Pierwszy publiczny przetarg ustny nieograniczony na poddzierżawę na czas oznaczony części nieruchomości Skarbu Państwa położonych na obszarze pasa technicznego, będących w dzierżawie Gminy Darłowo z

WÓJT GMINY DARŁOWO

ogłasza pierwszy publiczny przetarg ustny nieograniczony na poddzierżawę na czas oznaczony części nieruchomości Skarbu Państwa położonych na obszarze pasa technicznego, będących w dzierżawie Gminy Darłowo

z przeznaczeniem na cele gastronomiczne z dopuszczeniem baru piwnego

 

I. PRZEDMIOT PRZETARGU:

  1. DĄBKI (plaża) - część nieruchomości położonej na obszarze pasa technicznego, oznaczonej numerem geodezyjnym 279/11,objętej księgą wieczystą KO1K/00090421/8. Poddzierżawie podlegają dwa punkty:
    • po lewej stronie od wejścia na plażę nr 1 (od ul. Wydmowej) - punkt nr 1;

    • po lewej stronie wejścia na plażę nr 2 (od ul. Piaskowej) - punkt nr 2;

  2. DĄBKI (plaża) - część nieruchomości położonej na obszarze pasa technicznego,oznaczonej numerem geodezyjnym 278/8 objętej księgą wieczystą KO1K/00089705/3. Poddzierżawie podlegają dwa punkty:
    • po prawej stronie wejścia na plażę nr 3 (od ul. Morskiej) - punkt nr 3;

    • po prawej stronie od wejścia na plażę nr 4 (od ul. Letniskowej)- punkt nr 4;

 

II. PRZEZNACZENIE I WARUNKI PODDZIERŻAWY

Grunt przeznaczony do poddzierżawy oddaje się pod prowadzenie działalności gastronomicznej z dopuszczeniem baru piwnego.

Powierzchnia poddzierżawy 150 m 2 każdy punkt, powierzchnia obiektu maksymalnie 100 m2 .

Poddzierżawca zobowiązuje się do:

  1. ponoszenia wszelkich świadczeń publicznych związanych z poddzierżawionym gruntem, w tym ponoszenia kosztów czynszu dzierżawnego, opłat za media, podatku, koncesji alkoholowej, wywozu śmieci i innych związanych z przedmiotem poddzierżawy.
  2. używania przedmiotowego terenu jedynie w jego zakreślonych granicach i zgodnie z przeznaczeniem przedmiotu poddzierżawy. Bez pisemnej zgody Poddzierżawiającego zabrania się poddzierżawiania/użyczania przedmiotu poddzierżawy, jak również stawiania na terenie obiektów innych niż przewidziane w niniejszym ogłoszeniu. 

 

Użytkowanie terenu pasa technicznego możliwe przy zachowania odpowiednich uwag i warunków:

  1. Obowiązuje zakaz samowolnej ingerencji w naturalną zabudowę brzegu oraz ukształtowanie terenu.
  2. Obowiązuje zakaz parkowania pojazdów na obszarze pasa technicznego.
  3. Zagospodarowanie terenu nie może utrudniać realizacji ustawowych obowiązków Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie w szczególności w zakresie budowy, utrzymania i ochrony umocnień brzegowych, wydm i zalesień ochronnych.
  4. Użytkowanie terenu wymaga spełnienia zapisów obowiązującego prawa, w szczególności:
    • art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczpospolitej Polskiej
      i administracji morskiej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1125),
    • Zarządzenia Porządkowego Nr 1 Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 19 maja 2023 r. w sprawie ochrony terenów pasa technicznego (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego poz. 3027).

W związku z powyższym Poddzierżawca przed rozpoczęciem działalności/prac na obszarze oddanym w poddzierżawę, ma obowiązek wystąpić z wnioskiem do Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie celem uzyskania decyzji na wykorzystanie pasa technicznego do celów innych niż ochronne załączając do wniosku m.in.: sposób posadowienia obiektów budowlanych, kompleksowe zagospodarowanie powierzchni dzierżawy (w tym: wskazanie sposobu i miejsca prowadzenia instalacji wod.-kan., energii elektrycznej), mapę sytuacyjno-wysokościową z naniesionym zagospodarowaniem terenu, prawo do dysponowania terenem lub przyrzeczenie tego prawa, dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz w razie potrzeby pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo).

Jednocześnie informuję, iż na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie – www.ums.gov.pl, w zakładce Informator Urzędowy/Załatwianie Spraw/Inspektorat Ochrony Wybrzeża, zamieszczony jest wzór wniosku o wydanie decyzji na wykorzystanie pasa technicznego do celów inne niż ochronne, którym należy się posługiwać.

  1. Przedmiotowe działki zlokalizowane są w granicach obszarów stanowiących formy ochrony przyrody. O których mowa w art. 6 ustawy o ochronie przyrody, w związku z czym użytkownicy przedmiotowego terenu zobowiązani są przestrzegać wprowadzonych zakazów, o których mowa w przywołanej wyżej uchwale. Użytkowanie przedmiotowych działek wymaga zastosowania wszelkich środków i działań w celu zmniejszenia ewentualnego niekorzystnego wpływu na środowisko oraz zapobiegania przedostawaniu się jakichkolwiek zanieczyszczeń do środowiska.
  2. Powierzchnia dzierżawy nie oznacza możliwości posadowienia obiektu o takiej samej powierzchni.
  3. Lokalizacja miejsca przeznaczonego pod prowadzenie działalności gospodarczej powinna 
    być w sąsiedztwie zejścia/zjazdu na plażę tak, by zminimalizować problemy związane
    m.in. z doprowadzeniem tymczasowych przyłączy infrastruktury technicznej, dowozem/wywozem materiałów budowlanych czy dostawą towaru. Infrastruktura techniczna niezbędna do obsługi urządzeń i obiektów budowlanych sezonowych, zostanie poprowadzona wzdłuż zejścia/zjazdu
    na plażę, w tzw. „korytarzach technicznych”. Zakazuje się poprowadzenia przyłączy technicznych napowietrznych, podwieszonych np. na koronach drzew, elementach zagospodarowania.
  4. Wszelkie elementy zagospodarowania terenu (w tym m.in. wznoszone obiekty i konstrukcje oraz przyłącza techniczne, elementy posadowienia) powinny mieć charakter tymczasowy i sezonowy, mieścić się na poddzierżawionej powierzchni. Po zakończeniu użytkowania terenu, wszelkie zagospodarowanie (w tym przyłącza) powinny zostać uprzątnięte.
  5. Technologia posadowienia obiektów tymczasowych nie może powodować widocznych zmian w naturalnym ukształtowaniu terenu plaży (m.in. wyklucza się możliwość wykonywania wykopów, wyrównania terenu czy formowania nasypów, jak również obkładania obiektów workami z piaskiem).
  6. Nie dopuszcza się lokalizowania na plaży bezodpływowych zbiorników na nieczystości. Nieczystości winny być odprowadzane poza obszar pasa technicznego np. za pomocą przepompowni.
  7. Wszelkie obiekty, konstrukcje i inne elementy zagospodarowania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej na plaży powinny być lokalizowane w odległości min. 2 m od podstawy wydmy/klifu lub ogrodzenia lub budowli hydrotechnicznej oraz min. 10 m od linii wody celem zapewnienia swobodnej komunikacji wzdłuż brzegu.
  8. Poddzierżawca zobowiązany jest do wskazania ewentualnej dostawy do przedmiotu dzierżawy wody i odbioru ścieków oraz dostawy energii elektrycznej.
  9. Nie dopuszcza się lokalizacji toalet, nośników reklam w postaci np. m. in. bram, tablic reklamowych jako odrębnych konstrukcji/obiektów. Dopuszcza się umieszczanie reklam na obiektach związanych z prowadzoną działalnością na plaży. 
  10. Dopuszcza się możliwość lokalizacji ciągu komunikacyjnego łączącego obiekt z zejściem na plażę (w postaci np. drewnianego podestu ułożonego bezpośrednio na piasku, bez ingerencji w ukształtowanie terenu, szer. max. do 1,5 m), którego powierzchnia nie będzie wliczana w łączną powierzchnię dzierżawy.
  11. Wszystkie ewentualne prace Poddzierżawca wykona na własny koszt i zrzeknie się prawa do zwrotu nakładów poniesionych na nieruchomości oraz ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone.
  12. Podzierżawca zorganizuje utrzymanie właściwego porządku i czystości na udostępnionym terenie oraz usuwania zanieczyszczeń związanych z ruchem turystycznym w jego bezpośrednim sąsiedztwie.
  13. W uzasadnionych przypadkach – np. prowadzone prace na obszarze pasa technicznego związane z wykonywaniem statutowych zadań urzędu, inne przyczyny uniemożliwiające bezpieczne użytkowanie terenu, Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie ma prawo:
    • odmówić wydania zgody na zajęcie terenu bądź ją ograniczyć,

    • żądać bezwarunkowego udostępnienia lub opuszczenia dzierżawionej nieruchomości,

    • zażądać przywrócenia przedmiotu dzierżawy do stanu pierwotnego.

  14. Upoważnieni pracownicy Urzędu Morskiego w Szczecinie mają prawo do kontroli sposobu użytkowania przedmiotu poddzierżawy w każdym czasie, w okresie obowiązywania umowy.
  15. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie kontroli przedmiotu poddzierżawy, wydzierżawiający zobowiąże się do podjęcia działań zmierzających do doprowadzenia do stanu zgodnego z obowiązującym prawem/wydanymi decyzjami lub do ograniczenia uprawnienia korzystania z tego terenu (np. skrócenia/wypowiedzenia umowy poddzierżawy) i poinformowania o podjętych działaniach.
  16. Przed wygaśnięciem umowy poddzierżawy Poddzierżawca zobowiązany będzie do usunięcia wszelkich ruchomości na terenie dzierżawy oraz przywrócenia terenu do stanu pierwotnego.

 

II. OKRES PODDZIERŻAWY

Tereny stanowiące przedmiot poddzierżawy, opisane bliżej w punkcie I i II oddaje się w poddzierżawę na okres 3 miesięcy w sezonie letnim 2025 r. Dokładny czas trwania poddzierżawy zostanie ustalony w umowie poddzierżawy z podmiotem, który został wyłoniony w postępowaniu przetargowym.

 

III. WADIUM ORAZ WYSOKOŚĆ CZYNSZU Z TYTUŁU PODDZIERŻAWY

Wysokość czynszu z tytułu poddzierżawy za cały okres trwania poddzierżawy zostanie ustalona w drodze przetargu. Wylicytowany w przetargu czynsz z tytułu poddzierżawy powiększony zostanie o podatek VAT w obowiązującej wysokości. Płatność czynszu w trzech ratach, pierwsza rata płatna najpóźniej w dniu podpisania umowy poddzierżawy. Dokładne zasady płatności określone zostaną w umowie poddzierżawy.

 

Cena wywoławcza czynszu z tytułu poddzierżawy części przedmiotowej nieruchomości za cały okres trwania umowy oraz wadium wynoszą:

Działka nr 279/11

Lp.

Nr punktu

Cena wywoławcza czynszu netto [zł]

Wadium [zł]

1

1

22.000,00

2.500,00 zł

2

2

22.000,00

2.500,00 zł

 

Działka nr 278/8

Lp.

Nr punktu

Cena wywoławcza czynszu netto [zł]

Wadium [zł]

1

3

22.000,00

2.500,00 zł

2

4

22.000,00

2.500,00 zł

 

 

V. TERMIN I MIEJSCE PRZETARGU

Przetarg na w/w część działki odbędzie się w dniu 20 marca 2025 r. o godz. 10.00 w siedzibie Urzędu Gminy w Darłowie, ul. H. Dąbrowskiego 4, pokój nr 55 (sala konferencyjna).

 

VI. WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO PRZETARGU

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w formie pieniężnej w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 marca 2025 r. na konto Nr 26 1020 2791 0000 7402 0333 3531 Urzędu Gminy Darłowo – PKO BP w Darłowie. O uznaniu, że wadium wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na konto Gminy Darłowo.

W przypadku chęci uczestnictwa w przetargu na więcej niż jeden punkt konieczna jest wpłata wadium na każdy punkt opisany w punkcie I osobno z dopiskiem w tytule wpłaty nr działki i nr konkretnego punktu, np. „Działka nr 279/11, punkt nr 1”.

Do przetargu mogą przystąpić osoby fizyczne i osoby prawne. Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet czynszu. Pozostałym osobom wadium zwraca się niezwłocznie po zamknięciu przetargu, na konto uczestnika przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia przetargu pod warunkiem, że kwota wadium wpłynęła na konto Gminy Darłowo. W razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od zawarcia umowy poddzierżawy, wpłacone wadium przepada i zostaje przeksięgowane na konto Gminy. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 500,00 zł.

Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane są przedstawić Komisji Przetargowej oryginały lub kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem następujących dokumentów:

  • w przypadku osób fizycznych – dowodu tożsamości, pełnomocnictwa sporządzonego notarialnie w przypadku reprezentowania osoby fizycznej przez osoby trzecie,

  • w przypadku osób fizycznych zamierzających nabyć nieruchomość w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą – dowodu tożsamości i aktualnego wyciągu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

  • w przypadku spółek cywilnych – dowodów tożsamości wspólników spółki, właściwych pełnomocnictw sporządzonych notarialnie, aktualnego wyciągu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wspólników, numeru NIP, numeru REGON, umowy spółki,

  • w przypadku osób prawnych – aktualnego odpisu z właściwego rejestru, właściwych pełnomocnictw sporządzonych notarialnie, dowodów tożsamości osób reprezentujących podmiot, umowy spółki,

  • oświadczenie uczestnika przetargu o o zapoznaniu się z regulaminem i warunkami przetargu

  • oświadczenie uczestnika przetargu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Darłowo dla potrzeb postępowania przetargowego oraz na opublikowanie na tablicy informacyjnej informacji dotyczącej wyniku przetargu, zawierającej imię i nazwisko/nazwę firmy

  • numer konta do zwrotu wadium

 

Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Darłowo – pokój nr 41, tel. 094 34-46-343 lub na stronie internetowej tut. Urzędu w zakładce Dzierżawa. Wójt Gminy Darłowo zastrzega sobie prawo odwołania przetargu.

 

Do pobrania:

Wytworzył:
Magdalena Cyperska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2025-02-19 07:54:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2025-02-19 07:55:16)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki