Ogłoszenia o pracy z 2022 roku
Darłowo, dnia 26 maja 2022r.
Urząd Gminy Darłowo
ogłasza nabór na wolne stanowisko Strażnika Straży Gminnej w Darłowie
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Darłowo ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Strażnik Straży Gminnej w Darłowie – 1 etat
III. Kandydat winien spełniać następujące wymagania:
1. Niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- ukończony 21 rok życia,
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- sprawność pod względem psychicznym i fizycznym,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej.
2. Dodatkowe:
- ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,
- doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy,
- prawo jazdy kat. B,
- dobra znajomość topografii Gminy Darłowo,
- niezbędna wiedza w zakresie przepisów:
- ustawy o strażach gminnych oraz aktów wykonawczych do ustawy,
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,
- umiejętność pracy w zespole,
- odporność na stres i trudne sytuacje zawodowe.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
Do głównych zadań Strażnika Straży Gminnej będzie należało wykonywanie zadań
w zakresie ochrony i porządku publicznego na terenie Gminy Darłowo wynikające z ustawy o strażach gminnych oraz w wydanych na jej podstawie rozporządzeniach wykonawczych, a także aktach prawa miejscowego, a w szczególności:
- ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych;
- czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym
w przepisach o ruchu drogowym; - współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
- zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia;
- ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
- współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
- doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób;
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie
i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw
i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi; - konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
V. Warunki pracy na stanowisku
- wymiar czasu pracy: pełny etat.
- miejsce pracy: Stanowisko w biurze wieloosobowym usytuowanym na parterze w budynku Straży Gminnej w Darłowie / praca w terenie na obszarze Gminy Darłowo,
- budynek piętrowy, ograniczona możliwość poruszania się po całym budynku ze względu na różnice poziomów w budynku – schody w ciągu korytarzy nie posiadają urządzeń umożliwiających pokonywanie ich przez osoby niepełnosprawne w tym poruszające się na wózkach inwalidzkich,
- praca zmianowa oraz w dniach wolnych od pracy według potrzeb,
- praca w umundurowaniu zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998r. w sprawie umundurowania, legitymacji, dystynkcji i znaków identyfikacyjnych strażników gminnych (miejskich),
- konieczność kierowania pojazdami służbowymi Straży Gminnej.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W kwietniu 2022 roku (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
- zaświadczenie o ukończeniu kursu podstawowego dla strażników gminnych/miejskich,
- kserokopia książeczki wojskowej (dotyczy mężczyzn),
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy oraz doświadczenie (np. zaświadczenie od pracodawcy lub pisemne referencje z potwierdzeniem okresu zatrudnienia u danego pracodawcy),
- oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowana opinią (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku zamiaru skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
- kserokopie innych dokumentów z zakresu objętego wymaganiami dodatkowymi (certyfikaty),
- oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze (wzór – załącznik nr 3 do ogłoszenia),
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może skutkować odrzuceniem oferty.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów.
VIII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów.
Oferty pisemne wraz z wymaganymi dokumentami należy składać osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Darłowo ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo (Biuro Obsługi Interesanta pokój nr 26) do dnia 6 czerwca 2022r. do godz. 15:00 (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu).
Oferty, które wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
IX. Przebieg postępowania w sprawie naboru.
Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego kandydata z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko: Strażnik Straży Gminnej w Darłowie”.
- Postępowanie konkursowe przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w 2 etapach:
I etap - sprawdzanie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów,
II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne oraz niezbędne kryteria merytoryczne zweryfikowane w I etapie. - Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i kwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną odesłane po zakończeniu rekrutacji.
- Informacja o wynikach naboru zostanie podana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Darłowo na okres 3 miesięcy.
- Organizator konkursu zastrzega sobie możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
X. Informacje dodatkowe.
Osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia, doręcza informację z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na danym stanowisku.
XI. Klauzula informacyjna.
Klauzula informacyjna w związku z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej „RODO":
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Wójt Gminy Darłowie/Urząd Gminy w Darłowie
ul. J. H. Dąbrowskiego 4, 76-150 Darłowo,
adres e-mail: poczta@ugdarlowo.pl tel. 94 344 63 01.
Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Darłowo:
- adres korespondencyjny:
Urząd Gminy w Darłowie
ul. J. H .Dąbrowskiego 4 76-150 Darłowo
- adres e-mail:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c RODO - przepisu prawa w zakresie wskazanym w art. 22(1) ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- art. 6 ust. 1 lit a RODO - zgody, jeśli w dokumentach zawarte są dane inne niż wskazane w art. 22(1) Kodeks pracy, która może zostać odwołana w dowolnym czasie,
- art. 9 ust. 2 lit. a RODO - zgody, jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora na podstawie zawartych umów lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do czasu zakończenia procesu rekrutacji.
Przysługuje Pani/Pan:
- prawo dostępu do swoich danych - czyli uzyskiwania informacji o celu i sposobie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz kopii danych;
- prawo do sprostowania swoich danych osobowych - czyli poprawienia danych osobowych, gdy są one błędne, uległy zmianie lub zdezaktualizowały się;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - czyli ograniczenia przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania;
- prawo do usunięcia danych osobowych - czyli usunięcia danych, które przetwarzane są bez uzasadnionych podstaw prawnych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO. Jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22(1) Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.
Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.
Do pobrania:
- Załącznik nr 1 - KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE
- Załącznik nr 2 - Oświadczenia
- Załącznik nr 3 - Oświadczenie RODO