Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1 na dostawę sprzętu komputerowego w ramach projektu - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR

Logotypy

Nr sprawy ZP.271.186.2022

Darłowo, dnia 18.07.2022 r.

Zamawiający:

Gmina Darłowo

76-150 Darłowo, 

ul. J. H. Dąbrowskiego 4 

Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu

Wyjaśnienia i modyfikacja treści SWZ nr 1

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym określonym w przepisach art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.) na „Dostawę sprzętu komputerowego w ramach projektu „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”".

 

I. Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) – dalej: ustawa Pzp, Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.

 

W związku z powyższym, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień i jednocześnie działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, wprowadza następujące zmiany do SWZ:

 

Pytania z dnia 15.07.2022 r.

Pytanie 1:

Czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu wykonania zamówienia do 90 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy ? Pytanie jest związane z trudnościami jakie w tej chwili występują na rynku IT w dostępności komponentów, z których montowane są laptopy.

Odpowiedź 1:

Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu wykonania zamówienia do 90 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.

 

Pytanie 2:

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie pakietu biurowego (i uzna go za spełniający wymagania SWZ) Microsoft Office 2021 dla Użytkowników Domowych i Uczniów (Microsoft Office Home and Student 2021) ?

Odpowiedź 2:

Zamawiający wymaga, aby zaoferowany pakiet biurowy odpowiadał minimalnym wymaganiom technicznym stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.

 

Pytanie 3:

Czy Zamawiający będzie skłonny do usunięcia zapisów (Załącznik nr 4 do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – punkt 18 – Gwarancja oraz punkt 21 – Wsparcie techniczne producenta):

- Możliwość sprawdzenia konfiguracji sprzętowej serwera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela.

- dysk twardy w wypadku awarii/uszkodzenia pozostaje u Zamawiającego.

oraz

- Możliwość sprawdzenia kompletnych danych o urządzeniu na jednej witrynie internetowej prowadzonej przez producenta sprzętu, za pomocą niepowtarzalnego numeru seryjnego (i/lub serwisowego) umieszczonego na obudowie komputera

Zdaniem Wykonawcy powyższe zapisy odnoszą się do urządzenia typu serwer, które nie jest przedmiotem postępowania na dostawę laptopów.

Odpowiedź 3:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.

 

Pytanie 4:

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie laptopa z gwarancją 3 letnią typu door to door wyposażonego w baterię, której gwarancja wynosi 12 miesięcy ? Pytanie podyktowane jest faktem, iż baterie w sprzęcie elektronicznym stanowią część eksploatacyjną.

Odpowiedź 4:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.

 

Pytanie 5:

Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę zapisu w Załączniku nr 3 do SWZ (projekt umowy) §7 punkt 9: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady”

na następujący zapis:

Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady ?

Odpowiedź 5:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.

 

Pytanie 6:

Czy Zamawiający zgodzi się na zmianę zapisu w Załączniku nr 3 do SWZ (projekt umowy) §7 punkt 5: „W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 24 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 7 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny”

na następujący zapis:

„W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 72 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 14 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny”.

Odpowiedź 6:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę. W związku z powyższym Zamawiający dokona stosownych modyfikacji SWZ.

 

II. Zamawiający modyfikuje SWZ działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy Pzp. Powyższa modyfikacja jest niezbędna z uwagi na udzielone wyjaśnienia oraz potrzebę modyfikacji SWZ. Poniżej przedstawiamy poszczególne zmiany:

 

  1. modyfikuje się SWZ w następujący sposób:
  1. rozdział VIII Termin wykonania zamówienia, gwarancja i rękojmia pkt 1:

Było: „Termin wykonania zamówienia: w terminie do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy”.

Jest: „Termin wykonania zamówienia: w terminie do 90 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy”.

  1. rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 1:

Było: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia  21.07.2022 r., do godz. 11.30.”

Jest: „Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia  26.07.2022 r., do godz. 11.30.”

  1. rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 2:

Było: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu  21.07.2022 r., o godz. 12.00.”.

Jest: „Otwarcie ofert odbędzie się w dniu  26.07.2022 r., o godz. 12.00.”

  1. rozdział XII Składanie i otwarcie ofert pkt 3:

Było: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 19.08.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert..”.

Jest: „Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 24.08.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.”;

  1. modyfikuje się zał. nr 3 do SWZ projekt umowy w następujący sposób:
  1. § 4 ust. 1:

Było: „Termin wykonania zamówienia: do 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia niniejszej umowy.”

Jest: „Termin wykonania zamówienia: do 90 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia niniejszej umowy”;

  1. § 7 ust. 5:

Było: „W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 24 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 7 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny.”

Jest: „W przypadku wystąpienia wady Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do jej usunięcia w ciągu 72 godzin od chwili przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie (w formie dokumentowej) oraz usunąć wadę w terminie 14 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego powiadomienia o wadzie, na koszt własny”.

  1. § 7 ust. 9:

Było: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”

Jest: „Wykonawca zobowiązuje się do wymiany urządzenia na nowe w przypadku, gdy mimo uprzedniego trzykrotnego usuwania wad tego samego podzespołu urządzenia zgłoszonych w okresie gwarancji, dostarczone urządzenie nadal będzie wykazywało wady.”

  1. modyfikuje się zał. nr 4 do SWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w następujący sposób:
    1. pkt 18:

Było:

- 36 miesięcy gwarancji oraz rękojmi od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego w systemie door to door;

- Możliwość sprawdzenia konfiguracji sprzętowej serwera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela.

- dysk twardy w wypadku awarii/uszkodzenia pozostaje u Zamawiającego.

Jest:

- 36 miesięcy gwarancji oraz rękojmi od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego w systemie door to door;

- 12 miesięcy gwarancji na baterię od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego;

  1. pkt 21:

Było:

- Dostęp do aktualizacji systemu BIOS, podręczników użytkownika, najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta komputera numeru seryjnego lub modelu komputera.

- Możliwość aktualizacji i pobrania sterowników do oferowanego modelu komputera w najnowszych certyfikowanych wersjach przy użyciu dedykowanego darmowego oprogramowania producenta lub bezpośrednio z sieci Internet za pośrednictwem strony www producenta komputera po podaniu numeru seryjnego komputera lub modelu komputera.

- Możliwość sprawdzenia kompletnych danych o urządzeniu na jednej witrynie internetowej prowadzonej przez producenta sprzętu, za pomocą niepowtarzalnego numeru seryjnego (i/lub serwisowego) umieszczonego na obudowie komputera;

Jest:

- Dostęp do aktualizacji systemu BIOS, podręczników użytkownika, najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta realizowany poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta komputera numeru seryjnego lub modelu komputera.

- Możliwość aktualizacji i pobrania sterowników do oferowanego modelu komputera w najnowszych certyfikowanych wersjach przy użyciu dedykowanego darmowego oprogramowania producenta lub bezpośrednio z sieci Internet za pośrednictwem strony www producenta komputera po podaniu numeru seryjnego komputera lub modelu komputera.

  1. Zamawiający informuje, że wyjaśnienia i modyfikacje stają się integralną częścią dokumentacji przetargowej i będą wiążące przy składaniu ofert.
  2. Zamawiający przedłuża termin składania na dzień 26.07.2021 r. godz. 11:30.
  3. Otwarcie ofert zostanie przeprowadzone w dniu 26.07.2022 r. godz. 12:00.
  4. Termin związania ofertą zostaje przesunięty na dzień 24.08.2022 r.
  5. Pozostałe zapisy SWZ pozostają niezmienione.

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

Załączniki:

  1. Zmodyfikowana SWZ;
  2. Zmodyfikowany zał. nr 3 do SWZ projekt umowy;
  3. Zmodyfikowany zał. nr 4 do SWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

 


 

 

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 18.07.2022

 

 

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Darłowo

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 4

1.4.2.) Miejscowość: Darłowo

1.4.3.) Kod pocztowy: 76-150

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.4.7.) Numer telefonu: 943446301

1.4.8.) Numer faksu: 943142007

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gminadarlowo.pl/; http://ug.darlowo.ibip.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00260234

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-07-18

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00253463/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.10. Okres realizacji - dni

Przed zmianą:
60

Po zmianie:
90

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-07-21 11:30

Po zmianie:
2022-07-26 11:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-07-21 12:00

Po zmianie:
2022-07-26 12:00

Wytworzył:
Agnieszka Glinka
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2022-07-18 15:13:24)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2022-07-18 15:13:26)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki