Adaptacja części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie

Urząd Gminy Darłowo

Informuje, że w przetargu nieograniczonym na:

„Adaptacja części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie”

Wybrano ofertę firmy: Usługi Ogólnobudowlane Dariusz Siarnecki, Pięćmiechowo 6, 76-142 Malechowo.

Uzasadnienie wyboru:

Wybrana oferta przedstawia najlepszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów badanych przy ocenie ofert, w związku z czym otrzymała najwyższą ilość punktów tj. 98 z pośród badanych ofert.

Zbiorcze zestawienie ofert:

Numer oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy
1 Konsorcjum firm Zakład Usługowo Handlowy „MirKlim” i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno Budowlane "Paker-Bud", Malechówko 13a, 76-142 Malechowo, Koszalin ul. Rodła 43b
2 Usługi Ogólnobudowlane Dariusz Siarnecki, Pięćmiechowo 6, 76-142 Malechowo
3 Zakład Ogólnobudowlany "Prima" Zenek Bednarek, ul. Słowików 7, 75-819 Koszalin

Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert:

Numer oferty Cena brutto  PLN Okres gwarancji, w miesiącach Liczba punktów w kryterium cena brutto Liczba punktów w kryterium okres obowiązywania gwarancji Suma punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach Kolejność wg przyznanej liczby punktów
1 170 173,77 60 82,51 10 92,51 2
2 156 004,11 48 90,00 8 98,00 1
3 171 000,00 60 82,11 10 92,11 3

Wykonawcy, których oferty zostały odrzucone - 0.

Wykonawcy, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia - 0

Umowa będzie zawarta zgodnie z art. 94 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. z pominięciem terminów o których mowa w art. 94. ust 1.

Wójt Gminy Darłowo
Radosław Głażewski


Darłowo 26.03.2015 r.

ZP.271.8.2015

Wyjaśnienia treści SIWZ nr III

dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.8.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:

Adaptację części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie

Gmina Darłowo, działając na podst. art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dalej zwaną Pzp, informuje, że w dniu 30.03.2015 r. do Zamawiającego wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytania zawartego we wniosku wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego:

Wniosek z dnia 30.03.2015 r.

Wykonawca zwraca się z zapytaniem do Zamawiającego dotyczące przedmiaru robót, wykreślenia od poz. 1-8 i 10-13 oraz 19-21, 25,28 w nawiązaniu do punktu 4.5 projektu budowlanego w celu wyśnienia rozbieżności między przedmiarem, a projektem dotyczącego posadzek. Projekt przewiduje skucie posadzek, wywiezienie i utylizacje gruzu, wylania nowych na gruncie, natomiast poprawiony przedmiar nie przewiduje tych czynności.

Odpowiedzi na wniosek z dnia 30.03.2015 r.

Roboty rozbiórkowe wykreślone z przedmiaru robót zostały wcześniej wykonane, dlatego nie należy ich wyceniać. 


Darłowo 26.03.2015 r.

ZP.271.8.2015

Wyjaśnienia treści SIWZ nr II

dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.8.2015 prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:

Adaptację części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie

Gmina Darłowo, działając na podst. art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dalej zwaną Pzp, informuje, że w dniu 26.03.2015 r. do Zamawiającego wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poniżej przedstawiono treść zapytania zawartego we wniosku wraz z wyjaśnieniami udzielonymi przez Zamawiającego:

Wniosek z dnia 26.03.2015 r.

Wykonawca zwraca się z zapytaniem do Zamawiającego dotyczące przetargu na Adaptacja części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie czy jest konieczność zastosowania nagrzewnicy wodnej do centrali wentylacyjnej, gdyż  z opisu projektu wentylacji nie wynika  to konkretnie.

Odpowiedzi na wniosek z dnia 26.03.2015 r.

Projekt przewiduje nagrzewnicę elektryczną i taką należy zamontować.


Numer ogłoszenia: 66132 - 2015;

data zamieszczenia: 25.03.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 62902 - 2015 data 20.03.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Darłowo, ul. J.H.Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 344 63 01, fax. 94 344 63 09.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1.
W ogłoszeniu jest: 1.Wymagane wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie; cztery tysiące zł 00/100 groszy) do dnia 07.04.2015 r. do godz. 10:00. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)w pieniądzu; 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: konto Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie nr: 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001 4.Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć w Sekretariacie, pokój nr 26 najpóźniej w terminie do 07.04.2015 r. do godz. 10:00, w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć; Wadium do przetargu na: Adaptację części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie (art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.)..
W ogłoszeniu powinno być: 1.Wymagane wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie; cztery tysiące zł 00/100 groszy) do dnia 09.04.2015 r. do godz. 10:00. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)w pieniądzu; 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: konto Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie nr: 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001 4.Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć w Sekretariacie, pokój nr 26 najpóźniej w terminie do 09.04.2015 r. do godz. 10:00, w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć; Wadium do przetargu na: Adaptację części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie (art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.)..
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
W ogłoszeniu jest: 07.04.2015 godzina 10:00, miejsce Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4,76-150 Darłowo, pok. nr 26 - sekretariat.
W ogłoszeniu powinno być: 09.04.2015 godzina 10:00, miejsce Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4,76-150 Darłowo, pok. nr 26 - sekretariat.
II.2) Tekst, który należy dodać:
Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.4.
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Uzupełnia się dokumentację projektową stanowiącą zał. nr 7 do SIWZ. Zamawiający dokonał zmiany treści SIWZ poprzez modyfikację przedmiaru robót wchodzącego w skład załącznika nr 7 do SIWZ oraz uzupełniając dokumentację projektową o zestawienie stolarki drzwiowej oraz rzut pomieszczenia z oznaczeniem drzwi stanowiące zał. nr 1 i 2 do wyjaśnień-modyfikacji SIWZ. Zmieniony przedmiar stanowi zał. nr 3 do wyjaśnień-modyfikacji SIWZ..

Kliknij aby pobrać załączniki do ogłoszenia o zmianie ogłoszenia >>


Numer ogłoszenia: 62902 - 2015; data zamieszczenia: 20.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Darłowo , ul. J.H.Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 344 63 01, faks 94 344 63 09.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadarlowo.pl, http://ug.darlowo.ibip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Adaptacja części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest Adaptacja części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie.

1)Inwestycja polega na zmianie sposobu użytkowania wydzielonej części ośrodka zdrowia w Darłowie, zlokalizowanego na dz. nr 139 2 w obrębie ewidencyjnym nr 13 Darłowo na przychodnię rehabilitacyjną.
2)Projektowana przychodnia będzie zajmowała ok. 117 m2 powierzchni użytkowej w części przyziemia budynku przychodni. Roboty budowlane obejmą m. in. wykonanie instalacji elektrycznych, wodno - kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, położenie tynków, wykonanie posadzek, montaż stolarki, wykonanie ścianek działowych, malowanie, wykonanie tzw. białego montażu, położenie wykładziny PCV na posadzce, ułożenie glazury oraz terakoty/gresu.
2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w specyfikacjach technicznych i dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ.
3.Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oraz zgodność robót z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia; całość robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową zatwierdzoną decyzją Starosty Sławieńskiego.
4.Zamawiający informuje, że wszystkie wskazane z nazwy wyroby, materiały i urządzenia użyte w opisie przedmiotu zamówienia należy rozumieć jako określenia wymaganych i oczekiwanych parametrów technicznych i standardów jakościowych, a także wymaganych prawem polskim certyfikatów, atestów, aprobat itp. dla wyrobów, materiałów i urządzeń do stosowania..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wymagane wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie; cztery tysiące zł 00/100 groszy) do dnia 07.04.2015 r. do godz. 10:00.

2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)w pieniądzu;
2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)gwarancjach bankowych;
4)gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek zamawiającego: konto Bałtycki Bank Spółdzielczy w Darłowie
nr: 80 8566 0003 0100 1326 2000 0001
4.Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji (wadium) należy złożyć w Sekretariacie, pokój nr 26 najpóźniej w terminie do 07.04.2015 r. do godz. 10:00, w oddzielnym opakowaniu i oznaczyć;
Wadium do przetargu na: Adaptację części pomieszczeń Ośrodka Zdrowia na Przychodnię Rehabilitacyjną w Darłowie
Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie ( art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


  • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    <li 12px;\"="" style="margin: 0px; padding: 0px; font-family: Tahoma, Arial; font-size: 12px; letter-spacing: 0px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ, kosztorys ofertowy, parafowany wzór umowy satanowiący zał. nr. 6 do SIWZ, ewentualne pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, wykaz podwykonawców stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres obowiązywania gwarancji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy. Zmiany mogą wystąpić w następujących przypadkach:

1)zmiana terminu realizacji zamówienia:
a)w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. powódź, wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót); pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumieć będzie zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy i którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, występujące po podpisaniu umowy i powodujące niemożność wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
b)opóźnienie przekazania terenu budowy przez Zamawiającego,
c)konieczność usunięcia wad dokumentacji projektowej,
d)zmiany dokumentacji projektowej,
e)konieczność wprowadzenia zmian do umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
f)wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego w rozumieniu art. 67 ust.1 pkt 5, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy,
g)w powyżej wymienionych przypadkach przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno minimum tyle dni ile trwa opóźnienie spowodowane powyższymi okolicznościami.
2)zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany w trakcie realizacji zamówienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług VAT,
3)zmiany podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia, na zasobach których Wykonawca opierał się wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że spełnione są warunki udziału w postępowaniu określone w SIWZ,
4)rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać wyjaśnienie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
5)innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
6)zmiany umowy polegające na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiana technologii,
7)zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa.
2.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
3.Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1 jest złożenie wniosku uzasadniającego konieczność dokonania zmian w przedmiotowej umowie.
4.Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności nie stanowią podstawy do zmiany w umowie, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej umowie.
5.Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminadarlowo.pl; http://ug.darlowo.ibip.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, pok. nr 50..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Darłowo, ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo, pok. nr 26-sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Kliknij aby pobrać SIWZ >

Wytworzył:
Rafał Kunysz
Udostępnił:
Rudnikowski Maciej
(2015-03-20 14:42:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Rudnikowski Maciej
(2015-04-09 14:30:56)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki