbrowskiego 4
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu
Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym określonym w przepisach art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.) na „Dostawę sprzętu komputerowego w ramach projektu „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”".
I. Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) – dalej: ustawa Pzp, Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
W związku z powyższym, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień i jednocześnie działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, wprowadza następujące zmiany do SWZ:
Pytania z dnia 15.07.2022 r.
Pytanie 1:
Czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu wykonania zamówienia do 90 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy ? Pytanie jest związane z trudnościami jakie w tej chwili występują na rynku IT w dostępności komponentów, z których montowane są laptopy.
Odpowiedź 1:
Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu wykonania zamówienia do 90 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
Pytanie 2:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pakietu biurowego (i uzna go za spełniający wymagania SWZ) Microsoft Office 2021 dla Użytkowników Domowych i Uczniów (Microsoft Office Home and Student 2021) ?
Odpowiedź 2:
Zamawiający wymaga, aby zaoferowany pakiet biurowy odpowiadał minimalnym wymaganiom technicznym stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający będzie skłonny do usunięcia zapisów (Załącznik nr 4 do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – punkt 18 – Gwarancja oraz punkt 21 – Wsparcie techniczne producenta):
- Możliwość sprawdzenia konfiguracji sprzętowej serwera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela.
- dysk twardy w wypadku awarii/uszkodzenia pozostaje u Zamawiającego.
oraz
- Możliwość sprawdzenia kompletnych danych o urządzeniu na jednej witrynie internetowej prowadzonej przez producenta sprzętu, za pomocą niepowtarzalnego numeru seryjnego (i/lub serwisowego) umieszczonego na obudowie komputera
Zdaniem Wykonawcy powyższe zapisy odnoszą się do urządzenia typu serwer, które nie jest przedmiotem postępowania na dostawę laptopów.
Odpowiedź 3:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie laptopa z gwarancją 3 letnią typu door to door wyposażonego w baterię, której gwarancja wynosi 12 miesięcy ? Pytanie podyktowane jest faktem, iż baterie w sprzęcie elektronicznym stanowią część eksploatacyjną.
Odpowiedź 4:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
Pytanie 5:
Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę zapisu w Załączniku nr 3 do SWZ (projekt umowy) §7 punkt 9: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady”
na następujący zapis:
Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady ?
Odpowiedź 5:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
Pytanie 6:
Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę zapisu w Załączniku nr 3 do SWZ (projekt umowy) §7 punkt 5: „W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 24 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 7 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny”
na następujący zapis:
„W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 72 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 14 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny”.
Odpowiedź 6:
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.
II. Zamawiający modyfikuje SWZ działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp. Powyższa modyfikacja jest niezbędna z uwagi na udzielone wyjaśnienia oraz potrzebę modyfikacji SWZ. Poniżej przedstawiamy poszczególne zmiany:
- modyfikuje się SWZ w następujący sposób:
- rozdział VIII Termin wykonania zamówienia, gwarancja i rękojmia pkt 1:
Było: „Termin wykonania zamówienia: w terminie do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy”.
Jest: „Termin wykonania zamówienia: w terminie do 90 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy”.
- rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 1:
Było: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia 21.07.2022 r., do godz. 11.30.”
Jest: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia 26.07.2022 r., do godz. 11.30.”
- rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 2:
Było: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 21.07.2022 r., o godz. 12.00.”.
Jest: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 26.07.2022 r., o godz. 12.00.”
- rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 3:
Było: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 19.08.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert..”.
Jest: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 24.08.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.”;
- modyfikuje się zał. nr 3 do SWZ projekt umowy w następujący sposób:
- § 4 ust. 1:
Było: „Termin wykonania zamówienia: do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia niniejszej umowy.”
Jest: „Termin wykonania zamówienia: do 90 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia niniejszej umowy”;
- § 7 ust. 5:
Było: „W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 24 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 7 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny.”
Jest: „W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 72 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 14 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny”.
- § 7 ust. 9:
Było: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”
Jest: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”
- modyfikuje się zał. nr 4 do SWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w następujący sposób:
- pkt 18:
Było:
- 36 miesięcy gwarancji oraz rękojmi od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego w systemie door to door;
- Możliwość sprawdzenia konfiguracji sprzętowej serwera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela.
- dysk twardy w wypadku awarii/uszkodzenia pozostaje u Zamawiającego.
Jest:
- 36 miesięcy gwarancji oraz rękojmi od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego w systemie door to door;
- 12 miesięcy gwarancji na baterię od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego;
- pkt 21:
Było:
- Dostęp do aktualizacji systemu BIOS, podręczników użytkownika, najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta komputera numeru seryjnego lub modelu komputera.
- Możliwość aktualizacji i pobrania sterowników do oferowanego modelu komputera w najnowszych certyfikowanych wersjach przy użyciu dedykowanego darmowego oprogramowania producenta lub bezpośrednio z sieci Internet za pośrednictwem strony www producenta komputera po podaniu numeru seryjnego komputera lub modelu komputera.
- Możliwość sprawdzenia kompletnych danych o urządzeniu na jednej witrynie internetowej prowadzonej przez producenta sprzętu, za pomocą niepowtarzalnego numeru seryjnego (i/lub serwisowego) umieszczonego na obudowie komputera;
Jest:
- Dostęp do aktualizacji systemu BIOS, podręczników użytkownika, najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta komputera numeru seryjnego lub modelu komputera.
- Możliwość aktualizacji i pobrania sterowników do oferowanego modelu komputera w najnowszych certyfikowanych wersjach przy użyciu dedykowanego darmowego oprogramowania producenta lub bezpośrednio z sieci Internet za pośrednictwem strony www producenta komputera po podaniu numeru seryjnego komputera lub modelu komputera.
- Zamawiający informuje, że wyjaśnienia i modyfikacje stają się integralną częścią dokumentacji przetargowej i będą wiążące przy składaniu ofert.
- Zamawiający przedłuża termin składania na dzień 26.07.2021 r. godz. 11:30.
- Otwarcie ofert zostanie przeprowadzone w dniu 26.07.2022 r. godz. 12:00.
- Termin związania ofertą zostaje przesunięty na dzień 24.08.2022 r.
- Pozostałe zapisy SWZ pozostają niezmienione.
Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski
Załączniki:
- Zmodyfikowana SWZ;
- Zmodyfikowany zał. nr 3 do SWZ projekt umowy;
- Zmodyfikowany zał. nr 4 do SWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 18.07.2022
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Darłowo
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 4
1.4.2.) Miejscowość: Darłowo
1.4.3.) Kod pocztowy: 76-150
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.7.) Numer telefonu: 943446301
1.4.8.) Numer faksu: 943142007
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gminadarlowo.pl/; http://ug.darlowo.ibip.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00260234
2.2.) Data ogłoszenia: 2022-07-18
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00253463/01
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.10. Okres realizacji - dni
Przed zmianą:
60
Po zmianie:
90
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert
Przed zmianą:
2022-07-21 11:30
Po zmianie:
2022-07-26 11:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert
Przed zmianą:
2022-07-21 12:00
Po zmianie:
2022-07-26 12:00