Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych

Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych
o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Darłowo na lata 2023-2024.

 

Wójt Gminy Darłowo,  na  podstawie  art.  6c ust. 3c, 3e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.) zawiadamia właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (tj. nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, społeczna lub publiczna), położonych na terenie gminy Darłowo, o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.

 

Na mocy art. 6c ust. 2 ww. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rada Gminy Darłowo podjęła w dniu 19 lutego 2016 r. uchwałę Nr XIX.159.2016 w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Woj. Zach. z 2016 r., poz. 1013).

 

Mając na uwadze powyższe, właściciele nieruchomości niezamieszkałych w terminie 60 dni od daty opublikowania niniejszej informacji, tj. do dnia 27 grudnia 2022 r. włącznie, mają możliwość:

  1. złożenia oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę;
  2. odwołania oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość została wyłączona z systemu stosownym oświadczeniem.

 

Przedmiotowe oświadczenia, o których mowa w pkt 1, oraz oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 (złożone nie później niż 27 grudnia 2022 r.), są skuteczne od dnia, w którym zacznie obowiązywać umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.

 

Właściciel nieruchomości niezamieszkałej, która powstała w trakcie obowiązywania  umowy w  sprawie zamówienia publicznego na odbieranie i zagospodarowanie  odpadów  komunalnych, może w terminie 60 dni od dnia powstania takiej nieruchomości złożyć pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych przez gminę.

 

Zgodnie z art. 6c ust. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - w pisemnym oświadczeniu o wyłączeniu się z sytemu organizowanego przez Gminę, właściciel nieruchomości jest zobowiązany wskazać gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia. Pisemne oświadczenie wraz z kopią umowy prosimy składać na adres: Urząd Gminy Darłowo, ul. J.H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo.

Wytworzył:
Izabela Sielska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2022-10-26 13:36:33)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2022-10-26 13:36:34)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki