Inspektor ds. mienia komunalnego - 1 etat
Darłowo, dnia 15 lutego 2023r.
Urząd Gminy Darłowo
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Inspektor ds. mienia komunalnego – 1 etat
III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
- Niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
- Dodatkowe:
- znajomość przepisów prawa regulujących postępowania dotyczące obrotu nieruchomościami określonymi przepisami kodeksu cywilnego wraz z innymi prawami rzeczowymi, ustawy o samorządzie gminnym, o gospodarce nieruchomościami, o księgach wieczystych i hipotece, o ujawnianiu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, rozporządzenie w sprawie ewidencji gruntów i budynków oraz ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
- znajomość i umiejętność stosowania przepisów ustaw i rozporządzeń oraz innych obowiązujących przepisów związanych z realizacją zadań merytorycznych na ww. stanowisku pracy;
- co najmniej 3 – lata praktyki zawodowej na podobnym stanowisku w organach administracji publicznej;
- dobre umiejętności organizacyjne, samodzielność oraz umiejętność pracy w zespole;
- posiadanie prawa jazdy kat. B.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących gospodarowania
nieruchomościami gminnymi, - prowadzenie, aktualizacja ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
- sporządzanie informacji o stanie mienia,
- zbywanie prawa własności nieruchomości gminnych (zabudowanych, niezabudowanych oraz lokali) w trybie przetargowym,
- sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych na rzecz najemców,
- sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w trybie bezprzetargowym,
- sporządzanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży i oddania w użytkowanie wieczyste,
- dokonywanie darowizn nieruchomości gminnych na rzecz Skarbu Państwa lub Jednostki Samorządu Terytorialnego,
- obciążanie odpłatne i nieodpłatne nieruchomości gminnych ograniczonymi prawami
rzeczowymi, prowadzenie procedury zamiany nieruchomości oraz zrzeczenia się
nieruchomości gminnych, - nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości,
- zlecanie wykonania opracowań geodezyjno-kartograficznych, operatów szacunkowych i inwentaryzacji nieruchomości,
- prowadzenie postępowań w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności osób fizycznych i osób prawnych,
- naliczanie opłat za użytkowanie wieczyste gruntu;
- ustalenie odszkodowań za bezumowne korzystanie z nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy;
- przygotowywanie wniosków o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gruntów stanowiących własność gminy;
- współpraca ze Społeczną Komisją Mieszkaniową w zakresie przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby tymczasowego zakwaterowania;
- prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych.
V. Warunki pracy na stanowisku
- wymiar czasu pracy: pełny etat.
- miejsce pracy: Stanowisko w biurze wieloosobowym usytuowanym na piętrze w budynku Urzędu Gminy Darłowo.
- praca jednozmianowa świadczona od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu w wymiarze przeciętnie 8 godzin dziennie oraz przeciętnie 40 godzin tygodniowo, w tym praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- budynek piętrowy, ograniczona możliwość poruszania się po całym budynku ze względu na różnice poziomów w budynku – schody w ciągu korytarzy nie posiadają urządzeń umożliwiających pokonywanie ich przez osoby niepełnosprawne w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W styczniu 2023 roku (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy oraz doświadczenie (np. zaświadczenie od pracodawcy lub pisemne referencje z potwierdzeniem okresu zatrudnienia u danego pracodawcy),
- oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowana opinią (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku zamiaru skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
- kserokopie innych dokumentów z zakresu objętego wymaganiami dodatkowymi (certyfikaty),
- oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze (wzór – załącznik nr 3 do ogłoszenia),
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może skutkować odrzuceniem oferty.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
VIII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów.
Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Biuro Obsługi Interesanta pokój nr 26) do dnia 27 lutego 2023r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu).
Oferty, które wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
IX. Przebieg postępowania w sprawie naboru.
Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor ds. mienia komunalnego”.
- Postępowanie konkursowe przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w 2 etapach:
- I etap - sprawdzanie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów,
- II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne oraz niezbędne kryteria merytoryczne zweryfikowane w I etapie.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i kwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną odesłane po zakończeniu rekrutacji.
- Informacja o wynikach naboru zostanie podana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.
- Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
X. Informacje dodatkowe.
Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
Dla pracownika, podejmującego po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w czasie trwania zawartej z nim umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą. Służba przygotowawcza ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem.
Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu, przed zawarciem nowej umowy o pracę, pracownik składa ślubowanie. Odmowa złożenia ślubowania powoduje wygaśnięcie stosunku pracy.
W przypadku zatrudnienia kandydat, zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.
Osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia, doręcza informację z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.
XI. Klauzula informacyjna.
INFORMACYJNA
Klauzula informacyjna w związku z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej „RODO":
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Wójt Gminy Darłowie/Urząd Gminy w Darłowie
ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo,
adres e-mail: poczta@ugdarlowo.pl tel. 94 344 63 01.
Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Darłowo:
- adres korespondencyjny:
Urząd Gminy w Darłowie
ul. J. H .Dąbrowskiego 4 76-150 Darłowo
- adres e-mail:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przepisu prawa w zakresie wskazanym w art. 22(1) ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- art. 6 ust. 1 lit a RODO - zgody, jeśli w dokumentach zawarte są dane inne niż wskazane w art. 22(1) Kodeks pracy, która może zostać odwołana w dowolnym czasie,
- art. 9 ust. 2 lit. a RODO - zgody, jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartych umów lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do czasu zakończenia procesu rekrutacji.
Przysługuje Pani/Pan:
- prawo dostępu do swoich danych - czyli uzyskiwania informacji o celu i sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz kopii danych;
- prawo do sprostowania swoich danych osobowych - czyli poprawienia danych osobowych, gdy są one błędne, uległy zmianie lub zdezaktualizowały się;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - czyli ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania;
- prawo do usunięcia danych osobowych - czyli usunięcia danych, które przetwarzane są bez uzasadnionych podstaw prawnych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO. Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.
Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.
Do pobrania: