Wyjaśnienia oraz modyfikacja treści SWZ nr 1 na rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domasławice

Nr sprawy ZP.271.213.2022

 

Darłowo, dnia 22.08.2022 r.

Zamawiający:

Gmina Darłowo

76-150 Darłowo, 

ul. J. H. Dąbrowskiego 4 

NIP: 499 052 70 61, REGON: 330920914 

Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu

Wyjaśnienia oraz modyfikacja treści SWZ nr 1

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie podstawowym określonym w przepisach art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.) na „Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domasławice”.

 

I. Zamawiający informuje, że w terminie określonym zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) – dalej: ustawa Pzp, Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.

 

W związku z powyższym, Zamawiający udziela następujących wyjaśnień SWZ:

 

Pytania z dnia 19.08.2022 r.

Pytanie 1:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź 1:

Zamawiający załączył do SWZ całą dokumentację projektową.

 

Pytanie 2:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami, zezwoleniami i zgodami, potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na cały okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź 2:

Zamawiający potwierdza, posiadanie wymienionych w pytaniu dokumentów.

 

Pytanie 3:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź 3:

Zamawiający potwierdza posiadanie prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

 

Pytanie 4:

Prosimy o potwierdzenie, że zamawiający dysponuje środkami finansowymi na realizację przedmiotu zamówienia. 

Odpowiedź 4:

Kwota jaką Zamawiający dysponuje na powyższe zadanie wskazana została w informacji o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Powyższa informacja została opublikowana w dniu 19.08.2022 r. na stronie prowadzonego postępowania.

 

Pytanie 5:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź 5:

W zgodzie z postanowieniami Rozdziału XI ust. 2, 3, 4.

 

Pytanie 6:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane. 

Odpowiedź 6:

Przesłanki co do zmiany umowy w powyższym zakresie zostały określone w § 14 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ

 

Pytanie 7:

Wg opisu technicznego dokumentacji projektowej w pkt. 3.1.1 siec wodociągową nalży skosztorysować poprzez wykonanie robót ziemnych mechanicznych i ręcznych a pod droga wykonać przewiert sterowany. W przedmiarze nie uwzględniono  ww. robót ziemnych, tylko przyjęto wykopy pod wykonanie komór startowych pod przewiert. Prosimy o wskazanie czy się cała sieć wodociągowa  ma być wykonana przewiertem czy tylko przejście pod drogą i należy dodatkowo skalkulować ww. roboty ziemne.

Odpowiedź 7:

Zgodnie z zapisem w projekcie pkt. 3.1.3 całą sieć wodociągową wykonań przewiertem sterowanym.

 

Pytanie 8:

W przedmiarze robót nie zobmiarowano podsypki pod sieć wodociągową gr. 10 cm. o której mowa w opisie technicznym dokumentacji technicznej w pkt. 3.1.3. Jaką ilość podsypki pod sieć wodociągową należy przyjąć?

Odpowiedź 8:

Zgodnie z  zapisem w projekcie  pkt. 3.1.3 „W komorach wejścia i wyjścia przewiertu rury montować na podsypce  z piasku grubości 10cm  obsybce grubości średnicy rury i nadsypce grubości 30cm . Piasek do podsypki, obsypki i nadsypki  można wykorzystać z  wykopu”.

 

Pytanie 9:

W opisie technicznym dokumentacji projektowej w pkt. 2.5 wskazano że źwierciadło wody znajduje się od głębokości 0,7 m, a nie przyjęto w przedmiarze robót odwodnienia wykopu na sieci wodociągowej. Czy Wykonawca ma przyjąć odwonienie wykopu do skalkulowania? 

Odpowiedź 9:

Zgodnie z   zapisem w projekcie  pkt. 2.5 „poziom wód gruntowych  kształtujący  na głębokości 1,90 m”.  Całą siec wodociągową wykonywana przewiertem sterowany przewidziana jest do realizacji bez  odwodnienia.

 

Pytanie 10:

W pkt. 3.1.1. opisu technicznego dokumentacji projektowej sieci wodociągowej wskazano, że należy umocnić wykop a w przedmiarze robót nie przyjęto umocnienia wykopu w tracie realizacji robót. Czy Wykonawca ma skalkulować dodatkowo umocnienie wykopu?

Odpowiedź 10:

Nie kalkulować umocnień – sieć ma być wykonywana przewiertem.

 

Pytanie 11:

Ze względu na wysokie zwierciadło wody na sieci wodociągowej  należy wykonać pełną wymianę gruntu. Przedmiar tego nie obejmuje. Czy wykonawca ma skalkulować pełną wymianę gruntu czy tylko częściową?. Jeśli częściową to w jakiej ilości?  

Odpowiedź 11:

Nie kalkulować żadnej wymiany  gruntu – sieć ma być wykonywana przewiertem.

 

Pytanie 12:

Na jaką odległość należy wywieźć grunt nie zastosowany do zasypywania wykopu?

Odpowiedź 12:

Nie kalkulować wywozu nadmiaru gruntu.

 

Pytanie 13:

W przedmiarze robót oraz PZT zaznaczono, że mają być zamontowane zasuwy DN32 a na profilu podłużnym wskazano zasuwy DN40. Jakie zasuwy należy zastosować?

Odpowiedź 13:

Należy zastosować zasuwy DN 32.

 

Pytanie 14:

Wg profilu podłużnego ilość sieci wodociągowej do wykonania wynosi 224,1 m a w przedmiarze wskazano 220,7 m. Jaką wartość należy skalkulować?

Odpowiedź 14:

Zgodnie  z przedmiarem robót poz. 5d2 dla  ø 90 L=220,7m, poz. 6d2 dla  ø 40 L=7,0m, poz. 7d2 dla  ø 90 L=11,0m, należy skalkulować razem L= 238,7m.

 

Pytanie 15:

Wg wyliczeń połączeń rur sieci wodociągowej wynosi 43,78 złączek a w przedmiarze wskazano 42,617 złączek. Jaką ilość należy skalkulować?

Odpowiedź 15:

Należy skalkulować 42,617 złączy.

 

Pytanie 16:

Wg profilu podłużnego i PZT przewiert pod drogą ma długość 14,6 m, w przedmiarze podano wartość 11 m. Jaką wartość należy skalkulować?

Odpowiedź 16:

Zgodnie z profilem podłużnym i  PZT należy skalkulować 11,0 m.

 

Pytanie 17:

Wg warunków technicznych wydanych przez Gminny Zakład Użyteczności Publicznej znak sprawy: GZUP/wtp:16/2022 z dnia 22.02.2022 r., włączenie należy wykonać za pomocą trójnika 160/80/160 a przedmiar i opis techniczny podaje trójnik 150/80. Jaki trójnik należy zastosować?

Odpowiedź 17:

Należy przyjąć trójnik 150/80/150.

 

Pytanie 18:

W przedmiarze robót włączenie do istniejącej sieci wodociągowej należy wykonać za pomocą opaski do nawiercania. Prosimy o podanie konkretnego typu opaski.

Odpowiedź 18:

Połączenie z siecią wykonać za pomocą opaski i zasuwy z miękkim uszczelnieniem.

 

Pytanie 19:

Wg PZT i profilu podłużnego zasuw DN80 należy zamontować 3 szt. a w przedmiarze podano 1 szt. do zamontowania. Jaką wartość należy przyjąć?

Odpowiedź 19:

Zgodnie  z przedmiarem robót poz. 12d2 należy skalkulować ø80 1 kpl i  poz.  5d2 ø32 2 kpl.

 

Pytanie 20:

Wg warunków technicznych wydanych przez Gminny Zakład Użyteczności Publicznej znak sprawy: GZUP/wtp:16/2022 z dnia 22.02.2022 r po zamontowaniu zasuw i hydrantów należy oznaczyć je za pomocą tabliczki na słupku a w przedmiarze tego nie ujeto. Jaką ilość należy skalkulować?

Odpowiedź 20:

Należy przyjąć  dla dwóch hydrantów i trzech zasuw t.j 5 kpl.

 

Pytanie 21:

Wg warunków technicznych wydanych przez Gminny Zakład Użyteczności Publicznej znak sprawy: GZUP/wtp:16/2022 z dnia 22.02.2022 r po zamontowaniu zasuw należy je wokoło obrukować, czego nie obejmuje przedmiar. Prosimy o podane powierzchni do obrukowania ?

Odpowiedź 21:

zamiast kostki brukowej należy przyjąć  płytkę żelbetową dla każdej skrzynki do zasuw t.j 5 kpl. typowych płytek.

 

Pytanie 22:

Wg warunków technicznych wydanych przez Gminny Zakład Użyteczności Publicznej znak sprawy: GZUP/wtp:16/2022 z dnia 22.02.2022 r na trasie wykonanej sieci wodociągowej należy ułożyć taśmę oznaczeniowo – lokalizacyjną a przedmiar tego nie obejmuje. Jaka wartość należy skalkulować?

Odpowiedź 22:

Należy zastosować rury PE  RC z wtopiona wkładką metaliczną (dopuszcza się zastosowanie rur bez wkładki metalicznej w zamian za  wciągniecie odpowiedniej linki stalowej nad  rurą w czasie wykonywania przeciągania przewiertu).

 

Pytanie 23:

W pkt. 3.2.1 opisu technicznego dokumentacji projektowej roboty ziemne należy wykonać mechanicznie oraz ręcznie, w przedmiarze robót przyjęto tylko wykopy mechaniczne w ilości 345,01 m3 a wg wyliczeń wynosi: roboty wykonywane mechaniczne w ilości 371,38 m3, a wykopy ręczne w ilości 40 m3. Jakie roboty należy uwzględnić i w jakich ilościach?

Odpowiedź 23:

Należy przyjąć  jak podano w przedmiarze robót  poz.16 d3  V= 345,03m3.

 

Pytanie 24:

W opisie technicznym dokumentacji projektowej w pkt. 2.5 wskazano że źwierciadło wody znajduje się od głębokości pomiędzy 0,7 m a nie przyjęto w przedmiarze robót odwodnienia wykopu na kanalizacji sanitarnej. Czy Wykonawca ma przyjąć odwonienie wykopu do skalkulowania?

Odpowiedź 24:

Zgodnie z  zapisem w projekcie  pkt. 2.5 „poziom wód gruntowych kształtujący  na głębokości 1,90 m”. a zgodnie z pkt 3.1.2 „Z uwagi na posadowienie  rurociągów powyżej  występowania wód gruntowych nie  przewiduje się  odwodnienia wykopów”.

 

Pytanie 25:

Ze względu na wysokie zwierciadło wody na kanalizacji sanitarnej należy wykonać pełną wymianę gruntu. Przedmiar tego nie obejmuje. Czy wykonawca ma skalkulować pełną wymianę gruntu czy tylko częściową? Jeśli częściową to w jakiej ilości?

Odpowiedź 25:

Nie – projekt nie przewiduje wymiany gruntu .

 

Pytanie 26:

Wg warunków technicznych wydanych przez Gminny Zakład Użyteczności Publicznej znak sprawy: GZUP/wtp:16/2022 z dnia 22.02.2022 r należy zamontować na kanalizacji sanitarnej studzienki inspekcyjne włazowe o średnicy 1200 na skrzyżowaniach a w pozostałych przypadkach studzienki nie włazowe PVC o średnicy DN400. W projekcie budowlanym zaprojektowano studzienki Dn400 i 315, co jest nie zgodnie z ww. wydanymi warunkami. Jakie należy zastosować studzienki i w jakiej ilości?

Odpowiedź 26:

Należy zastosować zgodnie z uzgodnionym projektem przez GZUP uzgodnienie z dnia  24.03.2022 r.

 

Pytanie 27:

Kanalizację sanitarną należy włączyć wg projektu budowlanego do studzienki betonowej DN420. W praktyce nie ma takich studzienek. Czy projektant wskazał  odpowiednią studzienkę? Prosimy o wskazanie, która studzienka na PZT jest studzienką wyłączeniową.

Odpowiedź 27:

Zgodnie z uzgodnionym projektem należy włączyć się do kanalizacji istniejącej  DN 200  poprzez projektowaną studzienkę  S1 DN 400 PVC  uwidocznionej na profilu i przyjętą w przedmiarze robót w poz.28d 4.

 

Pytanie 28:

Na PZT zaprojektowano studzienkę S1 na istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Jednak nie została ona ujęta na profilach podłużnych, opisie technicznym i przedmiarze. Czy studzienka S1 jest studnia włączeniowa? Jeśli tak, to czy należy ja wymienić  i na jaką studzienkę z PVC czy betonową o średnicy DN1200 zgodnie z wcześniej wymienionymi warunkami.

Odpowiedź 28:

Wyjaśnienie jak w pytaniu 27 i 26.

 

Pytanie 29:

Czy należy uwzględnić w kalkulacji kamerowanie sieci kanalizacyjnej?

Odpowiedź 29:

Należy skalkulować kamerowanie sieci kanalizacyjnej.

 

Pytanie 30:

W pkt. 3.24 wskazano, że do zamontowania jest studzienka betonowa DN1200, na profilach i PZT oraz w przedmiarze nie ma wskazanej tej studzienki. Prosimy o wskazanie, gdzie ma być zamontować ww. studnia.

Odpowiedź 30:

Nie przewiduje się montażu studni wskazanej w pytaniu.

 

Pytanie 31:

Czy na trasie wykonywania sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej należy wykonać wycinkę i karczowanie drzew? Jeśli tak to w jakiej ilości?

Odpowiedź 31:

Nie przewiduje się wycinki drzew.

 

Pytanie 32:

Trasa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej prowadzi po istniejących drogach.  Na odcinku od W1 do W3 jest z  płyt JOMB a na odcinku  od W5 do W12 oraz od S1 do S6 droga gruntowa. W przedmiarze i projekcie budowlanym nie uwzględniono odtworzeń oraz rozbiórek? Prosimy o podanie jakie odtworzenia należy wykonać oraz w jakiej ilości.

Odpowiedź 32:

Pod przewiercanym  ternem nie przewiduje się odtwarzania  dróg, Po zakończeniu robót teren doprowadzić do poziomu przed rozpoczęciem prac.

 

Pytanie 33:

Wg Decyzji nr 63/2022 Zarządu Dróg w Sławnie wskazano, że przed przystąpieniem do inwestycji należy odtworzyć granice drogi. Prosimy o wskazanie ile punktów granicznych będzie do odtworzenia.

Odpowiedź 33:

Do odtworzenia będzie 5 punktów granicznych.

 

II.  Zamawiający na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) – dalej ustawą Pzp, dokonuje modyfikacji SWZ  w następującym zakresie:

 

  1. W rozdziale XII pkt 1 zmienia się treść na następującą:

Ofertę należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu w terminie do dnia 26.08.2022 r., do godz. 11.30.

  1. W rozdziale XII pkt 2 zmienia się treść na następującą:

Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 26.08.2022 r., o godz. 12.00.

  1. W rozdziale XII pkt 3 zmienia się treść na następującą:

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 24.09.2022 r. włącznie. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

  1. Powyższe przedłużenie terminu składania, otwarcia ofert i wnoszenia wadium (do dnia 26.08.2022 r. z pierwotnego terminu 23.08.2022 r.) oraz terminu związania ofertą spowodowane jest wpływem zapytań do przedmiotowego postępowania i czasem koniecznym na udzielenie odpowiedzi.
  2. Niniejsza modyfikacja stanowi integralną część SWZ. Pozostałe zapisy SWZ pozostają niezmienione.

 

Wójt Gminy Darłowo

Radosław Głażewski

 


 

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 22.08.2022

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Domasławice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Darłowo

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 4

1.4.2.) Miejscowość: Darłowo

1.4.3.) Kod pocztowy: 76-150

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.4.7.) Numer telefonu: 943446301

1.4.8.) Numer faksu: 943142007

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gminadarlowo.pl/; http://ug.darlowo.ibip.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00314591

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-08-22

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00295730/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-08-23 11:30

Po zmianie:
2022-08-26 11:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-08-23 12:00

Po zmianie:
2022-08-26 12:00

Wytworzył:
Rafał Kunysz
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2022-08-22 15:13:18)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2022-08-22 15:13:23)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki