Sprzedaż lokali miesz.stanowiących własność gminy na rzecz najemcy
Sprzedaż lokali
Sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy Darłowo, na rzecz ich najemców
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek sporządzony własnoręcznie przez wnioskodawcę
Opłaty:
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
Nabywca ponosi koszty związane z przygotowaniem lokalu do sprzedaży tj.:
koszty wyceny lokalu mieszkalnego i działki,
koszty wydzielenia geodezyjnego,
koszty sporządzenia aktu notarialnego,
koszty sądowe,
koszty sporządzenia inwentaryzacji uproszczonej lokalu,
oraz cenę nabycia lokalu (sposób zapłaty omówiony w dodatkowych informacjach).
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy w Darłowie.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Każdy złożony w tut. Urzędzie wniosek podlega zaopiniowaniu przez Społeczną Komisję Mieszkaniową. Jeżeli nie ciąży na nim zadłużenie czynszowe może być przygotowany do sprzedaży poprzez zlecenie uproszczonej inwentaryzacji, celem uzyskania ze Starostwa zaświadczenia o jego samodzielności. Po wytypowaniu go do sprzedaży zostaje zlecona rzeczoznawcy majątkowemu, wycena lokalu wraz z udziałem w gruncie. Cena lokalu obejmująca lokal, pomieszczenia przynależne oraz udział w nieruchomości wspólnej, zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu na okres 21 dni, o czym zainteresowany najemca informowany jest pisemnie. Kolejnym etapem jest spisanie protokołu uzgodnień, który stanowi podstawę do zawarcia aktu notarialnego.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Mienia Komunalnego, pok. 50, tel. (094) 34 46 301 wew. 343.
Dodatkowe informacje:
Lokale sprzedawane są na zasadach określonych uchwałą nr XXIII/416/2006 Rady Gminy Darłowo z dnia 27 października 2006 roku.
Cena lokalu przestaje obowiązywać po upływie 1 roku od daty sporządzenia operatu szacunkowego.
Termin złożenia wniosku przez osoby, którym przysługuje przysługuje pierwszeństwo w nabyciu wykazanej do sprzedaży nieruchomości, na podst. art. 4 ust. 1, pkt 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, upływa po 6 tygodniach od dnia wywieszenia wykazu.
Podstawa prawna:
Art.34 ust.1 pkt 3 , art.37 ust.2 pkt1 i art.70 ust.2 i 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity z 2004r. Dz.U. Nr 261,poz. 2603 z późn.zm.).
Ustanawiania odrębnej własności lokali w budynkach wielolokalowych dokonuje się na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 czerwca 1994r.(tekst jednolity z 2000r. Dz.U. Nr 80, poz.903).