ds. ochrony środowiska, jakości wód i powietrza – 1 etat

Darłowo, dnia 2 kwietnia 2025r.

Urząd  Gminy Darłowo

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

I.    Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo

II.   Określenie stanowiska urzędniczego:

ds. ochrony środowiska, jakości wód i powietrza – 1 etat

III.    Kandydat winien spełniać następujące wymagania:

  1. Niezbędne:
    1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
    2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    3. wykształcenie wyższe i co najmniej trzyletni staż pracy,
    4. kandydat  nie  może być  skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    5. cieszy się nieposzlakowaną opinią.
  2. Dodatkowe:
    1. znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska, a w szczególności:
      1. znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym,
      2. znajomość przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
      3. znajomość przepisów ustawy o odpadach,
      4. znajomość przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska,
      5. znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
    2. biegła obsługa programów komputerowych, w tym pakietu Office, Windows oraz Internet Explorer, 
    3. predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, systematyczność, dokładność, rzetelność, komunikatywność, umiejętność organizacji pracy, umiejętność myślenia analitycznego, umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków, samodzielność i kreatywność, dotychczasowe doświadczenie zawodowe.

IV.  Zakres zadań wykonywanych na stanowisku

  1. prowadzenie spraw dotyczących ochrony środowiska należących do zadań Gminy;
  2. wydawanie pozwoleń i zezwoleń wynikających z przepisów ochrony środowiska;
  3. organizowanie akcji na rzecz ochrony środowiska oraz współpraca ze szkołami i przedszkolami w zakresie edukacji ekologicznej oraz koordynacja akcji proekologicznych;
  4. prowadzenie spraw związanych z realizacją uchwalonego przez Radę Gminy: Programu ochrony środowiska, Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, a także aktualizacja tych dokumentów;
  5. realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  oraz nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z utrzymaniem czystości i porządku, a w przypadku stwierdzenia niewykonania obowiązków, przygotowanie projektów decyzji nakazujących wykonywanie obowiązku;
  6. weryfikacja złożonych przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami;
  7. weryfikacja złożonych przez właścicieli nieruchomości zgłoszeń do ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków;
  8. prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wobec właścicieli nieruchomości, którzy nie wywiązali się z obowiązku  złożenia  deklaracji o wysokości opłaty albo powstania uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w złożonej przez niego deklaracji,
  9. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
  10. współpraca ze Strażą Gminną oraz innymi podmiotami w zakresie egzekwowania od właścicieli nieruchomości obowiązków dotyczących utrzymania czystości i porządku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  11. prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodno-kanalizacyjną Gminy Darłowo oraz zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i odprowadzaniem ścieków;
  12. współpraca z jednostkami i podmiotami odpowiedzialnymi za gospodarkę wodno-kanalizacyjną w Gminie;
  13. przyjmowanie zgłoszeń dot. awarii sieci wodociągowych i urządzeń wodnych oraz przekazywanie ich jednostkom i podmiotom odpowiedzialnym za gospodarkę wodno-ściekową w Gminie;
  14. wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
  15. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz osadników z przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych oraz kontrole przedsiębiorców mających zezwolenia w tym zakresie;
  16. wydawanie decyzji nakazującej przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej (art. 5 ust. 7 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach);
  17. wydawanie decyzji ustalających obowiązek ponoszenia opłat na rzecz Gminy z tytułu opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników z przydomowych oczyszczalni ścieków w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli w tym zakresie umów z uprawnionymi podmiotami;
  18. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przeprowadzenie kontroli wszystkich nieruchomości w tym zakresie;
  19. monitorowanie poziomu świadczenia usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków;
  20. kompleksowa kontrola i prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem i stosowaniem przepisów ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwalonego w tym zakresie prawa miejscowego;
  21. organizowanie, prowadzenie lub udział w wizjach lokalnych w terenie z ewentualnym udziałem innych jednostek i osób uczestniczących w postępowaniu oraz zbieranie i analizowanie dokumentów koniecznych do rozpatrzenia sprawy, a także sporządzanie protokołów z wizji w zakresie powierzonych zadań;
  22. realizacja obowiązku sprawozdawczego w zakresie powierzonych zadań;
  23. gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji publicznej;
  24. wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem Gminnego Punktu Konsultacyjno – Informacyjnego Programu „Czyste Powietrze” zgodnie z zapisami w porozumieniu 43/CP/2021  ( w wymiarze 7 h dziennie - ale nie przekraczając 20 % obowiązków służbowych ), a w szczególności:
  1. udzielanie informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem Wniosku o dofinansowanie;
  2. podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami i przedstawienie im korzyści płynących z wzięcia udziału w programie;
  3. wsparcie Wnioskodawców w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w programie, z zachowaniem należytej staranności;
  4. organizacja spotkań informujących o zasadach programu dla mieszkańców, w tym minimum jedno w kwartale;
  5. wydruk i zapewnienie dostępności przynajmniej w punkcie konsultacyjno-informacyjnym, materiałów informacyjnych i promocyjnych o programie – udostępnionych gminie przez WFOŚiGW w formie elektronicznej (opracowanych przez NFOŚiGW oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska);
  6. przekazywanie Wnioskodawcom informacji dotyczących programu, w tym określonych w programie dopuszczalnych warunkach łączenia dofinansowania przedsięwzięć z innymi programami finansowanymi ze środków publicznych, w tym w ramach regionalnych programów operacyjnych oraz z gminnymi programami ograniczania niskiej emisji (jeżeli gmina takie realizuje);
  7. wizyty u mieszkańców, połączone z oceną obecnego źródła ciepła i potrzebą jego wymiany oraz wstępną analizą stanu budynku pod kątem termomodemizacji, w trakcie wizyt jest przedstawiana oferta Programu, wizyty mogą być realizowane w trakcie kontroli prowadzonych na podstawie art. 379 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
  8. rozpowszechnianie informacji o możliwości uzyskania dotacji z Programu poprzez różne kanały dystrybucji, np. na stronie internetowej Gminy, gazetki lokalne, bezpośrednia dystrybucja materiałów informacyjnych i inne;
  9. przeprowadzanie anonimowych ankiet wśród mieszkańców z zakresu ochrony powietrza i programów pomocowych, w przypadku wystąpienia przez WFOŚiGW z taką prośbą do gminy oraz przekazania wzoru ankiety;
  10. prowadzenie innych działań mających na celu propagowanie programu;
  11. przekazywanie do WFOŚiGW wniosków o dofinansowanie oraz wniosków o płatność, składanych przez Wnioskodawców/ Beneficjentów w Gminie we wszystkich formach dopuszczonych w dokumentacji programowej , niezwłocznie, lecz nie później niż 5 dni roboczych od złożenia w Gminie;
  12. pomoc Wnioskodawcom przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników;
  1. organizowanie, prowadzenie lub udział w wizjach lokalnych w terenie z ewentualnym udziałem innych jednostek i osób uczestniczących w postępowaniu oraz zbieranie i analizowanie dokumentów koniecznych do rozpatrzenia sprawy, a także sporządzanie protokołów z wizji;
  2. realizacja obowiązku sprawozdawczego;

V. Warunki pracy na stanowisku

  1. wymiar czasu pracy: pełny etat.
  2. miejsce pracy: Stanowisko w biurze wieloosobowym usytuowanym na parterze w budynku Urzędu Gminy Darłowo.
  3. praca jednozmianowa świadczona od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu w wymiarze przeciętnie 8 godzin dziennie oraz przeciętnie 40 godzin tygodniowo, w tym praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  4. budynek piętrowy, ograniczona możliwość poruszania się po całym budynku ze względu na różnice poziomów w budynku – schody w ciągu korytarzy nie posiadają urządzeń umożliwiających pokonywanie ich przez osoby niepełnosprawne w tym poruszające się
  5. na wózkach inwalidzkich.

 

VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W marcu 2025 roku (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.

VII.  Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
  3. kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność   z oryginałem),
  4. kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
  5. podpisane pisemne oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  6. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  7. podpisane pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie  do dostarczenia  zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  8. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
  9. oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze do pobrania ze strony internetowej: www.ugdarlowo.pl (BIP – Nabór na wolne stanowiska pracy).

W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.

VIII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów.

Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Biuro Obsługi Interesanta) do dnia 17 kwietnia 2025r. do godz. 1500 (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu).

Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

IX. Przebieg postępowania w sprawie naboru.

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: ds. ochrony środowiska, jakości wód i powietrza ”.

Postępowanie konkursowe przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.

Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i kwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wynikach naboru zostanie podana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku  Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.

X. Informacje dodatkowe.

Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

Dla pracownika,  podejmującego po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w czasie trwania zawartej z nim umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą. Służba przygotowawcza ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem.

Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

Po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu, przed zawarciem nowej umowy o pracę, pracownik składa ślubowanie. Odmowa złożenia ślubowania powoduje wygaśnięcie stosunku pracy.

W przypadku zatrudnienia  kandydat, zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności  lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.

Osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia, doręcza informację z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.

XI. Klauzula informacyjna.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Urząd Gminy Darłowo reprezentowany przez Wójta Gminy Darłowo

ul. J.  H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo ,

adres e-mail: poczta@ugdarlowo.pl tel. 94 344 63 01.

Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych do celów rekrutacji przez Urząd Gminy w Darłowie jest art. 6 ust. 1 lit. a, b, c RODO, art. 22 i 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, § 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 maja 1996r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do realizacji w/w celu.

Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Darłowo: 

  • adres korespondencyjny: Urząd Gminy w Darłowie, ul. J. H .Dąbrowskiego 4 76-150 Darłowo
  • adres e-mail: iod@ugdarlowo.pl

Przekazane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Darłowie, jednak nie dłużej niż przez 5 lat z zastrzeżeniem, iż okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przewidziany przez przepisy prawa, jakie mogą mieć związek z realizacją procesu rekrutacji na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Darłowie. Dane mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu Pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych jest dobrowolne.

Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Przysługuje Pani / Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie; powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa, jeśli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych - narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.

Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane tylko podmiotom uprawnionym do odbioru Pani/Pana danych, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.  

Wytworzył:
Anna Szynkowska-Borkowska
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2025-04-02 13:47:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2025-04-02 13:47:17)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki